ABS probleem/sleuteldag nordicar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 23:10 #1070478 door V700 register
ABS probleem/sleuteldag nordicar is gemaakt door V700 register
Toen ik bij Nordicar was wilde mijn waarschuwingslampje ABS, wat regelmatig gaat branden na het starten van de auto natuurlijk niet branden... maar vandaag thuis wel. Bart heeft me duidelijk uitgelegd hoe ik eea moest uitlezen:
Als je bovenop het check apparaatje kijkt was in de volgorde zoals hieronder staat weergegeven wat ik zag.
7(0x knipper)                                                     3(0x knipper)
6(zwak brandend lampje en 3x knipper)          2(3x knipper)
5(0x knipper)                                                   1(0x knipper)
Kan iemand me aan de hand van deze uitkomst iets vertellen over waarom mijn ABS lampje soms gaat branden?
b.v.d.!
Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 23:16 #1215307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje
Goedenavond,

Mijn 940 LPG 1994 heeft precies hetzelfde, en dat met name als het kouder weer wordt. In de lente gaat het weer uit.
Een contactje dat vochtig wordt?

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 08:02 #1215320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie hier
<a href="/node/12250">Hier</a> staat een pagina met meer info over het uitlezen en ontcijferen van de ABS codes, ben alleen wel bang dat rkregting er niet kan komen omdat hij geen ledenrechten heeft op de site.
Als er niets aan de hand is, zou je in alle gevallen 1-1-1 als code moeten krijgen. Korte tussenpozen geven de waarde aan, lange tussenpozen geven het volgende cijfer aan. Dus: knipper, kort, knipper, kort, knipper, lang, knipper, lang, knipper is 3-1-1 (willekeurig voorbeeld). Vaak zijn het de sensoren bij de voorwielen en/of stekkerverbinding bij de voorwielen/achteras (achterwielen hebben geen sensoren bij de wielen maar eentje in de as) die problemen geven. Even schoonmaken en klaar.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC