Burnout vraagje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
PS: burnouts met de 6 in lijn zijn vrij gemakkelijk in te zetten, gemakkelijker dan de V6. Wel lastig sturen met het sperdifferentieel....
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als iets smeult komt er ook witgrijze rook vanaf, als t goed in de fik staat is ie stukken donkerder.
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
banden zijn gewoon normale kleur, maar de rook veranderd van wit naar groen / rood / blauw/ geel / roze /etc
en tja. zinloos? als je het maar NIET doet met koude motor!
oja. mocht je beetje willen 'driften', rijd een flauw ( groot ) cirkel.......in zn 1. schakel al rollend in zn 2e versnelling, trap het gaspedaal diep in, en terwijl hij in de 2e versnelling staat, laat je de koppeling snel opkomen.......
succes gegarandeerd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een D naast de pook staan. en Robert ook volgens mij
De Automaat? gaat dat wel goed?
en daarmee krijg je m ook wel aan het roken dus?
Hoe?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind trouwens dat er met een volvo's best kan worden gescheurd, veilig en verantwoord dan toch. Er is met diverse types heel wat afgeragd in het verleden en daarbij zaten echte winners. Ik herinner me bij de rallycross nog de 345 turbo van Walfridsson, ergens in de jaren 70 was die toch goed voor een kleine 400 pk. Er rijden momenteel in Zweden veel 200 series met tot 2,9 liter opgeboord redblocks met daarop een evolutie-kop met grote kleppen. (Wel 8V). De motor is voorbij het schutbord ingebouwd om een ideale gewichtsverdeling te bewerkstelligen. Met zo'n 300+ pk (zonder turbo) gaan die dingen als de weerlicht. Ze gaan ook altijd scandinavisch dwars, wat maakt dat het in mijn optiek met afstand de specaculairste klasse is in de autosport. Bij de EK rallycross in Belgie zijn ze de afgelopen jaren te zien geweest als speciale gasten, misschien dit jaar weer. Een aanrader!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt wel een 2, zet hem gewoon in 2Jeroen schreef : ik heb geen twee.Ik heb een D naast de pook staan. en Robert ook volgens mij
De Automaat? gaat dat wel goed?
en daarmee krijg je m ook wel aan het roken dus?
Hoe?
De boel achter laten spinnen kan op 2 manieren:
Je begint gewoon zachtjes te rijden en geeft dan plots vol gas en gooit meteen het stuur om. Van zodra de wielen achter beginnen te spinnen ben je ook meteen veel grip kwijt. Dat is het verschil tussen de statische wrijvingscoefficient (hoge weerstand) bij geen spin, en dynamische wrijvingscoefficient (= stukken lager) bij spin. Je kunt dan uren doorgaan met rondjes draaien en slingeren bij wijze van spreke maar het zicht wordt wel slecht op gegeven moment.
Tweede mogelijkheid is hem in D te zetten en half op de rem te trappen. Dan vol gas zodat hij een stootje krijgt en meteen meer op de rem. De motor trekt hem gewoon door de achterremmen heen (remdruk achter is LAGER dan voor) en je hebt een giga burnout. Even wat oefenen. Zoek ook maar eens op youtube en video Google onder Volvo burn out of zo. Dat kan echt met een standaard model. 200pk is genoeg. Nadeel: je remblokken achter slijten als een idioot en worden ook errug warm of beter: heet... Heb dit geintje een "paar" keer gedaan met de 760 cabrio maar de remblokken zijn nu wel aan vervanging toe, nog een 2mm te gaan of zo. Plankgas en stuur omgooien is wat dat betreft economischer en vrij gemakkelijk.
Je moet wel meteen vol gas geven in het begin, en even flink blijven trappen. Als de banden eenmaal opgewarmd zijn en je draait lekker rondjes en curven kun je met gas geven de boel een beetje sturen.
De automaat wel in D zetten, tijdens spinnen wil je namelijk dat de banden zo veel mogelijk toeren maken ten einde de wrijvingscoefficient zo laag mogelijk te houden. Automaat 2 werkt niet. Doe dit wel op een oud fabrieksterrein of lege plaats natuurlijk.
Maar ja, nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag: waarom is die rook wit? Ik hou het voorlopig op de zwavel in het rubber. Zwavel reflecteert heel goed licht dus het gaat als een soort "spiegel" werken waardoor het een witte kleur krijgt, dat is mijn idee. Kleurwaarneming berust op absorptie van bepaalde golflengten van licht. Wie weet het?
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Driften is echt geniaal met een 960 (in sneeuw) veeeel leuker dan met een 240 door het sperdiff!

- V700 register
- Nieuw lid
-