Lpg tanken in frankrijk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 14:18 #1073981 door V700 register
Lpg tanken in frankrijk is gemaakt door V700 register
Goedenmiddag,
Ik ben samen met vrienden op het idee gekomen een road tripje te gaan doen richting marseille en dat worden dus weer aardig wat kilometers voor de baksteen..
Van te voren nog even aircobeurtje doen en misschien nog een oliewisseltje, maar goed mijn vraag is eigenlijk of jullie ervaring hebben met lpg tanken in frankrijk, ik heb gelezen dat er op de route de soleil overal lpg getankt kan worden. maar scheelt het ook in frankrijk veel als ik van de weg zou afgaan om ergens bij een supermarkt te tanken? dit omdat het een el cheapo vakantie gaat worden en er zal dus ergens op bezuinigd moeten worden...
ben eens benieuwd denk dat ik op gas zo om de 350 a 400 kilometer zal moeten tanken, in luxemburg maar even de benzinetank volgooien met 98 dit gaat volgens mij heel wat schelen, dan heb ik een benzinetank van 80 liter en een gastank van effectief 55 liter. hoop dat het goed gaat komen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Vriendelijke groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 14:25 #1236208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn ervaring
is dat je eigenlijk overal waar geregeld auto´s langskomen wel lpg kan tanken in frankrijk. Zeker op de snelwegen, maar ook wel meer het land in bij suppermarkten of tankstations. Ik ben een aantal maal met een auto op lpg naar frankrijk geweest en heb er nooit het probleem gehad dat ik niet kon tanken. Denk wel aan het vulnippel dat je nodig hebt om te kunnen tanken. Als je ook nog van plan bent om onderweg in België te tanken, dan moet je ook daarvoor een speciaal vulnippel meenemen.

Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 15:23 #1236211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

Thijs740GLT schreef : Iik heb gelezen dat er op de route de soleil overal lpg getankt kan worden. maar scheelt het ook in frankrijk veel als ik van de weg zou afgaan om ergens bij een supermarkt te tanken? dit omdat het een el cheapo vakantie gaat worden en er zal dus ergens op bezuinigd moeten worden.

Ja, dat kan behoorlijk schelen.De meeste tankstations aan de A75 kost een litertje GPL een eurocent of 78 tot 90.Als je ergens een Carrefour ziet langs de weg, kun je die kiezen om te gaan tanken, daar kost (het 3 weken terug) 0,64 euro, dat is nogal.Carrefour is zowieso de goedkoopste en dan bedoel ik die, die je niet binnen de tolhekken van de A75 kunt bereiken.Nadeel is dus, dat je de tolweg af moet en als je 'winst' maakt bij de pomp, dit weer bijna kwijt bent aan entrance-fee als je de tolweg weer op wil.Kijk vooraf even op internet, zoek op Prix des Carburants en kies je station uit, waar je er het beste vanaf komt.Meestal staan de borden al langs de weg, ik heb pas 2 keer meegemaakt (van de grofweg 150 keer gas tanken in Frankrijk) dat er een pomp GPL buiten werking of gewoon weg verdwenen was.
Vergeet de nippel niet en ja, je staat de eerste keer te klooien met die aansluiting. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 19:03 #1236226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je een tom tom? Heb
Heb je een tom tom? Heb vorig jaar alle LPG tankstations ( + fastfood, autogarages, supermarkten, etc etc) in franrkijk, belgie luxemburg, duitsland en natuurlijk NL erin gezet. Heeft mij een hoop gezoek gescheelt toen. Over de gehele vakantie (10 dagen) hoog uit een tank benzine er door gereden. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 23:06 #1236246 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ANWB
Hallo Thijs
Volgens mij hebben ze bij de ANWB een boekje met alle LPG tankstations van Europa.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 00:43 #1236264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vakantie
bedankt voor alle info,
ik vertrek morgen en zal alle ervaringen over 6 dagen met jullie delen. 't wordt een flinke road trip voor de baksteen.
maar heb er wel vertrouwen in, nu maar hopen op lekker weer
vriendelijke groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 08:18 #1236270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou nou

Thijs740GLT schreef : 't wordt een flinke road trip voor de baksteen.

Nou, flinke trip........Bant to Beijing, dá's een flinke trip......;-)
Maar, met 3000 kilometer op de planning is het wel plezierig als toch bewezen wordt dat het allemaal inderdaad blijft werken en je weer veilig thuis komt.
Prettige vakantie. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 20:32 #1236319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Locatie LPG stations in europa
Ha Thijs,
Een overzicht van allerhande tankstations met LPG kan je vinden op <a href=" www.gas-tankstellen.de/ "> www.gas-tankstellen.de   Hier kan je (kostenloos) aanmelden en dan kan je specifiek zoeken binnen heel europa. Tevens kan je POI voor de navigatie downloaden of alle tankstatiosn op google earth zien.Toevallig net nog een overzichtje binnengehaald omdat we morgen door Duitsland gaan.
Groeten,
Starly

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 20:54 #1236323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tanken
Ik heb al vaak met LPG autos in Frankrijk gereden. Mijn ervaring leert dat je eerder veel te vroeg kunt tanken dan net op het nippertje. Ik heb talloze keren voor lege LPG pompen gestaan. Advies is dus: LPG tanken wanneer je maar kunt, volhouden die tank want het kan soms behoorlijk tegenzitten met de verkrijgbaarheid ook al staat het in de LPG gids dat er LPG zou moeten zijn !

Groeten Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 21:03 #1236326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gpl fini
Die ervaring heb ik ook met gpl in frankrijk maar alleen in het hoogseizoen (vakantie) langs de tolwegen.Maar als ik in totaal 30liter benzine verstookt heb is het veel op 3000km.De rest gewoon op lpg.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC