even voorstellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 20:35 #1071184 door V700 register
even voorstellen is gemaakt door V700 register
Beste leden,
Gisteren ben ik adspirant lid geworden van deze club en wil me even voorstellen: Peter Waardenburg (Oldenzaal), bezitter van een 940 GLE 16V estate (LPG) met 498.000 kilometers (bj. okt. 1990). Hiervóór 3 andere Volvo's gehad (allen stations) en deze 4e bevalt eigenlijk nog steeds goed. Deels zorg ik zelf voor onderhoud en voor de moeilijke zaken heb ik een (niet off. dealer) Volvo-garage. Tijd lang trillingsproblemen gehad met remmen (kwam ergens vóór vandaan); vanalles aan gebeurd (heel wat schijven gehad, c.q. weer eens af laten draaien), maar hielp niet. Probleem is uiteindelijk vanzelf over gegaan. Verder aan grotere zaken: stuurhuis vervangen, kop zit nog steeds en geen aanleiding tot revisie, bij koude erg traag ronddraaiende startmotor (dus ook al weer diverse accu's versleten). Dynamo gereviseerd (heeft niet echt geholpen); vandaag weer een (75Ah) accu geplaatst. Morgen vervangt de garage de startmotor. Misschien is die de oorzaak van het trage rondlopen??? We zullen zien. Ik las dat meerderen dit probleem hebben gehad en dat anderen dan adviseren: accu vervangen. Overigens: motor slaat zelfs na een paar trage omwentelingen wel goed aan. En wat de motor betreft: die loopt na bijna 500.000 km nog steeds fantastisch. We kijken een gasverbruik van 1:7,5 en benzine 1:8á9 maar door de vingers. Gelukkig wordt de brandstof goedkoper.
Nu eerst even kijken of ik een fotootje kan plaatsen. Ik probeer het in de bijlage. Weet dus niet of dat goed gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 21:19 #1220306 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Welkom.
Welkom bij de club. Zo te horen ben je een sleutelaar dus kunnen we bij de eerstvolgende sleuteldag ( zie agenda) vast wel begroeten. Veel plezier met de hobby en wellicht op naar de 1 miljoen km.??
Groeten, Jan.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 13:09 #1220568 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom
Welkom hier! Het langzame starten zou ook nog kunnen liggen aan slechte massaverbindingen: is er al geprobeerd de hoofdkabels los te maken en de connectors schoon te maken? Vooral de massakabel aan het motorblok heeft daar nog weleens last van.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC