Katalysator verplicht vanaf....?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Als ik het nog goed kan herinneren, heeft het ook te maken met de 4-gassenmeting ? bij de APK voor de bouwjaren na 31-12-1992. Dus Skepp heeft een "cat" op kenteken, maar hoeft alleen CO te meten bij de APK.
Ik neem aan dat ik wel gecorrigeerd wordt als er iets niet klopt.
Oh ja, dit los van de discussie of het goed is/zou zijn voor het milieu
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Hi Willem,Willem V. schreef : 1. Dus Skepp heeft een "cat" op kenteken, maar hoeft alleen CO te meten bij de APK.

2. Oh ja, dit los van de discussie of het goed is/zou zijn voor het milieu

1. betekend dit dat ik géén kat. hoef te hebben?
2. laten we die discussie maar niet gaan voeren....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
IK had ooit de code K6 op mijn kentekenbewijs(zie elders mijn verhaal) toen mocht ik 1,5 % co uitstoot hebben. De kat diende enkele fysiek aanwezig te zijn en werd dus eigenlijk niet op werking getest. De injectie sytemen in de B230 F zorgen reeds voor een iets lagere waarde dan 1.5 % co uitstoot dus de inhoud kon er toen simpelweg uit ... INmiddels rijd ik dus nu weer met een werkende kat rond. Jammer genoeg weet ik niet of ik die lage 0,5 % waarde zou halen zonder inhoud. Op LPG waarschijnlijk wel!
CO-tabel Artikel 5.2.11, keuringseisen personenauto's, motor Personenauto's in gebruik genomen na:
Als ik het goed begrepen heb moet ie er wel op zitten, maar wordt de werking niet gecontroleerd. (vrij vertaald, als je leeg je CO haalt, no problem)Miquelangelo1969 schreef :
Hi Willem,Willem V. schreef : 1. Dus Skepp heeft een "cat" op kenteken, maar hoeft alleen CO te meten bij de APK.
1. betekend dit dat ik géén kat. hoef te hebben?
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat de inname van geestverruimende middelen op betreffend ministerie inmiddels weer binnen proportie is.rudiger schreef : De kat diende enkele fysiek aanwezig te zijn en werd dus eigenlijk niet op werking getest.
groetjes
Mathy