Gespot bij mij om de hoek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 19:03 #1215278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Sorry, ik ga me toch aansluiten bij m'n voorgangers. De auto komt wel goed uit de testen, maar het oog wil ook wat, en met deze auto krijgt 'ie dat niet. Nee, wil ik niet in gezien worden. Het lijkt wel of ze een smily als ontwerp hebben genomen .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 19:15 #1215281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic steeds verder van huis
Helaas moet ik constateren dat Volvo steeds verder af komt te staan van wat ik mooi vind aan een auto. Dat is op zich jammer, niet voor Volvo trouwens want een nieuwe kan ik me toch niet veroorloven, maar wel voor mij omdat ik zo dreig in een identiteits crisis te geraken.
In 1973 werdt ik gepakt door het Volvo virus(ik was toen 10). De vader van mijn vriendje kwam toen met een oranje 145. Die met de dikke bumpers. Jeemig wat vond ik die auto mooi. Wij hadden thuis een Audi 100 dus dat was ook niet echt armoe maar die Volvo dat was het. De latere 244/245 vond ik ook fantastisch mooi,stoer. En zo is het gebleven, tot een aantal jaren geleden. De XC90 vond ik al een wangedrocht, veiligheid voor wie er in zit maar de rest moet maar zien. De eigenzinnige weg die Volvo in mijn ogen vroeger voer is nu weg, de nieuwe V70 kan ik zowat niet meer onderscheiden van een Subaru Forrester. Wel is het zo dat ik bij een fabrieksbezoek nog steeds wordt gepakt door de filosofie van het bedrijf, maar de nieuwe modellen zijn het voor mij miet meer. Vermoedelijk wordt ik oud en sentimentel of zo.
Jan, ik weet dat je een prachtige 764 hebt. Een perfecte 700 van het eerste type waar ik zo weg van ben. Dus moet je een goed mens zijn met verstand van mooie auto's. Maar nu lees ik dat deze XC60  een eventuele opvolger is van je S80. Je moet je toch nog herinneren dat de halve vereniging in therapie moest toen je aankondigde dat je de S90 in ging ruilen voor een S80.
Ik voorspel voor het komende jaar stijgende prijzen van de ziektekosten omdat wij allemaal professionele hulp in moeten gaan schakelen.
Omdat ik ook bij jou om de hoek woon(Hellouw) denk ik dat ik mezelf maar eens bij jou moet uitnodigen om aan je voorhoofd te voelen hoe het met de koorts is. Een fles whisky en een doos sigaren om het gesprek los te maken en jou weer op het rechte pad te brengen zal ik dan meenemen, evenals mijn fiets.
Met vriendelijke groeten en O ja de kleur is wel mooi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 20:12 #1215287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic therapie
Dat kan ik mij nog herinneren.
Wat heb ik gelachen om die aankondiging van de eventuele verkoop van een S90. Om de reacties dan op het forum, maar anders ...
Overigens is er niets mis met de huidige Ford-Volvo's. Ze zijn functioneel en doen waarvoor ze gemaakt zijn maar wij, het merendeel van de leden? zijn groot geworden met de 340-serie en inderdaad de 200 met al zijn varianten. Daarom vind ik het te verdedigen dat Bert zulke opvattingen bezigt.

Het is dat het pijn doet maar met een huidige Volvo durf ik wel een ongevalletje mee te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 21:05 #1215293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic al draagt een aap een
al draagt een aap een gouden ring , dit is en blijft een lelijk ding

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 21:55 #1215296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet de markt
Over ringen en apen gesproken
Nou ja, de 340 en de 66 en ook de 440 waren natuurlijk de echte "niet Volvo's" maar ook dat waren wel Volvo's.
 Wellicht valt het niet in de msaak bij ons. Dit is wel de markt waarin Volvo zich hrrt te bevinden.
 De Premium midsize SUV.
dus vervoor de King kong calimero's en kji kjoe weet ik veel.
Die hebben de afgelopen jaren als een waanzinnige verkocht. Dar willen de grote merken ook een stukje van.
Mooi, niet mooi?  dat lijkt aan de kijker.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 22:00 #1215298 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Wijsheid....................
Heren,
ze zeggen dat wijsheid met de jaren komt, dit jaar komt de 50 nog in zicht dus.............................................
Ach, van de s90 heb ik toch geen afscheid kunnen nemen en ik rijd daar privé nog steeds met heel veel plezier in rond. Voor het dagelijks gebruik echter vind ik een moderne(re) auto beter. De vrij zware aanrijding die ik heb gehad eind 2005 in de 940 zonder airbags heeft daar aan bijgedragen. Ofschoon de kooiconstructie voldoende stabiel was om de tegenstander buiten te houden, heb ik toch wel wat lichamelijke ongemakken gehad van deze aanrijding. Zelfs nu heb ik van tijd tot tijd nog steeds last van de linkerkant van mijn lijf en hoofd waarmee ik, ondanks de gordel die ik droeg, tegen de linkerbinnenkant van de deur en B-stijl ben geklapt. In mijn huidige s80 met zij- airbags en inflatable curtain was mij dit absoluut niet overkomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat onze bakstenen niet veilig zijn, integendeel, ook ik heb mijn leven te danken aan het veilige concept dat Volvo hanteert voor zijn auto's. Privé blijf ik thuis als het heel slecht weer is , maar zakelijk moet ik er toch zijn, weer of geen weer. Daarom heb ik gekozen voor de moderne variant. Minder mooi, dat geef ik onmiddellijk toe, en met minder emotie. Maar wel afgeladen met alle prachtige veiligheidsvoorzieningen die voor geld te koop zijn.    Ik zie het toch als een stukje extra levensverzekering en dan boeit de buitenkant me niet zo, binnenin zijn het prachtige auto's en de buitenkant zie ik toch niet als ik er in zit. Bovendien vind ik moderne Volvo's niet echt lelijker dan andere merken. Met name Audi vond ik vroeger ook een leuk merk, maar de huidige modellen met die enorme gril vind ik een erg hoog bling, bling gehalte hebben. Net als de meeste andere duitse merken. Nee, geef mij dan toch maar de moderne Volvo.
Maar maken jullie je geen zorgen, ik blijf genieten van mijn 760 GLE, de oervader van ons favorite model en van de statige en sjieke s90 met zijn heerlijke zescilinder in lijn zolang ik het me kan veroorloven en ik in staat ben om een voertuig te besturen.
En Bert, natuurlijk ben je van harte welkom om eens langs te komen. Kunnen we onder het genot van een goede sigaar en een lekkere single malt verder bomen over onze hobby. En daarna je vrouw lief aankijken dat ze je ophaalt of anders terug op fiets naar Hellouw. ( Is rond de 15 km.)

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 00:21 #1215315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
Tja... een "spuuglelijke" auto als je het mij vraagt, of komt dat door de kleur?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 09:38 #1215329 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic onze bakstenen!
Beste mede Volvoïsten,

bij het zien van de foto van de XC60 dacht ik alleen maar..... Des te meer reden om onze 'bakstenen' goed te verzorgen en op de weg te houden!
I rest my case!

Gulle Groet,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC