vrijstelling houderschapsbelasting op de helling!

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 23:02 #1071095 door John Blummel
Wist u dat m.i.v. 31 december 2011 alleen nog die voertuigen vrijgesteld kunnen worden van de belastingplicht als zij vanaf 1987 en ouder zijn? De overige voertuigen komen derhalve niet meer voor vrijstelling in aanmerking, al worden ze 100 jaar. De Tweede kamer heeft dat deze week goedgekeurd. Ook het fiscale voordeel (bijtelling zakelijk) van auto's ouder dan 15 jaar vervalt, en wordt opgetrokken naar 25 jaar en ouder.
Zou het niet op de weg gelegen hebben (sic) van bijvoorbeeld oldtimerclubs en Fehac hun leden hierover tijdig te informeren?
John B

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 23:04 #1219808 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Volgens mij
ben je al een week niet meer op het forum geweest  want dat is hier al lang het gesprek van de dag(lees: week).
zoekfunctie......wellicht

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 23:09 #1219810 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Kennelijk is mij dat
Kennelijk is mij dat inderdaad ontgaan, maar doet niets af aan de feiten zoals die er momenteel liggen, en heb ik formeel zijdens geen enkele belangenclub i.c. vereniging geen enkele vooraankondiging mogen ontvangen, hetgeen mij uiteraard zeer bevreemdt, zelfs/ook niet in de laatste uitgave van de factor.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 23:22 #1219811 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Achter de schermen.
Beste John,
achter de schermen wordt er gedaan wat mogelijk is om onze belangen te verdedigen in Den Haag. In dit geval heeft de politiek, in casu de CU, zonder enig vooroverleg met de Fehac een amendement ingediend over het nieuwe wetsvoorstel over beprijzing van mobiliteit. Derhalve moest er ad hoc gereageerd worden.
Ik heb op de site, zie het draadje wat jij kennelijk gemist hebt, toen het ons vijf voor twaalf ter ore kwam meteen tot actie opgeroepen en heb dat via de Fehac ook namens onze vereniging gedaan. Ten tijde dat de Factor bij de drukker werd aangeleverd, was dit dus nog niet bekend.
Onze vereniging steunt middels het lidmaatschap van de Fehac de lobby voor onze hobby en youngtimers. Dus het is helemaal niet vreemd dat er geen vooraankondiging was, we waren net zo verrast als ieder ander.

Jan Snijder, voorzitter.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 23:40 #1219813 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Beste Jan, Bedankt voor je
Beste Jan,
Bedankt voor je heldere uitleg. Inmiddels heb ook ik de petitie ondertekend.
Maar wat kan er, politiek en juridisch gezien, nog gedaan worden, ik schat in vrij weinig tot niets. Evenwel kan een ieder die dat wil, zo mogelijk georganiseerd danwel verenigd, in elk geval zijn (grote) ongenoegen uiten, niet alleen over de blote feiten, maar ook over de wijze waarop een en ander tot stand is gekomen.
Groetend,
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2008 14:34 #1219947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Melkoe van de staat
zoals ik dit zie is de auto gewoon een melkoe die de beste melk geeft.
alsof de auto overal schuldig aan is.
als een auto 25 en ouder word is dat een hele prestatie.
aangezien de meeste daihatsu cuore's en fiat panda's CQ Smart niet eens de 2 ton halen zonder al economisch totalos te zijn.
mn volvo met 7 44 dkm op de teller met 1e blok zou dan toch millieu vriendelijker zijn?
immers. de auto kost geen geld aan "recycling" omdat hij nog lange na niet van de weg hoeft.
buiten dat vind ik dat heel de politiek een vuil machtspelletje aan het opbouwen is.
zie de kilometer heffing......buiten houderschaps belasting. accijnzen, en ander geldklopperij moet ik dan nog betalen voor de extra gereden kilometers?????
tuurlijk in het begin zal het goedkoop zijn. maar hoe zit dat over 2 a 3 jaar?
en hoe gaan ze het op langer termijn gebruiken? flitspalen weg en beboeten op gps snelheid?
om terug te komen op de oltimers. tuurlijk er zijn een handjevol mensen die er misbruik van maken...maar er zijn ook mensen die het serieus bedoelen om een rariteit of geschiedenis op de wegen te houden.
er zullen dan heel veel mensen zijn die dan zeggen laat ik de auto van na 87 maar wegdoen want die zijn het toch niet waard.

sorry dat ik zo zeikerig overkom maar de auto is er nou eenmaal. en als er geen betaalbaar alternatief is kun je ze ook moeilijk boycotten........

mvgr....bas seip ( autoliefhebber in hart en nieren) 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC