Mijn eerste volvo: 940 2.3i Turbo Automaat 1996

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 21:03 #1074666 door V700 register
Mijn eerste volvo: 940 2.3i Turbo Automaat 1996 is gemaakt door V700 register
Even voorstellen want eindelijk rij ik in een Volvo. Deze week gekocht: een 940 2.3i LPT met automaat en NAP 221.000km op de teller uit 1996. Altijd door de dealer onderhouden geweest, nieuwe uitlaat, nieuwe voorbanden, nieuwe airco. Ik hoefde alleen mijn Laguna uit 2002 met 270.000 km achter te laten ;-) Er komt over twee weken een Prins LPG G3 installatie in, met Valvecare, een systeem dat zorgt voor extra klepsmering, wel prettig met een turbo. Inmiddels heb ik de gasveren van de achterklep vervangen, die hadden nauwelijks druk meer, en heb ik de deurbekleding weer strakgekregen, die was door de zon gaan bol bobbelen en bol staan. Dat is een bekende kwaal volgens mij.  Verder moet er morgen een nieuwe oliedop, of rubber, op want hij lekt wat olie langs de dop.  Wat er nog gaat gebeuren: -G3 installatie -nieuw audio systeem -nwe distributieriem -benzinemeter werkt niet, oorzaak?? -nieuwe achterbanden Hieronder wat foto's:        

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 21:11 #1239097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Zó! Van harte, ziet er goed uit!

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 23:45 #1239117 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Geweldig.
Hoi.
Ik val maar meteen met de duer n huis; De lpt's zijn echt geweldige bakken, daar ga je heel veel plezier aan beleven, zeker met lpg.
Stel je voor, automaat, tempomaat(Duits voor cruse controll), airco, radiotje aan of juist niet, voetjes op het dashboard, handjes achter je hoofd en karren maar. De auto regelt het wel.
Zols je waarschijnlijk  al geraden had heb ik ook zo'n bak. Alleen je automaat, daar ben ik wel een klein beetje jaloers op. 
Jammer van al je vrienden van de wegenwacht. Die zal je moeten missen nu de laguna weg is.
Mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 23:53 #1239120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k. dan
helemaal goed Frank, daar ga je geen spijt van krijgen ik heb er ook eentje zoals je ziet. Wil je nooit meer vanaf waarschijnlijk. Wat ik je nog aan kan raden is er een MBC op zetten, als je wilt kun je nog inschrijven op de groupbuy (kost niet duur lol) klik <a href="/node/25837" target="_blank">HIER</a>. Enne... nu efkes lid worden he, heb je er zo uit.Gefeliciteerd...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 07:52 #1239129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi auto !
Mooi auto zeg ! Mooie velgen ook :)
Hoe heb je die bekleding trouwens weer strak gekregen ? Ga dat misschien binnenkort ook doen. Als ik de geluidisolatie van mijn gerimpelde paneel niet over kan zetten naar mijn ongerimpelde paneel. Gek genoeg heb ik maar één paneel met rimpels (RA), terwijl de auto wel gewoon in de zon staat, willekeurig tov de zon. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 22:34 #1239199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deurbekleding
Die rimpels en opbollingen van de bekleding in de deuren heb ik weggekregen door het deurpaneel er uit te halen en het rubber en de metalen strip te verwijderen (voorzichtig!) daarna met een fohn het kunstof/skai wat warm gemaakt, ingesprayed met lijm uit een spuitbus (universeel bison) en ff 10 minuten wachten. Daarna alles strak weer erop wrijven, plankjes erop met lijmklemmen en een halfuurtje laten staan. Daarna weer zo goed als nieuw!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 22:50 #1239200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rimpels deurbekleding
Ik heb ook een zelfde 940 uit 1996 met de zelfde rimpels alleen bijna 500.00 op de teller dus je heb nog een paar km met weinig problemen voor de boeg.
die rubber strip die tegen de ruit zit, als ik die er uit wil hebben kan daar nog wat in afbreken??
Gr John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 19:35 #1239398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De rubber strip zit alleen
De rubber strip zit alleen geklemd, de metalen strip is wat lastiger, dus voorzichtig te werk gaan dan komt ie wel los. Neem er wel de tijd voor ;-) 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC