weekendje XC60
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 19:49 #1071125
door V700 register
weekendje XC60 is gemaakt door V700 register
Beste medeleden,
Dit weekend waren we de gelukkigen om enkele Volvo's mee te krijgen voor de uitwedstrijd tegen Epe (altijd lastig) van onze hoofdsponsor Volvo Dealer Harrie Arendsen.
Vrijdagmiddag was het zover en stonden er klaar een XC90 en XC70 en een verrassing. Ik hoopte op een XC60 en sprong niet direkt op de sleutels maar wachte rustig af. En ja hoor daar kwam een grijze hagel nieuwe XC60 voorrijden.
Verslagje van een super weekend :
Na wat sceptische opmerkingen over de looks maar eens ingestapt. Wat een weelde en luxe, maar wel een warm huiskamertje. Na een korte uitleg het start ritueel, keycard in de gleuf, voet op de rem en op de startknop drukken. Direkt komt de moter tot leven en het blijkt een D5 diesel (kun je bijna niet horen overigens). Na enkele korte ritjes maar eens in het instruktieboekje gedoken maar dit is een studie op zich, wat een opties en hulpjes zijn er mogelijk. Zodag de rit en dan is het even wennen aan alle "hulpjes" maar na 25km ben je eraan gewend en ga je steeds meer waarderen. Lampjes aan de binnenkant van de buitenspiegel die waarschuwen voor auto's in de dode hoek, lampjes geprojecteerd in voorruit die waarschuwen voor te weinig afstand, een cruise control die automatisch de snelheid aanpast aan je voorganger met voldoende afstand, allerlei info in je klokkenwinkel over gebruik van gordels achterin, deuren wel of niet gesloten, alle lampjes ok, enz. enz. Je kan natuurlijk alles uitzetten maar nogmaals je raakt er zeer onder de indruk van en het rijdt super relaxed. Ook de afwerking is super met veel prachtig leer, echt hout en mooie zachte kunstoffen. Kortom een super auto. En dan nog een geluidsinstallatie die niet zou misstaan in een discotheek en een prachtig groot scherm voor je navigatie en andere leuke zaken.
Geen nadelen ? Jawel de motor is zo stil dat je snel te hard rijdt, maar dit kun je vast ook wel ergens instellen. En het grootste nadeel vind ik (zoals bij veel moderne auto's) het slechte zicht rondom. Vergeleken met de etallage van onze Zweedse dames zijn de ramen van de XC60 net WC raampjes en dan ga je alle "hulpjes" wel begrijpen en waarderen. En ja het uiterlijk, dat is toch zeer persoonlijk en ik vind dat hoe langer je kijkt hoe stoerder die wordt.
Nog even door het keukenraam naar buiten kijken naar de parkeerplaats voor de deur onder de lantarenpaal (zie bijlage). Morgen extra vroeg op en na de hond ook de XC60 nog even "uitlaten" en deze Zweedse schone helaas voor 08:00u weer inleveren. Maar met het vooruitzicht dat Harrie nog enkele van deze weekenden in het vooruitzicht heeft gesteld de volgende keer maar eens een full options XC90 of XC70 proberen.
Groeten van een bevoorrecht mens
Maarten
Dit weekend waren we de gelukkigen om enkele Volvo's mee te krijgen voor de uitwedstrijd tegen Epe (altijd lastig) van onze hoofdsponsor Volvo Dealer Harrie Arendsen.
Vrijdagmiddag was het zover en stonden er klaar een XC90 en XC70 en een verrassing. Ik hoopte op een XC60 en sprong niet direkt op de sleutels maar wachte rustig af. En ja hoor daar kwam een grijze hagel nieuwe XC60 voorrijden.
Verslagje van een super weekend :
Na wat sceptische opmerkingen over de looks maar eens ingestapt. Wat een weelde en luxe, maar wel een warm huiskamertje. Na een korte uitleg het start ritueel, keycard in de gleuf, voet op de rem en op de startknop drukken. Direkt komt de moter tot leven en het blijkt een D5 diesel (kun je bijna niet horen overigens). Na enkele korte ritjes maar eens in het instruktieboekje gedoken maar dit is een studie op zich, wat een opties en hulpjes zijn er mogelijk. Zodag de rit en dan is het even wennen aan alle "hulpjes" maar na 25km ben je eraan gewend en ga je steeds meer waarderen. Lampjes aan de binnenkant van de buitenspiegel die waarschuwen voor auto's in de dode hoek, lampjes geprojecteerd in voorruit die waarschuwen voor te weinig afstand, een cruise control die automatisch de snelheid aanpast aan je voorganger met voldoende afstand, allerlei info in je klokkenwinkel over gebruik van gordels achterin, deuren wel of niet gesloten, alle lampjes ok, enz. enz. Je kan natuurlijk alles uitzetten maar nogmaals je raakt er zeer onder de indruk van en het rijdt super relaxed. Ook de afwerking is super met veel prachtig leer, echt hout en mooie zachte kunstoffen. Kortom een super auto. En dan nog een geluidsinstallatie die niet zou misstaan in een discotheek en een prachtig groot scherm voor je navigatie en andere leuke zaken.
Geen nadelen ? Jawel de motor is zo stil dat je snel te hard rijdt, maar dit kun je vast ook wel ergens instellen. En het grootste nadeel vind ik (zoals bij veel moderne auto's) het slechte zicht rondom. Vergeleken met de etallage van onze Zweedse dames zijn de ramen van de XC60 net WC raampjes en dan ga je alle "hulpjes" wel begrijpen en waarderen. En ja het uiterlijk, dat is toch zeer persoonlijk en ik vind dat hoe langer je kijkt hoe stoerder die wordt.
Nog even door het keukenraam naar buiten kijken naar de parkeerplaats voor de deur onder de lantarenpaal (zie bijlage). Morgen extra vroeg op en na de hond ook de XC60 nog even "uitlaten" en deze Zweedse schone helaas voor 08:00u weer inleveren. Maar met het vooruitzicht dat Harrie nog enkele van deze weekenden in het vooruitzicht heeft gesteld de volgende keer maar eens een full options XC90 of XC70 proberen.
Groeten van een bevoorrecht mens
Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 20:15 #1219975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi hoor,...
maar wie heeft wie "ingemaakt"????
Groeten ûût Epe
Ps: ik heb echt geen verstand van voetbal maar ben wel een echte Epenaar !
Groeten ûût Epe
Ps: ik heb echt geen verstand van voetbal maar ben wel een echte Epenaar !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten Varewyck
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2008 11:30 #1220041
door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic ik ook
Heb er ook al eens met mogen rijden. En blijkbaar hebben we dezelfde opmerkingen! Zicht rondom is ronduit triestig. (zeker als je dan nog eens getinte ruiten hebt) Ikzelf heb met de T6 gereden, en ook hier hoorde ik de motor bijna niet. Enkel als ik hem (op de autostrade) even op z'n staart trapte (net niet rood) hoorde ik de motor in het interieur. Ook een beetje last van rol en windgeluiden in de linkse A-stijl. Maar dat lijkt me nog wel te verhelpen. Alle electronica is leuk, maar je moet er voor zijn.
Heb je trouwens de City Safety uitgetest? Best n handig ding! Kan je zelfs niet meer in de struiken rijden! (Lijkt me wel een nadeel als je 'off-road' wil gaan, maar dat is niet de bedoeling van de XC60)
Heb je trouwens de City Safety uitgetest? Best n handig ding! Kan je zelfs niet meer in de struiken rijden! (Lijkt me wel een nadeel als je 'off-road' wil gaan, maar dat is niet de bedoeling van de XC60)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 21:42 #1220101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic XC 60
Nee geen voetbal maar een kleiner balletje waar je met een houten stok tegen aan slaat.
Niemand heeft gewonnen want een uur voor de wedstrijd (waren reeds vertrokken riching Epe) ging het sneeuwen en bleek spelen niet meer mogelijk.
Het City safety systeem heb ik niet uitgetest aangezien het apparaat wel erg nieuw was en dat heb ik dus niet aangedurft. Heb even opgezocht wat de D5 in deze uitvoeing kost (staat er eentje te koop in precies dezelfde uitvoering) maar dat is wel even schikken : 78.950 EURI !!!!!!!! Ben ik blij dat ik dat van te voren niet wist ! Nee voorlopig mooi de 940 die ik net van een prachtige radio heb voorzien en binnenkort laat ik de tomtom mooi weg werken zodat ik niet meer zo'n domme zuignap op de voorruit heb. Kost me ongeveer € 100 bij halforts. Dan nog een setje nieuwe boxen want het geluid van de XC60 is wel erg mooi en dat wil ik ook in de 940 proberen te benaderen.
Groeten uut Duuve
De Schuitjes
Niemand heeft gewonnen want een uur voor de wedstrijd (waren reeds vertrokken riching Epe) ging het sneeuwen en bleek spelen niet meer mogelijk.
Het City safety systeem heb ik niet uitgetest aangezien het apparaat wel erg nieuw was en dat heb ik dus niet aangedurft. Heb even opgezocht wat de D5 in deze uitvoeing kost (staat er eentje te koop in precies dezelfde uitvoering) maar dat is wel even schikken : 78.950 EURI !!!!!!!! Ben ik blij dat ik dat van te voren niet wist ! Nee voorlopig mooi de 940 die ik net van een prachtige radio heb voorzien en binnenkort laat ik de tomtom mooi weg werken zodat ik niet meer zo'n domme zuignap op de voorruit heb. Kost me ongeveer € 100 bij halforts. Dan nog een setje nieuwe boxen want het geluid van de XC60 is wel erg mooi en dat wil ik ook in de 940 proberen te benaderen.
Groeten uut Duuve
De Schuitjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 01:38 #1220125
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaat niet lukken
Dat kun je wel vergeten, die XC60 heeft waarschijnlijk het Volvo Premiumsoundpakket, iets van 6 of 8 speakers en nog een basjetser en Dolby Surround etc, dan mag je wel even je knip trekken (leet Eefje het maar niet horen), hoewel, als ze een goed geluid hoort kom je er misschien met twee weken bank slapen vanaf..............mschuit schreef : Dan nog een setje nieuwe boxen want het geluid van de XC60 is wel erg mooi en dat wil ik ook in de 940 proberen te benaderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 01:51 #1220128
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Tractor
Waarom moeten die zgn veilige auto's allemaal zo'n tractor uiterlijk hebben?
Gewoon een platte sedan/estate met 4x4 hoeft toch niks hoger te zijn?
Volgens mij heft het verhogen van het zwaarte punt icm 4x4 de schijnbaar verbeterde veiligheid op!!!! tov een 4X2
Of rijden ze in de race wereld allemaal voor joker met een verlaagde vering?
 
Gewoon een platte sedan/estate met 4x4 hoeft toch niks hoger te zijn?
Volgens mij heft het verhogen van het zwaarte punt icm 4x4 de schijnbaar verbeterde veiligheid op!!!! tov een 4X2
Of rijden ze in de race wereld allemaal voor joker met een verlaagde vering?
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2008 19:59 #1220294
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Hype
Omdat auto's met een tereinwagenuiterlijk in de mode zijn?struis schreef : Waarom moeten die zgn veilige auto's allemaal zo'n tractor uiterlijk hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





