740 of 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2009 21:26 #1073023
door V700 register
740 of 940 is gemaakt door V700 register
Hallo,
Voor de vakantie heb ik een estate nodig, wat zal ik doen, een 940 of een 740?
Mvg. Niels Mulder
Voor de vakantie heb ik een estate nodig, wat zal ik doen, een 940 of een 740?
Mvg. Niels Mulder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2009 21:31 #1230898
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940
940
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2009 21:58 #1230905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja..
Algemene vraag, algemeen antwoord :
 
zoek een goed exemplaar.
 
zappa.1
 
zoek een goed exemplaar.
 
zappa.1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2009 10:08 #1230949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voordelig
als hij alleen voor de vakantie is zou ik gaan voor de goedkoopste die er technisch nog goed aan toe is. Optisch maakt niet zoveel uit voor één vakantie lijkt me want pimpen met je Volvo in Monaco zit er niet in lijkt me. Waar je dus op moet letten.
Nette banden (ook in zuid-Europa kan het hard regenen en juist daar worden wegen dan spiegelglad)
Remmen moeten goed voelen (voldoende pedaaldruk, rechtuit remmen, geen krassende geluiden)
Koelsysteem goed (kan je checken door de auto 20 minuutjes stationair te laten draaien na een proefritje, als er ergens een lek zit zal dat zich dan openbaren)
Verlichting in orde (kan een defect lampje zijn maar ook een electrische storing)
Uitlaat gasdicht (na een kwartier in de file met een lekke uitlaat kan je aardig koppijn krijgen om van de GTI-brom op kruisnelheid nog maar te zwijgen)
Hangt ie niet met z'n kont op straat (anders trek je met volle bepakking de groeven in de straat)
Let op de motorisering; met een 2.0 kom je op stijle stukken met volle bepakking al snel vermogen te kort, kan je beter voor de 2.3 gaan en dan een betrouwbaar type (ik heb een B230f uit 1990 en dat voldoet prima) Een turbo is misschien leuk en sneller maar je hebt ook meer kans op problemen omdat je de autohistorie (meestal) niet kent.
Diesel, Gas/benzine of benzine; In nederland en italië kan je op elke straathoek LPG tanken, in duitsland en oostenrijk is dit veel lastiger, je moet daar praktisch altijd van de snelweg af en dan nog een stuk rijden voor je LPG kan tanken. Frankrijk en België zijn redelijk voorzien maar veel is t niet. Met benzine heb je dit probleem natuurlijk niet en met een diesel ook niet buiten dat bijvoorbeeld in duitsland de diesel bijna net zo duur is als benzine
Volgens mij kan je, afhankelijk van je budget, voor een lange reis het beste kiezen voor een 940, die zijn stiller en rijden wat lekkerder dan een 740. Ikzelf daarentegen rijdt een 740 en dat is desondanks een zalige reisauto (van het voorjaar nog naar milaan gereden en je stapt frisser uit een 740 dan uit een golf of wat dan ook)
koop in ieder geval geen afgeragt wrak want daar kan je lelijk mee stranden
succes en laat maar eens weten wat je gekocht hebt!
Nette banden (ook in zuid-Europa kan het hard regenen en juist daar worden wegen dan spiegelglad)
Remmen moeten goed voelen (voldoende pedaaldruk, rechtuit remmen, geen krassende geluiden)
Koelsysteem goed (kan je checken door de auto 20 minuutjes stationair te laten draaien na een proefritje, als er ergens een lek zit zal dat zich dan openbaren)
Verlichting in orde (kan een defect lampje zijn maar ook een electrische storing)
Uitlaat gasdicht (na een kwartier in de file met een lekke uitlaat kan je aardig koppijn krijgen om van de GTI-brom op kruisnelheid nog maar te zwijgen)
Hangt ie niet met z'n kont op straat (anders trek je met volle bepakking de groeven in de straat)
Let op de motorisering; met een 2.0 kom je op stijle stukken met volle bepakking al snel vermogen te kort, kan je beter voor de 2.3 gaan en dan een betrouwbaar type (ik heb een B230f uit 1990 en dat voldoet prima) Een turbo is misschien leuk en sneller maar je hebt ook meer kans op problemen omdat je de autohistorie (meestal) niet kent.
Diesel, Gas/benzine of benzine; In nederland en italië kan je op elke straathoek LPG tanken, in duitsland en oostenrijk is dit veel lastiger, je moet daar praktisch altijd van de snelweg af en dan nog een stuk rijden voor je LPG kan tanken. Frankrijk en België zijn redelijk voorzien maar veel is t niet. Met benzine heb je dit probleem natuurlijk niet en met een diesel ook niet buiten dat bijvoorbeeld in duitsland de diesel bijna net zo duur is als benzine
Volgens mij kan je, afhankelijk van je budget, voor een lange reis het beste kiezen voor een 940, die zijn stiller en rijden wat lekkerder dan een 740. Ikzelf daarentegen rijdt een 740 en dat is desondanks een zalige reisauto (van het voorjaar nog naar milaan gereden en je stapt frisser uit een 740 dan uit een golf of wat dan ook)
koop in ieder geval geen afgeragt wrak want daar kan je lelijk mee stranden
succes en laat maar eens weten wat je gekocht hebt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2009 15:19 #1230976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 7 of 9 is niet belagrijk
Als het alleen om een ruime stationwagen gaat voor de vakantie aan te schaffen dan zou ik niet moeilijk doen over de keuze tussen een 740 of 940.
De technische staat is veel belangrijker!
Als er verder geen trailer mee getrokken hoeven worden,volstaat een 2.0 benzine net zo goed,dat een 2.3 iets krachtiger en soepeler is en de voorkeur zou hebben is leuk maar heb zelf redelijk lang met een 740 2.0 en in de vakantie de Alpen doorkruisen ging moeiteloos! Het wordt iets anders als er ook een zware caravan mee moet,dan liever een 2.3 in een 940,die hebben een B230FB blok met 131 pk,en dus meer reserve.
Veel belangrijker is de technische staat van de auto,met panne onderweg staan is echt niet leuk.
Dus kun je een technisch goede 745 2.0 voor weinig kopen,neem die dan.
De technische staat is veel belangrijker!
Als er verder geen trailer mee getrokken hoeven worden,volstaat een 2.0 benzine net zo goed,dat een 2.3 iets krachtiger en soepeler is en de voorkeur zou hebben is leuk maar heb zelf redelijk lang met een 740 2.0 en in de vakantie de Alpen doorkruisen ging moeiteloos! Het wordt iets anders als er ook een zware caravan mee moet,dan liever een 2.3 in een 940,die hebben een B230FB blok met 131 pk,en dus meer reserve.
Veel belangrijker is de technische staat van de auto,met panne onderweg staan is echt niet leuk.
Dus kun je een technisch goede 745 2.0 voor weinig kopen,neem die dan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





