940 te koop bij volvoestate.nl, 134.000 km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 16:31 #1071091 door V700 register
940 te koop bij volvoestate.nl, 134.000 km is gemaakt door V700 register
Hallo,

Ik ga volgende week kijken naar deze 940  van <a href=" voorraad.wheelerdelta.nl/sfb37d9a6949986...details/?sid=1590995 ">volvoestate.nl.
Ik zoek nl een youngtimer zonder gezeur voor het komende jaar.
Is er een beetje te rijden met deze motor?
Wat vinden jullie van de auto/prijs?

grtn

David

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 16:46 #1219764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind dat je eerst eens
Ik vind dat je eerst eens moet reageren in het andere topic dat je geopend hebt.
<a href="/node/22567"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/22567
Daar zijn wel wat reacties gekomen namelijk.
Groet,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 17:04 #1219770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nooit geprobeerd
Ik heb nog nooit in een 2 liter gereden, dus uit ervaring spreek ik niet. Maar meestal zijn wat meer "middenmoot" gemotoriseerde modellen wat meer gewild (ook 2e hands) dan de minimaal gemotoriseerde versies. Met 112 pk en 158 Nm (volgens autoweek) lijkt het me niet overbemeten voor toch een redelijke grote/zware auto. Voor rijcomfort (je wilt leasen, dus je rijdt vast redelijk veel) zou ik toch liever voor een 2.3 gaan (130 pk, 185 Nm). Denk dat je vooral van het extra koppel plezier beleeft, en dat dat ook positief werkt op het verbruik. Wees je wel bewust dat de leaseregeling met 15% bijtelling binnenkort afgeschaft wordt, zie de nieuwsberichten. Misschien is bijv. een LPT (135pk, 230 Nm, ik dacht vanaf bouwjaar '95) op lpg dan (op termijn) ook een geschikte keuze.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 17:09 #1219771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B200F
Heb er zelf sinds kort een 740 2.0 estate bij uit 1991,met dezelfde motor dus.
Het blok valt best mee,al haal je wel veel verder door in de verswnellingen.
Wat ik zelf wat tegen vindt vallen is dat de eindoverbrenging korter is,110 km/u op de snelweg is 3000 rpm en 140 km/u is 4000 rpm,dat geeft dus wel wat meer motorrumoer met zich mee.

Maar uhh,waarom deze?
Simpele uitvoering,geen opties,werkelijk afgrijselijke wieldoppen (van de Halfords???).

Maar bovenal:veel te duur!
Die lage kilometerstand zegt mij uit ervaring helemaal niets.
Mijn 1991 740 2.0 estate met maar 218.000km(inclusief de complete onderhoudshistorie) kostte minder dan een derde van deze

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 17:23 #1219772 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic 2.0 motor
Ik heb ook een 740 sedan met de 2.0 liter motor gehad. Best wel een pittige motor, maar je moet wel wat verder in de toeren doortrekken. Op de snelweg wat meer motorgeluid inderdaad. De 2.3 liter is soepeler en daarmee wat relaxter te rijden. Maar een 2.0 alleen laten staan als je van plan bent om op gas te gaan rijden. Want dan verlies je net teveel vermogen en komt de motor iets tekort. Op benzine gaat het net.

Groeten, Jan.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2008 08:08 #1219822 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet waarschijnlijk
Allereerst ben ik het met Endlessquest eens: de beleefdheid om vragen in het andere topic te beantwoorden zou wel leuk zijn. 
Verder: als ik de foto's zo bekijk, dan geloof ik die kilometerstand niet op voorhand. Het lijkt een net exemplaar, en als hij goed onderhouden is en er een stukje garantie op zit is de prijs ook niet verkeerd, maar ik vertrouw het stuurwiel niet!
Op de foto's is me net iets teveel slijtage te zien: gladde stuurwielrand terwijl die profiel behoort te hebben, slijtage aan pedaalrubbers, etc. Kaartentassen uitgezakt, al kan dat wel kloppen als er jarenlang iets ingezeten heeft, etc.
Ik zou aanraden, om in ieder geval het bewijs voor de kilometerstand goed te bestuderen,  en daarnaast ook naar het schadeverleden van de auto te informeren. Arnt van der Steen staat niet bekend als een slecht adres, maar ook goede adressen kunnen zich eens vergissen.
En wat anderen zeggen: vrij kale uitvoering, en de lichtst gemotoriseerde versie is het ook nog. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC