Tip: microfichelezer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 23:47 #1072943 door V700 register
Tip: microfichelezer is gemaakt door V700 register
Gisteren heb ik bij automaterialenhandel APS in Breda een Minox microfichelezer gekocht voor 25 euro. Microfiches voor onze en oudere generaties Volvo's zijn via Marktplaats en eBay regelmatig voor weinig geld te verkrijgen. In tegenstelling tot VADIS zijn ze altijd compleet voor het betreffende modeljaar en het werkt heerlijk simpel. Bovendien vind ik het erg nostalgisch om te werken met de apparatuur waar ik vroeger als klein jongetje vol ontzag naar keek, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Er stonden bij APS nog twee Minox microfichelezers die voor hetzelfde bedrag per stuk wegmogen. Ze kunnen A5 fiches weergeven en zijn op het oog in perfecte staat maar kosten wel een avondje poetsen om weer helder beeld te krijgen. Minox is een Duits topmerk van optische apparatuur, de degelijkheid van deze apparaten is veel beter dan van de meer gangbare  microfichelezers van bijvoorbeeld Agfa. De twee die er nog staan, zijn wel groot (circa 60 centimeter diep). Ik ben zo vrij geweest zelf de meest compacte mee te nemen. Oh ja, voor de zeer principieëlen onder ons, er staat een GM-Opel embleem op gedrukt. Op Marktplaats kun je deze exemplaren vinden als je microfiche ingeeft als zoekterm.
Doe er je voordeel mee, het zou zonde zijn als deze super-apparaten verloren gaan voor de hobbyisten.
Groeten uit Zuid-Limburg,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC