Ongelukje met een Volvo 760

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 17:47 #1073759 door V700 register
Ongelukje met een Volvo 760 is gemaakt door V700 register
Nou,

krijg ik net een belletje, rijdt de vrouw tegen een Nissan Primera Station aan.
Deze maakte plotseling een noodstop en de Volvo stond helaas niet op tijd stil, ondanks ABS.
Net de papieren ingevuld en de auto's bekeken. De Volvo heeft alleen een deuk in het nummerbord, bij de Primera is de trekhaak gebroken en in de bumper gedrukt.
Gelukkig geen letsel.
Toch stevig spul die Volvo's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 21:01 #1235138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet zo mooi voor je dat je
niet zo mooi voor je dat je schade hebt gereden. Veel succes met herstellen.
Maar ik vindt het wel stoer dat die trekhaak is afgebroken. Het geeft maar weer eens aan hoe robuust onze "tanks"zijn.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 21:38 #1235144 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Knap werk...
Zo zie je maar, een trekhaak af laten breken, de bumper beschadigen en zelf een deukje in het nummerbord.....(?) Wat ben ik dan gelukkig dat ik ook het voorrecht heb om in een echte baksteen te mogen navigeren.
Gr., geejee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 22:53 #1235159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gebroken
gaat goed. eerst rijd ik een suzuki wagon R+ totalos. zelf maar een deukje en kapot knipperlicht. nu jij een trekhaak naar de hemel gestuurd en zelf maar een klein deukje in het kentekenplaat....
zometeen moeten wij nog een rijbewijs/certificaat halen om tanks te mogen besturen haha

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2009 10:48 #1235175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwijder toch eens de
Verwijder toch eens de bumper, zijn een paar bouten. De Volvo bumpers zijn kracht absorberend sinds de 2 serie. De dwarsbalk daarachter vangt de overige kracht op. Het ijzer buigt uiteraard niet terug, maar de bumper wel.

Zo heb ik een 460 (totaal andere wagen uiteraard) ooit (2001) mee bij iemand achterop gezeten. Bumper had een lichte deuk links van het kenteken. Maar paar jaar later wilde ik mijn auto laten uitlijnen, en de waarde van mijn linker wiel week zo groot af dat ze zich afvroegen of de auto ooit schade heeft gereden. Kon me alleen dat ene incident bedenken. Verder het uitlijnen gewoon de afwijking kunnen verhelpen.

Bij thuiskomst toch even de bumper eraf geschroeft, En ja hoor daar zat een dikke deuk van een trekhaak.

Het is niet alsof een bumper de trekhaak laat afbreken. Dus even nakijken zou ik toch doen. Er is meer schade dan je optisch zult zien. Dat die er niet minder op rijdt is ten tweede.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2009 12:47 #1235184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Hoi,

Bedankt voor de tip.
Ik heb al wel even gekeken, maar zelfs de 'schokbrekers' achter de bumper zijn niet eens echt in actie gekomen, de bumper zelf staat nog recht.
Nieuwe kentekenplaat erop en je ziet er niets meer van.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC