Bij inknijpen deurklink grote knak: wil niet meer open...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 00:30 #1070927
door V700 register
Bij inknijpen deurklink grote knak: wil niet meer open... is gemaakt door V700 register
Hee hallo mede Rollers,
Toen ik vanavond na school vanaf Eindhoven naar Oosterhout wilde rijden, gebeurde het volgende: Bij het inknijpen van de deurklink hoorde ik een grote knak. Nu wil de bestuurdersportier niet meer open vanaf de buitenzijde. Het klinkje gaat los op en neer. Via de linkerachterdeur kon ik net reiken tot aan de klink aan de binnenzijde. Die werkt zonder problemen.
Ik neem aan dat er iets is afgebroken.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is het gewoon een kwestie van het deurpaneel eraf schroeven en een onderdeeltje vervangen of is hier iets ingewikkelds aan de hand?
groeten & bvd Niels
Toen ik vanavond na school vanaf Eindhoven naar Oosterhout wilde rijden, gebeurde het volgende: Bij het inknijpen van de deurklink hoorde ik een grote knak. Nu wil de bestuurdersportier niet meer open vanaf de buitenzijde. Het klinkje gaat los op en neer. Via de linkerachterdeur kon ik net reiken tot aan de klink aan de binnenzijde. Die werkt zonder problemen.
Ik neem aan dat er iets is afgebroken.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is het gewoon een kwestie van het deurpaneel eraf schroeven en een onderdeeltje vervangen of is hier iets ingewikkelds aan de hand?
groeten & bvd Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 00:42 #1218592
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Losgeschoten
Hallo Niels
Ik vermoed dat er een verbindingsstangetje in de deur losgeschoten is.
Het verstandigste is, om het deurpaneel eens te monteren en te kijken of je aan de binnenkant iets kunt ontdekken.
groetjes
Mathy
Ik vermoed dat er een verbindingsstangetje in de deur losgeschoten is.
Het verstandigste is, om het deurpaneel eens te monteren en te kijken of je aan de binnenkant iets kunt ontdekken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 08:03 #1218598
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ik ook gehad
er is waarschijnlijk een wit blkje van het stangentje afgebroken. Vrij makkelijk te vervangen door het deurpaneel eraf te halen. De greep zit met schroeven vast en die kun je losdraaien aan de kopsekant van de deur. Ik heb op de sloop een nieuw stangentje gehaald en die er weer ingezet.
Het makkelijkste is de om de stang die in de deur blijft te pakken met een punttang aan de buitenkant van de deur. Je heb de greep er af en dan onstaat er een gat waar je makkelijk de vervangende stang door heen kunt halen. Ik heb het eerst geprobeerd om dit aan de binnenkant van de deur te doen maar doordat je er zeer moeilijk bij kan heb ik het uiteindelijk aan de buitenkant gedaan.
Het makkelijkste is de om de stang die in de deur blijft te pakken met een punttang aan de buitenkant van de deur. Je heb de greep er af en dan onstaat er een gat waar je makkelijk de vervangende stang door heen kunt halen. Ik heb het eerst geprobeerd om dit aan de binnenkant van de deur te doen maar doordat je er zeer moeilijk bij kan heb ik het uiteindelijk aan de buitenkant gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2008 21:13 #1218820
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe deurklink
Bij de Volvo dealer hebben ze de eerder genoemde witte kunstofblokjes niet los. Je moet een gehele nieuwe handgreep aanschaffen... Zoek een oude op de sloop! En sloop daar dat kunstofdingetje uit...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2008 09:24 #1218973
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deurklink
Hallo Niels,
Ik heb het ook gehad. Bij mij was er van de klink een stukje afgebroken.
Ik heb toen bij Maarten een 'nieuwe'gehaald.
Succes
Rob Albert
Ik heb het ook gehad. Bij mij was er van de klink een stukje afgebroken.
Ik heb toen bij Maarten een 'nieuwe'gehaald.
Succes
Rob Albert
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2008 09:34 #1218975
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic 4 stuks
Hoi Niels,

ik heb nog 4 stuks van eenzelfde model liggen. Dus als je je adres even pb't dan stuur ik het wel even op.

Gulle Groet,

ik heb nog 4 stuks van eenzelfde model liggen. Dus als je je adres even pb't dan stuur ik het wel even op.

Gulle Groet,

Moderators: Jerry Stam