kerstgedachte
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2008 12:46 #1071560
door V700 register
kerstgedachte is gemaakt door V700 register
De kerstgedachte, wat zou dat kunnen zijn?
Pippi Langkous voor mij.
Afgelopen woensdag was zij weer op televisie te bewonderen. De eenvoud van de film en warmte die eruit straalde, gaf mij toch weer een fijn gevoel.
Ook een gevoel van ellende waarom er zoveel dingen anders gaan dan je feitelijk zou willen. En dat kinderen nooit debet zijn aan die ellende, eerder slachtoffer.
Zomaar wat gedachten ...
Pippi Langkous voor mij.
Afgelopen woensdag was zij weer op televisie te bewonderen. De eenvoud van de film en warmte die eruit straalde, gaf mij toch weer een fijn gevoel.
Ook een gevoel van ellende waarom er zoveel dingen anders gaan dan je feitelijk zou willen. En dat kinderen nooit debet zijn aan die ellende, eerder slachtoffer.
Zomaar wat gedachten ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2008 12:57 #1222494
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Pippi.
Pippi is voor mij ook verbonden met de kerst in mijn jeugd. Net als het boek van Niels Holgersson van dezelfde schrijfster. Goed om in deze hectische en onzekere tijden even te mijmeren over de goeie ouwe tijd ( die objectief gezien natuurlijk niet zo mooi en ideaal was) waarin we net als bij Paul van Vliet veilig achterop zaten bij vader op de fiets. (En gelukkig heb die vader nog bij me, 85 jaar en nog in blakende gezondheid.)
Hele fijne kerst allemaal.
Hele fijne kerst allemaal.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2008 13:09 #1222497
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ahum
Hallo Jan
Pippi Langkous is van Astrid Lindgren. Nils Holgersson is van Selma Lagerlöf.
groetjes
Mathy (die ruim drie jaar op de kinderafdeling van de openbare bibliotheek in Heerlen heeft gewerkt)
Pippi Langkous is van Astrid Lindgren. Nils Holgersson is van Selma Lagerlöf.
groetjes
Mathy (die ruim drie jaar op de kinderafdeling van de openbare bibliotheek in Heerlen heeft gewerkt)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2008 13:28 #1222500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sentiment?
Kerstmis en Emiel !!
Je weet wel die "ondeugende "jongen die alles goed bedoelt,vader kwaad en hup ,....naar de schuur! om er poppetje te gaan snijden uit hout
Mooi man,....snif,....
Je weet wel die "ondeugende "jongen die alles goed bedoelt,vader kwaad en hup ,....naar de schuur! om er poppetje te gaan snijden uit hout
Mooi man,....snif,....
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2008 23:07 #1222517
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Oeps.
Tsja Mathy,
kennelijk is het toch te lang geleden, ik ben tenslotte net 50 geworden, om de juiste schrijfster nog bij het juiste boek te zetten. Maar dat neemt niet weg dat ik van zowel Pippi als Niels Holgersson erg genoten heb, destijds. En ik kan niet bogen op een carrière in het bibliotheekwezen. Dus goed dat je mijn geheugen even hebt opgefrist.
Groeten, Jan
kennelijk is het toch te lang geleden, ik ben tenslotte net 50 geworden, om de juiste schrijfster nog bij het juiste boek te zetten. Maar dat neemt niet weg dat ik van zowel Pippi als Niels Holgersson erg genoten heb, destijds. En ik kan niet bogen op een carrière in het bibliotheekwezen. Dus goed dat je mijn geheugen even hebt opgefrist.
Groeten, Jan
Moderators: Jerry Stam