Grijze auto's populair

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 10:11 #1073474 door V700 register
Grijze auto's populair is gemaakt door V700 register
DEN HAAG (ANP) - Grijs is de favoriete kleur van Nederlanders voor hun auto. Gevolgd door exemplaren in blauwe of zwarte lak. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau van de Statistiek maandag 30 maart publiceerde.   Nederland telde in 2008 7,4 miljoen auto's. Ruim 2 miljoen daarvan zijn grijs, gevolgd door 1,6 miljoen blauwe en 1,3 miljoen zwarte voertuigen. Rode, groene of witte auto's lijken langzaam te verdwijnen. Hun aantallen namen de afgelopen acht jaar flink af.    Liefhebbers van kleuren blijken ook veelal een liefde voor oudere auto's te hebben. De drie meest voorkomende kleuren bij oldtimers (auto's van 25 jaar en ouder) zijn rood, groen en blauw. De andere helft van de ruim 215.000 oldies is wit, grijs, geel, bruin en beige.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 10:40 #1233596 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Omgekeerde redenering

v940gl schreef : Liefhebbers van kleuren blijken ook veelal een liefde voor oudere auto's te hebben. De drie meest voorkomende kleuren bij oldtimers (auto's van 25 jaar en ouder) zijn rood, groen en blauw. De andere helft van de ruim 215.000 oldies is wit, grijs, geel, bruin en beige.

Ik vind dit een vreemde redenering, en hopelijk niet afkomstig van het CBS.Het lijkt mij eerder dat dit komt omdat 'vroeger' auto's nog gewoon een kleur hadden, m.a.w. toen was grijs nog niet de mode.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 11:27 #1233598 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Volvo kleuren
Volvo werkt hier ook aan mee.
Ik heb net een nieuwe Volvo moeten bestellen (lease) en rood, wit of zwart zijn "gratis" en daardoor interessanter voor de lease/bijtelling.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 11:47 #1233599 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Metallic

Leidsekade schreef : Volvo werkt hier ook aan mee. Ik heb net een nieuwe Volvo moeten bestellen (lease) en rood, wit of zwart zijn "gratis" en daardoor interessanter voor de lease/bijtelling.

Maar heeft dat niet met 'metallic' lakken te maken, die duurder zijn? Bovendien zijn wit en rood in het stukje gekenmerkt als 'kleur', en zit grijs er niet bij in jouw rijtje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 12:12 #1233604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De details
Het CBS:http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/verkeer-vervoer/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-2747-wm.htm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 15:25 #1233637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic /
als ik bij ons op de wegen kijk is het echt saai allemaal.... meeste auto's zijn zwart/of grijs getint...
vanwaar de omslag vraag ik mij dan ook af.
in de jaren 80 en begin 90 had je nog bruine, blauwe, groene, rode, gele, en zelf koper kleurige auto's. straatbeeld zag er toen ook veel leuker en gezelliger uit.
ok, bij sommige auto's past een bepaalde kleur totaal niet. maar hoop dat de auto's van tegenwoordig weer vrolijker worden

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 00:32 #1233733 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Spiegel & bumperkleur
Er zijn mensen die de auto in de kleur van de bumpers/spiegels  bestellen, omdat spiegels in de favorite kleur te duur zijn...
Er zijn er ook die bijtelling betalen over de door hun zelf betaalde acc. op de lease bak.
Grijs is overigens niet zo'n verkeerde kleur, je ziet het niet als je hem een paar maanden niet gewassen hebt!

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
31-03-2009 01:36 #1233734 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Het moet niet gekker worden
Bij mij op mijn werk, TNT, worden aan bepaalde groepen werknemers alleen maar lichtgrijze Honda Civics hybride "uitgedeeld".
Afgelopen weekeinde hebben geloof ik 30 man zo een grijs ding gekregen. Het was opvallend grijs op de parking vandaag.
Ik houd het liever vooralsnog bij donkerder grijs: <a href=" link.marktplaats.nl/227417055 "> link.marktplaats.nl/227417055
Zondag weer te zien op het circuit te Lelystad.
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 02:36 #1233735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch de kosten?
ok, dus het heeft toch te maken met de kosten... ik was even op een ónderzoek' uitgegaan, en ben erachter gekomen dat standaardkleuren niks extra kosten, terwijl er soms voor een ander kleur minimaal 1100 euro neegeteld moet worden.
wat kosten trouwens andere kleuren die niet ''standaard'' zijn bij volvo?

Moderators: Jerry Stam