960 estate te koop op deze site --> ik heb 'm bekeken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo allemaal,
Sinds een dikke week staat er op deze site een 960 2.5 automaat estate te koop (weet niet hoe ik moet linken). Ik ben er vandaag gaan kijken.
De auto is van een echtpaar die de 'm 10 jaar hebben gehad en al die tijd bij de dealer hebben laten onderhouden.
De airco is vorig jaar nog afgeperst en gevuld. Verder zitten er zo ongeveer alle opties op.
De Volvo staat er bij 'as-is' dus heeft een schoonmaakbeurt nodig. De velgen zijn nog netjes. Aan de trekhaak heeft alleen een bagagekarretje gehangen.
Het interieur kan een schoonmaakbeurt gebruiken maar is niet uitgeleefd. De middenarmsteun is wat beschadigd.
De motor draait mooi rond en liep prachtig tijdens de korte proefrit. De automaat schakelt voorbeeldig.
De riemen piepten behoorlijk bij koude motor, maar de distributieis 50 dkm geleden vervangen.
De accu is aan vervanging toe, de voorbanden ook. Van de achteras zijn wat rubbers vervangen, maar helemaal klapper-/bonkvrij is het onderstel nog niet.
Met de auto worden op dit moment korte ritjes gemaakt (de nieuwe V70 is er al) dus de sludge op de peilstok deed nog niet alle alarmbellen rinkelen.
In het expansievat zaten geen olieresten, maar het is iets om beter te bekijken en te controleren na een wat langere proefrit.
De kachelradiateur is een jaar geleden gerepareerd dus die komt er ooit weer aan. Het schuifdak heeft een nieuwe rand nodig ivm (een minimale) lekkage.
De 960 wordt verkocht omdat de onderhoudskosten bij de Volvo-dealer te hoog werden. Hij staat nu te koop tegen het inruilbod van de dealer (2500 euro vraagprijs).
Gezien de prijs is het de moeite waard voor leden die een 6-cilinder zoeken. Bomvol opties en vrijwel geen achterstallig onderhoud.
Alleen de kachelradiateur, voorbanden en het schuifdak vond ik zelf iets teveel om meteen aan te pakken. En, eerlijk is eerlijk, ik vond 'm niet mooi genoeg.
Dit zijn natuurlijk mijn observaties, maar wellicht de doorslag voor iemand om toch eens te gaan kijken. Het is voor mijn gevoel een eerlijke auto.
Groet,
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stuur mij even de site gegevens, mag in een pb'tje, dan zet ik de link er in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Te vinden onder 'Recente pagina's' en bij de Te Koop advertenties...
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Vlg mij bedoel je <a href="/node/24623" target="_blank">deze advertentie </a>JJager schreef : Uhm...met hij staat op deze site bedoel ik ook echt hier, dus bij 'ons' op <a href=" www.volvo700vereniging.nl/ "> www.volvo700vereniging.nl
Te vinden onder 'Recente pagina's' en bij de Te Koop advertenties...
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het in Son was is dat de wagen.Willem V. schreef : Vlg mij bedoel je <a href="/node/24623" target="_blank">deze advertentie </a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De kachelradiateur was lek en is 'provisorisch' gedicht volgens de eigenaar.
Geen idee wat er is gebeurd, ik denk een additief in de koelvloeistof.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-