Kalmte kan je redden.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 23:50 #1071663
door Jan Snijder
Kalmte kan je redden. is gemaakt door Jan Snijder
Ik had helaas niet kunnen bevroeden hoe actueel mijn oproep was in mijn voorzitterswoord van de laatste Factor om wat "liever" voor elkaar te zijn.
De nu ontstane discussie heeft de volle aandacht van het bestuur. Gezien het feit dat door de feestdagen enkele bestuursleden niet op hun honk zijn, zullen we op de aanstaande bestuursvergadering( begin januari) de huidige situatie bespreken en er dan op reageren. Laten we ondertussen de kalmte bewaren. Ik ben er geen voorstander van ( en met mij Maarten de Rijke) om draadjes te snel op slot te doen, zolang er niet met modder gegooid wordt moet een discussie gevoerd kunnen worden. En als een moderator meent het draadje op slot te moeten doen ( Tibet in China), dan gaarne onder vermelding van zijn naam en met opgave van redenen. Want anders ontstaat er een indruk van censuur en dat is niet de manier waarop we in deze vereniging met elkaar om wensen te gaan. Discussie, mits gevoerd met wederzijds respect, is alleen maar goed, ook al wordt men het niet eens met elkaar. Dan is men het eens over het feit dat men het niet eens is.
Ik wens iedereen de nodige wijsheid toe en toch een hele fijne jaarwisseling.
Jan Snijder, voorzitter.
De nu ontstane discussie heeft de volle aandacht van het bestuur. Gezien het feit dat door de feestdagen enkele bestuursleden niet op hun honk zijn, zullen we op de aanstaande bestuursvergadering( begin januari) de huidige situatie bespreken en er dan op reageren. Laten we ondertussen de kalmte bewaren. Ik ben er geen voorstander van ( en met mij Maarten de Rijke) om draadjes te snel op slot te doen, zolang er niet met modder gegooid wordt moet een discussie gevoerd kunnen worden. En als een moderator meent het draadje op slot te moeten doen ( Tibet in China), dan gaarne onder vermelding van zijn naam en met opgave van redenen. Want anders ontstaat er een indruk van censuur en dat is niet de manier waarop we in deze vereniging met elkaar om wensen te gaan. Discussie, mits gevoerd met wederzijds respect, is alleen maar goed, ook al wordt men het niet eens met elkaar. Dan is men het eens over het feit dat men het niet eens is.
Ik wens iedereen de nodige wijsheid toe en toch een hele fijne jaarwisseling.
Jan Snijder, voorzitter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2008 23:59 #1223096
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Helemaal....
- Siang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 00:09 #1223100
door Siang
Beantwoord door Siang in topic Ja!
geef de man een goede sigaar!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 09:59 #1223126
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen sigaar
Ik dacht begrepen te hebben dat meneer de voorzitter niet meer sigaart.
Laten we dan van de gelegenheid gebruik maken om ome Jan op de nieuwjaarsreceptie een flinke knuffel te geven (en geen sigaar).
Laten we dan van de gelegenheid gebruik maken om ome Jan op de nieuwjaarsreceptie een flinke knuffel te geven (en geen sigaar).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 10:01 #1223127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn
Fijn, dit bericht! Dank voor de heldere woorden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 11:21 #1223142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cigaren
Onze weledele voorzitter heeft getracht een tijdje niet te cigaren, maar dat resulteerde in het feit dat zijn hollands welvarend voorkomen nog welvarender werd, dus is hij maar weer gaan cigaren.
Relaxed genieten van een goede cigaar is uitermate ontspannend en rustgevend, alhoewel die cigaar mij gisteravond niet kon kalmeren.
Relaxed genieten van een goede cigaar is uitermate ontspannend en rustgevend, alhoewel die cigaar mij gisteravond niet kon kalmeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 12:20 #1223159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach..
Het kost je een webmaster Jan, maar ach..
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 12:32 #1223162
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Het zij zo.
Johan,
het zij zo.
En verder zal ik hierover openbaar niet over uitwijden.
Bedankt.
het zij zo.
En verder zal ik hierover openbaar niet over uitwijden.
Bedankt.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 12:39 #1223161
door Miquel Engelen (GAST)
Ik ben ervan overtuigd dat de voorzitter het niet zo bedoeld heeft als het nu wordt opgevat..... Ik vind deze ontwikkeling hééél erg jammer!

Toch ook van mij veel wijsheid en een gezond 2009 gewenst aan iedereen, en uiteraard een

Gulle Groet,

Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Jammer...
Waarom elke keer van die drastische besluiten? Ik heb de discussie natuurlijk niet (intern) gevolgd, maar er zijn toch meer wegen die naar Rome leiden??Johan Vlagsma schreef : Het kost je een webmaster Jan, maar ach..
Ik ben ervan overtuigd dat de voorzitter het niet zo bedoeld heeft als het nu wordt opgevat..... Ik vind deze ontwikkeling hééél erg jammer!

Toch ook van mij veel wijsheid en een gezond 2009 gewenst aan iedereen, en uiteraard een

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2008 13:26 #1223176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic t staat er
ik heb het draadje op slot gedaan. met reden.
en die staat er ook.
de reden zal ik onder de moderatoren en het bestuur verklaren.
en die staat er ook.
de reden zal ik onder de moderatoren en het bestuur verklaren.
Moderators: Jerry Stam