Het 142 drama...hij's verkocht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 17:31 #1074137 door V700 register
Het 142 drama...hij's verkocht. is gemaakt door V700 register
Beetje off topic, maar omdat we bij de taxatiedag waren toch even het vervolg.
Op de betreffende dag stond de 142, na een lange rit uit Groningen, al zwaar olie te lekken op de parkeerplaats van Verkerk. Domper.
Conclusie: oliekeerring eruit vanwege onderdruk door verstopte carterontluchting. Vandaag haalde Peter van Wilhelmina de auto op en belde me een uur later.
Helaas met slecht nieuws: hij vermoedt een scheur in de kop. Er zat water in de carbu's, het luchtfilterhuis en er hing dikke sludge aan de olievuldop. Daarnaast was de carterontluchting inderdaad volledig dichtgekoekt en was het luchtfilter ook erg smerig. Ongelooflijk gezien de investeringen. De koppakking is net nieuw en er zit een rekening bij van 2500 euro van een 'motorrevisie'.
De investeringen lopen op tot bijna 14 mille, inclusief de aanschaf. Alleen aan de motor is al bijna 4 mille verspijkerd. Verder een nieuwe LPG-installatie, banden, uitlaat, koppeling en ga zo maar door. Peter trok dezelfde conclusie als op de taxatiedag: de eigenaar is meerdere malen belazerd met zeer, zeer slecht werk.
De eigenaar van de 142 heeft na vandaag de handdoek in de ring gegooid. De auto wordt verkocht 'as-is' dus met te reviseren/vervangen motor. De auto is getaxeerd op 5500 euro, mits de keering vervangen zou zijn. Het probleem blijkt dus veel erger. Maar goed, eenmaal voorzien van een goed blok klopt het rapport weer. Ik zal hier integer mee omgaan, gezien de reputatie van de taxateur.
Ik had beloofd 'm te verkopen, dus kan me gaan voorbereiden op de aasgieren. Maar goed, misschien zit er een vriendelijke sleutelaar tussen die een goede motor in een erg fraaie koets zonder laswerk wil lepelen...
Groet,
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 17:40 #1236823 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic revisie??

En waarom is niet de koppakking gewoon kapot?  Of is de kop er al af? Een scheur in een gietijzeren blok lijkt me nou niet iets van alledag bij een Volvo. En dan nog, er zijn zoveel van de redblocks die identiek zijn, voor een paar honderd euro ligt er toch een ander blok in(ALS dat al nodig is)
Ik heb liever een blok vd sloop dan een gereviseerd blok. Volgens mij is het niet zo dramatisch als het allemaal klinkt. Neemt niet weg dat het een beetje zuur is allemaal qua onvoorziene kosten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 18:00 #1236824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Hoe erg het precies is, valt inderdaad nog nader te bepalen.
Maar dat is aan de nieuwe eigenaar.
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 19:14 #1236830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft iemand een prijsidee
Wat zou zoiets moten gaan kosten dan?
 en wat kost een ineuwe motor ?
 Of toch maar een B230FT erin?
:-D

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 19:19 #1236831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij leveren nordicar
Volgens mij leveren nordicar en scandcar beide voor redelijke bedragen gereviseerde motoren... Ik heb overigens het tegenovergestelde. een 142 met een goede motor, B20b met dubbele SU's en een LPG kop die is voorzien van grotere kleppen en een snellere nokkenas! Alleen de carosserie heeft het na 11 jaar scheveningen wat zwaar.
Die van mij mag overigens ook weg... teab incl R-sport tellerhuis met toerenteller!!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 19:32 #1236832 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Autodemontage bedrijf
Autodemontage bedrijf Elferink in Enter heeft ook veel verschillende blokken op voorraad liggen.
Waaronder een B230FT met 167.000 op de teller :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 21:39 #1236842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer Joost! Basis is goed
Jammer Joost! Basis is goed genoeg voor een ander blokje.
 Succes met de verkoop.
 Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 22:35 #1236845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geluk moet je hebben
zoals mijn ''onderwerp'' ..... geluk moet je met een auto hebben.
je kunt een nieuwe auto kopen. en de ellende begint vanaf dag 1. of je koopt een nieuwe en die geeft helemaal geen problemen. dit is helaas nooit vooraf te bepalen...
het is balen wat er nu dus weer aan je auto mankeert. maar als ik éérlijk ben. je zou niet goed aan doen om de 142 weg te doen. je hebt namelijk al bijhoorlijk veel geld erin gegooit. en dan zou het jammer zijn als je hem onder de door jou in gestopte prijs weg deed.
je weet wat je hebt. body en de rest is tip top. alleen de motor begaf het.
dan zou ik zeggen. lepel dus een nieuw blok (revisie blok ) erin. en duim dan dat het dan wel goed gaat....
sterkte met de volvo, en succes met je verdere beslissingen ik hoop dat je hem nog een kansje gunt.

MVGR bas & 745

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 08:11 #1236872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic houden
al zoveel geïnvesteerd, zou zonde zijn.... eerst rustig afkoelen en dan beslissen zou ik zeggen
je kent de wagen, is koetswerkgewijs perfect zoals je zegt, dan is het zeker de moeite om daar een ander blok in te lepelen
alhoewel ik aan het gespendeerde bedrag denk te kunnen afleiden dat je niet zelf sleutelt
als ik daarin mis ben...
hier staat een 740 met perfect 2.3 blok en bak
effe blok eruit en de rest verkoop je in stukken
heb je nog een aardig sommetje terugverdiend
en voor de goede zaak mag die voor een rond bedrag de deur uit

ik zou hem houden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 08:23 #1236874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonde,...
Jeetje wat een pech he!
 Maar zoals de meesten hieral noemen, zonde om de auto van de hand te doen alleen om het blok,... Of je moet gewoon weer eens wat anders willen

Vraag vilvi745turbo eens. Als ik mij niet vergis moet die nog wel een blok hebben staan. Anders zou je altijd even op www.volvolvo.nl kunnen buurten.

Suc6 igg!!!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC