(Sl)opel(tje)
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                27-05-2009 19:45                #1238438
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig maar dat ze er met            
    
        Gelukkig maar dat ze er met blauwe plekken en lichte kneuzingen vanaf komt. uit ervaring, dat geneest wel weer...
Maar als ik dan lees dat jij nu een Multipla overweegt vraag ik me wel af wie van jullie het mest het noorden kwijt is...
 
 
 
Ook na enig nadenken lukt het me niet me lelijker blik voor ogen te halen...
 
    Maar als ik dan lees dat jij nu een Multipla overweegt vraag ik me wel af wie van jullie het mest het noorden kwijt is...
 
 
 
Ook na enig nadenken lukt het me niet me lelijker blik voor ogen te halen...
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                28-05-2009 10:22                #1238503
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V700 register in topic Slechte smaak?!            
    
        Zal wel een afwijking hebben, maar juist dat "lelijke" van die Multivlaai is nou juist zo leuk. De meesten van ons rijden vanwege de veilgheid, betrouwbaarheid en de niet-uniformiteit in een auto die zo "lelijk" is dat we het zelfs een baksteen noemen. Ik zou zelf ook niet snel een Fiat-achtige kopen met meer dan een ton, aan de andere kant kochten we 6 jaar geleden een renotwingeling uit '95 en die heeft het zonder al te veel gedoe gebracht van  98k naar nu 150.000 of zo. Er komen nu wel (kleine) mankementjes aan, maar ja, ook mijn 945 uit hetzelfde jaar heeft wel wat klein gedoe. En daar heb ik in 9 jaar bijna 4 ton meegereden, het totaal is 757.700 op dit moment.
Dus ja, wat is wijsheid?
Maar kan Mams niet gewoon "gedwongen" worden om een 740 te gaan rijden?
    Dus ja, wat is wijsheid?
Maar kan Mams niet gewoon "gedwongen" worden om een 740 te gaan rijden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                28-05-2009 10:30                #1238498
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V700 register in topic subjectief            
    
        beste Michael,
Alles is subjectief. en mijn mening ook.
Tuurlijk zijn er Reanults en tipo's en delta's die 2 ton hebben gelopen en dat zullen er best nog wel een behoorlijk aantal zijn ook.
maar die worden niet verkocht want die houden de mensen. Het gaat er om dat mensen hun auto wegdoen als er iets mee is.en precies DIE vind je in de handel.
En dan niet die 2 jaar oude met 30.000 km op de teller, maar die wat oudere auto's. Je koopt andermans ellende. Zeker met voornoemde modelletjes. (Nog een: Chrysler Voyager)
Ik kan ook Volvo's aantonen op het net, die het met een ton hebben begeven. of -bijvoorbeeld- met slechte stoelen. Ik noem maar eens wat.
En natuurlijk kan ik ook site aangeven waar iedereen gelukkig is met zijn Multipla.
Maar het gaat er om wat "eerlijke" statistieken zeggen.
Wat ik hoor uit de handel -en dat is toch opvallend- zijn altijd dezelfde verhalen over dezelfde auto's.
En wat zegt de ADAC? en wat zegt de Autoweek tevredenheid? wat zegt problemcar? herinner je de items uit Kassa en Radar?
Dat je geen moeite om iets uit te zoeken en dan maar gaat neuzelen over oogkleppen...
Tiens.. heel veel kan ik er niet mee als ik eerlijk ben.
Maar ieder heeft recht op zijn eigen mening. Je hoeft niet te luisteren. Het is mijn probleem niet.
Zo.
Nu is dit draadje voorgoed verpest. maar gelukkig heeft GJ al <a href="/node/26022" target="_blank">een ander draadje</a> gemaakt waarin hij een <a href=" pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=53158454 " target="_blank">760 zoekt.
BETER!
    Alles is subjectief. en mijn mening ook.
Tuurlijk zijn er Reanults en tipo's en delta's die 2 ton hebben gelopen en dat zullen er best nog wel een behoorlijk aantal zijn ook.
maar die worden niet verkocht want die houden de mensen. Het gaat er om dat mensen hun auto wegdoen als er iets mee is.en precies DIE vind je in de handel.
En dan niet die 2 jaar oude met 30.000 km op de teller, maar die wat oudere auto's. Je koopt andermans ellende. Zeker met voornoemde modelletjes. (Nog een: Chrysler Voyager)
Ik kan ook Volvo's aantonen op het net, die het met een ton hebben begeven. of -bijvoorbeeld- met slechte stoelen. Ik noem maar eens wat.
En natuurlijk kan ik ook site aangeven waar iedereen gelukkig is met zijn Multipla.
Maar het gaat er om wat "eerlijke" statistieken zeggen.
Wat ik hoor uit de handel -en dat is toch opvallend- zijn altijd dezelfde verhalen over dezelfde auto's.
En wat zegt de ADAC? en wat zegt de Autoweek tevredenheid? wat zegt problemcar? herinner je de items uit Kassa en Radar?
Dat je geen moeite om iets uit te zoeken en dan maar gaat neuzelen over oogkleppen...
Tiens.. heel veel kan ik er niet mee als ik eerlijk ben.
Maar ieder heeft recht op zijn eigen mening. Je hoeft niet te luisteren. Het is mijn probleem niet.
Zo.
Nu is dit draadje voorgoed verpest. maar gelukkig heeft GJ al <a href="/node/26022" target="_blank">een ander draadje</a> gemaakt waarin hij een <a href=" pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=53158454 " target="_blank">760 zoekt.
BETER!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                28-05-2009 12:47                #1238508
        door V700 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V700 register in topic Kwaliteit            
    
        Over de algemene kwaliteit van zo een Fiat Multipla kan ik niets zeggen. De motoren zelf schijnen echter wel erg betrouwbaar te zijn, de vraag is alleen of alles er rond dat ook is...
Over die Renault Twingo: de ouwe Twingo was samen met de ouwe Laguna (het allereerste model dus) zowat de betrouwbaarste wagen die Renault aanbood indertijd. Ik heb zelf een Clio 2 pré-facelift gehad, een 1.9 diesel uit bouwjaar 2000, gekocht begin 2004 met slechts 45.000km op de klok en eind 2008 verkocht met 165.000km... De enige reden waarom ik zo lang met die wagen heb gereden is omdat de motor voor een 'luie diesel' te zijn toch best goed presteerde in die wagen en ondanks de basic afwerking het wagentje erg comfortabel reed en toch een plezierig onderstel had. Gelukkig spaarde ik er een pak wegenbelastingen mee uit doordat het een 2-zittertje was, ingeschreven als lichte vracht, want ik stond gemiddeld 3 à 4 keer per jaar bij de garagist om het een of het ander te herstellen, en dan spreken we niet over een slecht contactje of een lekke radiateurslang, maar over constant kapot gaande sensoren, ophangingsgewrichten (die gelukkig in tegenstelling tot bij veel wagens apart te vervangen waren zonder een complete draagarm te moeten vernieuwen)...
Ook de Peugeot 807 waar ik mijn werk mee doe is een toonbeeld van onbetrouwbaarheid en daar deugt zelfs de motor, die onlangs voor de tweede keer op 130.000km tijd is vervangen, niet van.
Voor mij nooit meer een franse wagen, ondanks dat de meesten wel erg plezierig rijden...De dag dat de enige -voor dagelijks gebruik nog betrouwbare- vindbare Volvo's enkel nog Peugeot motoren bevatten, stap ik dan ook gegarandeerd over naar dat andere merk dat achterwielaangedreven, logge, maar fijn sturende bakstenen bouwt: Mercedes.
    Over die Renault Twingo: de ouwe Twingo was samen met de ouwe Laguna (het allereerste model dus) zowat de betrouwbaarste wagen die Renault aanbood indertijd. Ik heb zelf een Clio 2 pré-facelift gehad, een 1.9 diesel uit bouwjaar 2000, gekocht begin 2004 met slechts 45.000km op de klok en eind 2008 verkocht met 165.000km... De enige reden waarom ik zo lang met die wagen heb gereden is omdat de motor voor een 'luie diesel' te zijn toch best goed presteerde in die wagen en ondanks de basic afwerking het wagentje erg comfortabel reed en toch een plezierig onderstel had. Gelukkig spaarde ik er een pak wegenbelastingen mee uit doordat het een 2-zittertje was, ingeschreven als lichte vracht, want ik stond gemiddeld 3 à 4 keer per jaar bij de garagist om het een of het ander te herstellen, en dan spreken we niet over een slecht contactje of een lekke radiateurslang, maar over constant kapot gaande sensoren, ophangingsgewrichten (die gelukkig in tegenstelling tot bij veel wagens apart te vervangen waren zonder een complete draagarm te moeten vernieuwen)...
Ook de Peugeot 807 waar ik mijn werk mee doe is een toonbeeld van onbetrouwbaarheid en daar deugt zelfs de motor, die onlangs voor de tweede keer op 130.000km tijd is vervangen, niet van.
Voor mij nooit meer een franse wagen, ondanks dat de meesten wel erg plezierig rijden...De dag dat de enige -voor dagelijks gebruik nog betrouwbare- vindbare Volvo's enkel nog Peugeot motoren bevatten, stap ik dan ook gegarandeerd over naar dat andere merk dat achterwielaangedreven, logge, maar fijn sturende bakstenen bouwt: Mercedes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
 - Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        - Berichten: 2
 
            
        
                28-05-2009 16:53                #1238519
        door Jan Snijder
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Jan Snijder in topic Geluk.            
    
        Ik denk dat je met je auto ook een grote portie geluk nodig hebt. Ik heb in de 80er jaren een BX gehad die perfect reed en die mij op gas ruim 150000 km zonder één mankement overal gebracht heeft. Ik heb een Volvo 945 uit 1992 gehad, als jonge occasion gekocht, die zo slecht was dat als het mijn eerste Volvo was geweest het ook gegarandeerd mijn laatste was geweest. Door prima service en coulance van de dealer is de volgende toch weer een Volvo geworden.
Dus wat is waar en wat is niet waar? Ik vind onze bakstenen hele fijne auto's maar bepaald bovengemiddeld van kwaliteit zijn ze niet in technisch opzicht ( mijn conclusie na ruim 600000 km in diverse exemplaren). De carrosserieën van de latere typen zijn wel van hele goede kwaliteit en dat is natuurlijk veel waard, zeker als de auto ouder wordt. De oudere typen van het merk dat Candisa aanhaalt zijn technisch onverwoestbaar, km.standen van een miljoen zijn geen uitzondering, maar daar is het plaatwerk weer de zwakke schakel.
Zo blijft het dus altijd wat. Gewoon rijden wat je leuk vindt/lijkt en kijken wat er van komt. De 480 staat ook niet bekend om zijn geweldige kwaliteit en toch is dat een hartstikke leuke auto om te rijden. Ik zou hem niet graag meer missen ondanks de kleine( electrische) nukken die hij af en toe vertoont. Dat weet je als je aan zo'n auto begint. De liefhebbers noemen het karakter. Vraag er ook de bezitters van de 780 maar eens naar.
Groeten, Jan.
    Dus wat is waar en wat is niet waar? Ik vind onze bakstenen hele fijne auto's maar bepaald bovengemiddeld van kwaliteit zijn ze niet in technisch opzicht ( mijn conclusie na ruim 600000 km in diverse exemplaren). De carrosserieën van de latere typen zijn wel van hele goede kwaliteit en dat is natuurlijk veel waard, zeker als de auto ouder wordt. De oudere typen van het merk dat Candisa aanhaalt zijn technisch onverwoestbaar, km.standen van een miljoen zijn geen uitzondering, maar daar is het plaatwerk weer de zwakke schakel.
Zo blijft het dus altijd wat. Gewoon rijden wat je leuk vindt/lijkt en kijken wat er van komt. De 480 staat ook niet bekend om zijn geweldige kwaliteit en toch is dat een hartstikke leuke auto om te rijden. Ik zou hem niet graag meer missen ondanks de kleine( electrische) nukken die hij af en toe vertoont. Dat weet je als je aan zo'n auto begint. De liefhebbers noemen het karakter. Vraag er ook de bezitters van de 780 maar eens naar.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
        Moderators: Jerry Stam    
				




