Advies nodig Volvo V70 of 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
1) Volvo v70 2.4. uit 2000 automaat met ongeveer 160000 kilomter.
2) Volvo 940 2.3 Malmo Estate met ongeveer 220000
De 940 is iets goedkoper,...maar ik vraag me eigenlijk af welke van de twee gewoon een betere auto is? Ik weet natuurlijk dat dit de vereneging voor 900 serie liefhebbers is, maar ik vraag me af of iemand mij hier redelijk objectief advies over zou kunnen geven. Beide auto's hebben 1 eigenaar gehad en zijn zo ver ik kan zien goed onderhouden.
Hartelijk bedankt!
Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/20733
Rob K.
- André Struis
- Nieuw lid
-
700 900 = achterwiel aandrijving en simpel qwa techniek.
In mijn kennissen kring hebben er aardig wat de stap gemaakt een ex lease bak V70 te kopen.
Onberispelijke auto's ook na 3 ton+
Maar je loopt leeg op de kosten van sensortjes, resetten enz enz (en de kosten die de zgn vakman maakt, doordat hij er geen verstand van heeft)
Een 700/900 kan je nog met een hamer en een nijptang repareren, als je zelf een klein beetje handig bent, krijg je vanzelf lol in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En nog een heleboel andere kleine probleempjes.
De 940 zal waarschijnlijk langer zonder noemenswaardig groot onderhoud zijn werk doen.
Wel is V70 stiller en de automaat de betere keuze voor een V70.
Die zijn sterker dan een handbak en gaan bij de V70 eigenlijk nooit kapot.
En de V70 heeft natuurlijk voorwielaandrijving dus een homokineet kan daar kapot gaan.
Net als alle ander draaipunten van de voorwielophanging die alle aandrijfkrachten voorbij zien komen.
De aandrijflijn van de 940 kan zonder moeite 350pk aan.
Alleen een kruiskoppeling zou kapot kunnen gaan maar is ook erg onwaarschijnlijk.
Als ze allebei op benzine staan verwacht ik ook geen uitgestelde kleppen op korte termijn.
Verder is de 940 groter dan de V70.
Simpele keuze dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou voor de 940 gaan en met het geld dat je uitspaart een nieuwe distributieriem laten leggen (ik heb net hetzelfde gedaan, half november heb ik mijn 940 gekocht en nu op dit eigenste ogenblik is mijn garagist de laatste hand aan het leggen aan een supergroot onderhoud, inclusief distributieriem), tenzij dit zéér recent al is gebeurd.
Ik heb een paar maand geleden een gelijkaardige keuze moeten maken (940 versus 850 of S/V70 classic) en ben uiteindelijk voor de 940 gegaan vanwege de eenvoudige techniek.
Ik gok trouwens ook, als je binnen enkele jaren de wagen terug verkoopt, dat je (mits goed onderhouden) meer van uw geld terug zal zien als je voor de 940 gaat tegenover de V70.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voorbeeld:gasklephuis van een v70 van dit modeljaar kost 800 euro!!
Moet ingelezen worden door dealer.
Voor dat bedrag heb je een heel 940 blok...
En ze gaan zeer regelmatig kapot.
groeten chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit soort kostelijkheden zijn ook de reden waarom ik na lang twijfelen de knoop heb doorgehakt om mijn vorige wagen (een Renault Clio 1.9 diesel met 164.000km op de teller bij verkoop van bouwjaar 2000) in te ruilen voor mijn huidige, veel oudere 940 met een ton meer op de teller.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
hartelijk bedankt voor alle reacties!
Tim
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Er wordt hier regelmatig over prijzen gepraat, dus als je wilt kan je het in de groep gooien.Blackmon schreef : ik heb vandaag een tweede 940 bekeken....deze met nog minder kilometer....rond de 120k en nog goedkoper. Ik ga er voor, maar ik weet alleen niet wat een goede prijs zou zijn.....Ik wiet niet of hier over prijs gepraat wordt, dus misschien kan iemand mij een pb'tje sturen.
Maar het blijft wel moeilijk te bepalen voor ons als we de auto niet gezien hebben of geen uitgebreide beschrijving gekregen hebben. Als je bouwjaar, uitvoering (motor, uitrusting) en conditie van de auto geeft, dan komen er wel wat reacties .