Omscholing......toegelaten voor het behalen van C-Rijbewijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2008 22:49 #1071094
door V700 register
Omscholing......toegelaten voor het behalen van C-Rijbewijs is gemaakt door V700 register
hallo mensen,
vandaag had ik de 2e deel van de toelatingprocedure.
1é deel was intake gesprek en motivatie controlle.teminste. ze keken of ik geschikt zou zijn voor het chauffeursvak.en ivm goede referentie personen en werkwil(inzet) bij oude baas ben ik toen door het 1e deel gekomen.

vandaag had ik dus de rijtest (kijkend naar hoeveel lessen en of je het wel kunt)(niet iedere autorijders heeft chauffeursgenen
)
aangekomen in oosterhout mocht ik na een bakje koffie direct in de truck plaatsnemen. (een volvo nog wel!!!!!)
uitgelegd hoe de remmen werken en versnellingsbak. (12 versnellingen)
zodoende ging de rit vlotjes en soepel (was namelijk mijn éérste keer en was quazi nog maagd)
in zn 1 wegrijden...ging goed. overschakelen naar zijn 3. 2 weggelaten. knopje om en terug naar zijn 1 wat de 4e werd. dan naar zn 5e versnelling. knopje links op de pook om en werd de 8e versnelling. etc
zodoende ttoegelaten tot de opleiding en moet 26 lessen volgen eer ik examen kan doen.

aldus een zorg minder.
bas

p.s dit is de versnellingsbak schema:(C) (10) (12)I (7) (9)I (4) (6)I (1) (3)I I II
+
+I I I (2)I (5)I (
(R) (11)
C = kruipstandR = achteruit1 = versnelling 1 / 4 / 7 / 102 = versnelling 2 / 5 / 8 / 113 = versnelling 3 / 6 / 9 / 12op zich wel moeilijk uit te leggen. maar ach. als de normale auto niet meer als 6 ( 7 ) versnellingen krijgt vind ik het ook best.
vandaag had ik de 2e deel van de toelatingprocedure.
1é deel was intake gesprek en motivatie controlle.teminste. ze keken of ik geschikt zou zijn voor het chauffeursvak.en ivm goede referentie personen en werkwil(inzet) bij oude baas ben ik toen door het 1e deel gekomen.

vandaag had ik dus de rijtest (kijkend naar hoeveel lessen en of je het wel kunt)(niet iedere autorijders heeft chauffeursgenen
aangekomen in oosterhout mocht ik na een bakje koffie direct in de truck plaatsnemen. (een volvo nog wel!!!!!)
uitgelegd hoe de remmen werken en versnellingsbak. (12 versnellingen)
zodoende ging de rit vlotjes en soepel (was namelijk mijn éérste keer en was quazi nog maagd)
in zn 1 wegrijden...ging goed. overschakelen naar zijn 3. 2 weggelaten. knopje om en terug naar zijn 1 wat de 4e werd. dan naar zn 5e versnelling. knopje links op de pook om en werd de 8e versnelling. etc
zodoende ttoegelaten tot de opleiding en moet 26 lessen volgen eer ik examen kan doen.

aldus een zorg minder.
bas

p.s dit is de versnellingsbak schema:(C) (10) (12)I (7) (9)I (4) (6)I (1) (3)I I II
+
+I I I (2)I (5)I (
C = kruipstandR = achteruit1 = versnelling 1 / 4 / 7 / 102 = versnelling 2 / 5 / 8 / 113 = versnelling 3 / 6 / 9 / 12op zich wel moeilijk uit te leggen. maar ach. als de normale auto niet meer als 6 ( 7 ) versnellingen krijgt vind ik het ook best.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2008 00:55 #1219819
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Sucses!
Alvast gefeliciteerd!
Dat schakelen doe je na een week met je ogen dicht.
Ik krijg de indruk dat de meeste nieuw aangeschafte vrachtwagens voorzien zijn
van een automatische bak, dus je leert het mischien wel voor niks.

Dat schakelen doe je na een week met je ogen dicht.
Ik krijg de indruk dat de meeste nieuw aangeschafte vrachtwagens voorzien zijn
van een automatische bak, dus je leert het mischien wel voor niks.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2008 21:34 #1219884
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Van harte man! Leuk. Als ik niet het geluk had gehad om een beetje te kunnen leren was ik ook zeker vrachtwagenchauffeur geworden. Heb vroeger wel eens in de Scania van mn paps gereden, en natuurlijk ook vaak meegeweest. Lijkt me een erg leuk beroep!
- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 10:23 #1219905
door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Mooie dingen!
Leuk zeg! Zo heb ik mijn studie een dik jaar geleden opgegeven. Een week later zat ik in de UK. Inmiddels heel bijna heel europa gezien. Slechts nog BE, maar CE komt er aan. nmiddels theorie en keuring binnen, examen wordt geplanned. Dan nog een paar dagdeeltjes lessen en het grote werk kan beginnen!
Succes er mee!
Succes er mee!
Moderators: Jerry Stam