Is dat normaal??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 22:41 #1070911 door V700 register
Is dat normaal?? is gemaakt door V700 register
940 is voor grote beurt geweest
dat is vrij normaal
dat er bij 300.000 KM een nieuwe koppeling in moet kan ik ook mee leven
dat dat jammer genoeg niet dezelfde dag kan is jammer

maar dat twee weken later het remvloeistofreservoir leegloopt en dat deze reparatie mij nog eens 200 euro extra kost?????

dat vind ik niet normaal.
Het verhaal van de garage is dat de hulpkoppelingscilinder (op de bak) na een koppelingsreparatei kapot kan gaan maar dat dat niet uit voorzorg vervangen wordt.
Ik zou dan nog kunnen leven met materiaalkosten (100 exc.) maar niet met een extra uur arbeidsloon en 13,50 voor nieuwe remvloeistof.

Zijn er mensen die het met mij eens zijn?
Of is dit het risico en hoort dat er bij??

Groet Onno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 23:08 #1218446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lastig
Wel een beetje lastig om een antwoord te geven zonder de onderdelen te zien of inzicht te hebben in je relatie met deze garage.

Onderdelen gaan stuk. Daar ben je het wel mee eens. Maar ik zie hier niet helemaal een toeval: voordat de koppeling gerepareerd was, werkte alles blijkbaar acceptabel. Alle onderdelen waren op de zelfde manier ingelopen en versleten. Doordat bij deze reparatie de koppeling wel vervangen is en de cilinder niet, blijft de cilinder hier de zwakke schakel. Het kan dus zijn dat de cilinder extra is gaan slijten omdat de rest allemaal weer nieuw en goed is.

Je relatie met de garage zou ook van invloed kunnen zijn op de rekening die je uiteindelijk moet betalen. Als je een vaste klant bent en af en toe eens wat in de fooienpot doet (of bier voor de vrijdag neerzet) kan het zijn dat je af en toe gematst wordt met de rekening. Bespreek iedergeval wel met die garage wat je dwars zit. Dat helpt echt, ook voor de garage. Een werkgever moet namelijk wel kunnen leren van de fouten van zijn personeel om de toko draaiende te houden.
Ik spreek uit ervaring dat een goed gesprek en "elkaar soms kietelen" goed is voor de relatie tussen klant en garage.
Succes Onno.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 23:15 #1218451 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Begrijpelijk
Het is heel begrijpelijk. Wanneer de koppelingscilinder gemonteerd wordt, komt de zuiger als je niet wat aparts doet uit de cilinder.
Druk je dan de zuigerstang weer terug dan heb je grote kans dat de zuiger beschadigd wordt. Na een week is dan alle remvloeistof uit het eerste deel van het circuit verdwenen. Strikt genomen is het een montagefout. Iedere beginnende monteur maakt die fout wel eens. Jammer voor jou als klant maar .. helaas. Een nieuw zuigertje (manchetje) was wellicht ook al voldoende geweest. En natuurlijk de remvloeistof voor het ontkoppeldeel. Daar zal men wel niet zuinig meegeweest zijn een kwart liter heb je zo maar nodig!
Leer voor een volgende keer.
Doe het zelf. Mensen genoeg hier die je goed advies willen geven. Ook nog een mogelijkheid: ga naar een sleuteldag. Wel lastig met een niet-werkende koppeling,maar die gaat voorlopig niet weer stuk. Ongetwijfeld dient zich in de toekomst wat anders aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2008 08:41 #1218475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het,....
allerbeste is een afspraak maken met met de man die op de Veluwe als allerbeste sleutelen kan,...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2008 10:18 #1218480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik sluit me aan bij Timen,
Ik sluit me aan bij Timen, door de extreme stand van de cylinder en het weer terug duwen kan er wat beschadigd worden. Kan ook bijeen hoofdremcylinder enzo voorkomen (bij diep intrappen bij ontluchten bijvooorbeeld).

Helaas is er niet vaak de tijd voor om te wachten op verzennden, maar bij <a href=" www.fcpgroton.com/ ">fcp-groton kun je onderdelen best goedkoop vinden. Het loont zich niet voor een klein deeltje, maar als er toch wat meer aan zit te komen is het een goed alternatief. ik heb er al meerdere malen dingen besteld, is altijd goed gegaan en in een week hier thuis (de gemiddelde shipping prijs kiezen). Misschien loont het nu niet meer met de slechtere wisselkoers.... 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC