Effe voorstellen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 22:30 #1073372 door V700 register
Effe voorstellen... is gemaakt door V700 register
Een goedendag heren (of zijn er ook dames... in ons midden?)
Na jaren in een Japanner te hebben gereden was de komst van onze zoon aanleiding voor de zoektocht naar een echte "family wagon". Op zoek naar robuuste, ruime en hoekige auto viel de keuze op onze Volvo V90. Inmiddels is dit weer enige maanden geleden en rijden we met veel plezier.
Op zoek naar technische informatie -ik wil graag wat gaan knutselen aan de auto- trof ik de Volvo 700 website: wat een openbaring zo´n site met veel fanatieke leden en nuttige informatie. Meerdere avonden heb ik allerhande topics met veel plezier gelezen. Hierdoor kan ik niet wachten om meerdere klussen op te pakken ;-).  Ik heb redelijke ervaring met motortechniek maar ontbeer nog specifieke Volvo kennis.  Meerdere malen heb ik gelezen over sleuteldagen.  Klinkt goed maar ik kan ze niet terugvinden in de evenementenkalender o.i.d.. Mogelijk komt dit omdat ik nog geen verenigingslid ben. Maar zijn er ook verenigingsleden die naast de sleuteldagen ook in een kleiner verband klussen? Of doe-het-zelf garages die onderdelen, kennis en een voorliefde hebben voor een V90? Het lijkt mij leuk met anderen te klussen. Zelf ben ik woonachtig in omgeving Utrecht, maar stukje rijden doe ik met plezier :-).
Klussen waar ik nu aan denk:
  • algehele controle
  • rechterkoplamp (een steentje geraakt)
  • handremkabel (net gebroken...)
  • vervangen distributie (voor de zekerheid)
  • vervangen koppelingsplaten  - versnelling achteruit gaat soms moeizaam - het schakelen naar een andere versnelling (handversnelling) gaat minder snel (of is dit standaard? Ik heb een Jap als referentie...;-)) - voel het koppelingspedaal ligt trillen - Lichte trilling bij het optrekken in de 1e versnelling.
  • vervangen rubbers voorterrein; bij een klinkerweg hoor je rechtsvoor klapperen.
Zijn er specifieke adressen voor goede en betaalbare onderdelen (origineel / imitatie)?
Al met al heel wat vragen en ik hoop dat iemand antwoorden heeft en mogelijk dat we elkaar eens treffen!
Alvast bedankt!
Michel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 22:39 #1233062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom.
Welkom Michel, goed te horen dat je zo enthousiast bent over je nieuwe aanwinst en dat je dezesite gevonden hebt en je voorstelt.
Ik hoop dat je er vind waar je naar op zoek bent, er is voldoende informatie en kennis voor handen, dus dat komt denk ik wel goed.
Heb je zaterdag 28 maart, aanstaande zaterdag dus, iets te doen, tussen 1000 en 1700 en ben je bereid een kilometer of 90 te rijden, richting het zuiden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 22:57 #1233064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Michel
Welkom Michel,ik ben zelf ook nog geen lid maar heb al wel het formulier opgestuurd dus...Ook ik werd echt enthousiast door dit forum en haar fanatici, de ene goede tip na de ander komt langs.Een duidelijke kalender zou ik ook graag zien, en een pagina met niet commerciele info over Dhz garages e.d. is misschien ook een goed idee. Adressen van bedrijven  is not done hier, dat zou ook niet eerlijk zijn tegenover de goede bedrijven die dan per ongeluk niet genoemd worden. Ik heb zelf al wel heel wat waardevolle favorieten in mijn browser opogeslagen van onderdelen, tuning- en accessoire websites. Als je deze wilt hebben kan ik je dat pb'en.Heel erg veel rijplezier toegewenst van deze kant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 07:06 #1233082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We hebben een kalender
We hebben een kalender, die staat <a href="/We hebben een kalender" target="_blank">hier</a>. Ook te bereiken via "agenda", ongeveer in het midden van knoppenbalk rechtsboven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 12:40 #1233118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha...
Aha... mooi, nog nooit opgevallen (neus en zo), thnx Henk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 14:04 #1233128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Agenda
Ja, da's leuk die agenda, maar ik krijg een "404" pagina en geen agenda.Blijkbaar heb je pas toegang als je lid bent. Ik heb vorige week het formulier ingestuurd en betaald, dus het zou nu binnenkort moeten lukken!
Gelukkig heb ik van BASEMAN gehoord dat er zaterdag 28 maart een sleuteldag is van de club bij Carlo Schmidt waar je in ieder geval kennis kunt maken met een aantal mensen en wat knowhow kunt opdoen!
Ik zal me hier ook meteen even voorstellen: ik heb ben Tom Steverink uit Goor, heb een 940 Malmö gekocht uit 1995 om van de electronische problemen van onze V70 verlost te zijn. Ik heb verder een 144 uit 1972 en een Amazon Combi uit 1967 en rijd al Volvo vanaf 1979. De 940 is de beste auto die ik ooit heb gehad, dusss......
Deze 940 Malmö is niet helemaal perfect, de pomp van de airco is stuk, de synchromesh van de eerste versnelling is fietsen en er zit een trilling in de voortrein bij het aanremmen (Dat was geen afkeur voor de APK maar niet ik ben daar niet tevreden over!. Verder zou hij wat sneller mogen zijn, maar ik denk dat de turbo ook z'n beste tijd heeft gehad.
Tóch denk ik dat ik er een leuke auto aan ga krijgen, al probeerde hij me in de tweede week al te verrmoorden door  bij 80km/u het linkerachterwiel te verliezen! (niet veroorzaakt door mijn garage of mezelf: de moeren lagen in de wieldop toen ik het wiel uit de sloot had gevist!)
De leren bekleding, cruisecontrol en ECC (als hij het doet) + de aparte kleur zijn de voordelen van deze auto!
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 19:25 #1233162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Baseman: zaterdag de 28ste
Baseman: zaterdag de 28ste 90 kilometer naar het zuiden cruisen kan ik mij op verheugen. Lijkt me erg gezellig om aan te schuiven en kennis te maken. 
Chilm: als je wat van links kan PB-en zou dat erg mooi zijn!
Nogmaals dank voor jullie reactie en tot zaterdag.
Groeten,
Michel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 00:14 #1233218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weblinks
Ik hoef je niet eens te PB'en Michel, hier staan ook allerhande links:<a href="/weblinks"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/weblinks
gewoon bovenin het menu dus  ;-) ik heb er zelf ook 20 keer overheen gekeken.

Moderators: Jerry Stam