ECC blijft aan......advies gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 19:51 #1075217 door V700 register
ECC blijft aan......advies gevraagd is gemaakt door V700 register
Beste Volvovrienden,
Een ECC is fijn, maar als ik de auto uitzet vind ik dat ie uit moet......maar dat doet ie niet, hij blijft aan....
Zolang even de zekering eruit gehaald, maar dat is een noodoplossing.
Iemand al zoiets medegemaakt, of enig idee?
De ECC zit in een 945 GL TiC uit 1993.
Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 19:39 #1241696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan niet.
Valentijn, een systeem wat door draaiende motor wordt aangedreven functioneert niet meer als de motor uit is.
Het kan dat de koel-vin voorop blijft draaien, dan ,lijkt me de thermostaat defect (zit in de hoek koplamp / accu, op een voor mijn handen al bijne onbereikbare plek.Het kan ook dat de kachelventilator blijft draaien dat zou ik dan zoeken in de weerstand.
De eerste optie lijkt me niet vreemd, mits ie na een minuut of 5 uit gaat.De tweeede optie is vrijwel onmogelijk, tenzij je contactslot stuk is of er gklust is aan dat stukje bedrading.
Vooralsnog heb ík in ieder geval te weinig info om precies te bepalen wat je bedoeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 20:25 #1241702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valentijn doelt op het feit
Valentijn doelt op het feit dat bij de motor uitzetten de kachelblower blijft draaien cq aangestuurd blijft worden. Weerstand lijkt mij niet want dan doet hij het juist niet. Denk eerder aan de regeling die de spanning aan de kachelweerstand geeft ,relais, bedieningspaneel etc.
Groet,Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 21:07 #1241707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals Paul schrijft
Beste Bas,
Het is zoals Paul schrijft; als ik de auto uitzet (van contact af) blijft de blower van de kachel draaien, ongeacht of de ECC op auto of op nul staat. Vooralsnog alleen te stoppen door de zekering (nr 6) te verwijderen.
Als zo'n ding een relais heeft zou het dat best eens kunnen zijn, van het weekend al een relais voor de ruitenwisser vervangen en ze stonden er allemaal wat wiebelig bij.....maar ja, mag ook wel een keer na bijn 4,5 ton...
Weet iemand welk relais het is?
Bij voorbaat dank, en met dank aan Paul voor de toelichting.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC