bijtelling youngtimers - actiegroep
- André Struis
- Nieuw lid
-
Bijtelling afkopen.
De belastingdienst heeft blijkbaar ontdekt dat er wel erg veel ondernemers in een jong-timer rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Begrijp ik het dus goed, dan zal een auto van na '86 nooit meer wegenbelastingvrij worden, maar wanneer bijv. mijn Volvo van 1993 eenmaal 25 jaar oud is (in 2018) dan gaat voor de IB wel de gunsige fiscale bijtelling gelden (nl over de dagwaarde)...Rob Hiemstra schreef : 1986 gaat over de vrijstelling van de motorrijtuigen belasting. Het andere is bijtellen voor de 'waarde in het economische verkeer' daarvoor moet de auto per 1-1-2010 25 jaar of ouder zijn dat is dus van 1984 of eerder
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan. Lidnr.145
- André Struis
- Nieuw lid
-
Wat is die man oud geworden, de afgelopen maanden, as ik kem zo aankijk.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was het zelf nm. ook van plan een paar jaar geleden toen mijn 240 15jaar was.

Henk van Winkel schreef :
Begrijp ik het dus goed, dan zal een auto van na '86 nooit meer wegenbelastingvrij worden, maar wanneer bijv. mijn Volvo van 1993 eenmaal 25 jaar oud is (in 2018) dan gaat voor de IB wel de gunsige fiscale bijtelling gelden (nl over de dagwaarde)...Rob Hiemstra schreef : 1986 gaat over de vrijstelling van de motorrijtuigen belasting. Het andere is bijtellen voor de 'waarde in het economische verkeer' daarvoor moet de auto per 1-1-2010 25 jaar of ouder zijn dat is dus van 1984 of eerder
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan. Lidnr.145
- V700 register
- Nieuw lid
-
760 estate LPG automaat 1988 donkergrijs ecc leer
940 estate LPT automaat 1995 groen ecc leer
940 estate turbo 4-bak + overdrive 1991
- André Struis
- Nieuw lid
-
Het enige wat ik me kon/kan bedenken is de BTW, en geen bon/factuur/aankoopbewijs.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Bert, kan je dit uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt.Bert N schreef : Je mag de auto wel van de zaak naar prive overbrengen maar helaas niet anders om. Dus weet wat je gaat doen als je dit overweegt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
BTW snap ik Bert, maar bedoel je ook nog dat je de aanschaf niet als kosten mag zien vanuit 'de zaak'. En als ik nu van een willekeurig ander privé persoon een auto koop voor de zaak?Eric Bakker schreef :
Bert, kan je dit uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt.Bert N schreef : Je mag de auto wel van de zaak naar prive overbrengen maar helaas niet anders om. Dus weet wat je gaat doen als je dit overweegt.