M90 versnellingsbakken en fout staande sterren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2009 16:47 #1074563 door V700 register
M90 versnellingsbakken en fout staande sterren? is gemaakt door V700 register
Om jullie even op de hoogte stellen van de laatste ontwikkelingen:
in verband met een kapotte synchromesh op de 1e versnelling had ik via de onderdelenlijn een M90 bak gekocht die weinig had gelopen.
Toen mijn garageman de oude eronder uit had, belde hij me dat de nieuwe niet past! Het blijkt zo te zijn dat de  diesel en de 6 cilinders óók een M90 hebben, maar het gietstuk van het koppelingshuis is nét iets anders. Wist ik dus niet. Wist het bedrijf die me de bak verkocht ook niet.
Inmiddels komt dinsdag aanstaande de tweede bak die ik gekocht heb. Hopen dat die goed is, want M90's zijn dus moeilijk te krijgen. Het bedrijf dat me de eerste bak verkocht doet trouwens moeilijk: ze hebben geen andere maar willen hem ook niet terugnemen, terwijl ik op de onderdelenlijn toch duidelijk om een M90 voor een 2,3 4 cilinder had gevraagd. Nou, ja, dinsdag verder!
Ps de auto heeft nu inmiddels al zoveel gekost dat hij maar moet blijven om te werken voor z'n centen. De V70 staat te koop. Sinds hij weg moet is alles prima in orde, gisteren zelfs nog een nieuwe Michelin gescoord omdat vrouwlief over "iets" was heengereden op de snelweg: winkelhaak erin. Dat was een bijna nieuwe band. Heb ik iets met verkeerd staande sterren deze week? Wél gelukkig in de liefde, dus dat zal het zijn!
(De 940 start trouwens plotseling ook niet meer: accu leeg en laden ho maar. Kan er ook nog wel bij!)
Oh, ja, vergeet ik bijna dat de aircopomp nog moet! Shit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2009 22:24 #1238693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3x M90
bij mijn weten zijn er zelfs 3 typen M90:
- voor de redblock 4cil
- voor de D24 6cil diesels
- voor de whiteblock 6cil (alleen in de 2,5L als zodanig geleverd maar past ook achter de 3,0L)
alle 3 de bakken hebben dus een eigen koppelingshuis VAST aan de bak zitten.
nog even dit: gooi die oude M90 bak niet weg! De interne onderdelen hebben heel veel overeenkomst (lees: zijn soms uitwisselbaar met) de M56 bak van de 850-serie. Dit is weer handig om te weten omdat M90's niet op iedere straathoek liggen maar M56's zijn er nog meer dan genoeg. Aangezien Volvo alleen complete bakken verkoopt en er geen losse onderdelen voor te krijgen zijn is het handig om te weten dat je een M56 als donor-bak zou kunnen gebruiken om een M90 weer werkend te krijgen.
engelstalig draadje waar je een enorme hoeveelheid M90 info kan vinden: <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2009 11:01 #1238715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan, bedankt
voor de info! Ik hou de oude bak dus.
Ik had tóch nog bijna geen Volvo onderdelen van de diverse types!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC