Winterbanden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 10:20 #1073663 door V700 register
Winterbanden is gemaakt door V700 register
Het blijft een interessante discussie, toch heeft mijn duitse collega mij op weg geholpen.
<a href=" www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreif...mp;SourcePageID=8979 "> www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreif...mp;SourcePageID=8979
Hierboven een link van de ADAC die het eea duidelijk maakt (wel in het duits)
Dit in verband met een discussie gisteren bij een bandenboer die het net als de meesten ook niet echt weet.
Kort door de (besneeuwde bocht) je mag in duitsland ook rijden met de 4 seizoenen band waar alleen M&amp;S op staat.
Ik ga dat na de zomer doen, mijn winterbanden gaan in de verkoop en weer iets meer ruimte in de schuur voor andere (volvo) onderdelen.
&#160;
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 12:22 #1234690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zolang
Volgens mij is de boete erg laag als je niet de juiste banden op de velg hebt zitten. Raak je betrokken bij een ongeluk dan liggen de zaken natuurlijk anders. De regel is dus niet "je moet winterbanden hebben" maar je moet je aangepast hebben aan de omstandigheden.Let trouwens wel even op dat de profieldiepte van je 4seizoensbanden meer dan 4mm moet bedragen om nog als "passende uitrusting" te laten gelden in de winter. Die kun je natuurlijk nog wel als zomerband "op" gebruiken tot een 1.6 tot 2mm profiel. Das in ieder geval wel mijn plan :)Vredestein Quatrac 3 bevalt me goed als 4 seizoenband.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 13:39 #1234698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We hebben het over duitsland
en de regelgeving daar, heel simpel wettelijk ben je daar verplicht tot een profieldiepte van 1,6 mm. Bij een gewone verkeerscontrole zal je daar op worden aangesproken en niet op het feit of het een zomer, winter of 4 seizoenenband is.
Mocht je het verkeer hinderen of een ongeluk veroorzaken door verkeerd schoeisel word het een ander verhaal. De 4mm grens geld overigens wel in Oostenrijk maar daar gaat het draadje niet over.
&#160;
&#160;

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 20:17 #1235130 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic winterbanden.
Je kunt de banden ook prima door een Duitse bandenboer erop laten leggen. Dat is een stuk goedkoper dan in Nederland. Kijk op de site van de atu. Daar kun je je banden online bestellen(scheelt 10-20%), naar de atu vestiging van keuze laten brengen en op een telefoontje van hun wachten. Met de bestelling komen meestat een paar waardebonnen mee, zodat de montage ook gratis is, en vaak kun je je set banden die je niet nodig hebt gratis laten opslaan.
Ik heb met de Duitsers alleen goede ervaringen. Grundlich en klantgericht.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC