Gestoord of niet.....Totaal restauratie Volvo 745 GL

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 15:42 #1212676 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gek

jhuijsmans schreef : Leuk project, maar deze claim... ik ken gekkere mensen. ;)

Ken Uzelven;) of bedoel je een zeker iemand die een Daihatsu Charmant gaat restaureren...

Hoe dan ook: leuk project, erg fijn om te zien dat we zo langzamerhand een club van liefhebbers en restaurateurs gaan worden!

Kijk in eerste instantie heel, heel, heel goed naar de staat van de carosserie. Op alle verdachte plaatsen, dus bodem, voorwielophanging, schuifdak, achterruit, kofferbakrand, etc. Zie voor duidelijke tips de uitgebreide aankooptips op deze site: ik heb ooit alle mij bekende roestgevaren beschreven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 23:19 #1212888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook zo gek, zeker doen!!
Ik heb net de motorische restauratie van een 20 jarige suzuki Swift, een drie cylindertje, achter de rug. Volkomen onverantwoord als je het financieel bekijkt, maar ergens ben ik begonnen, dus: afmaken. misschien komt dat ook doordat het de auto van mij pa zaliger was die er altijd bloedzuinig op was.
Nu hij zo is opgewaardeerd komt nu dus ook het koetswerk aan bod: nauwelijks roest van betekenis, dat scheelt een boel!

een beetje gek!

Peter, Lobbes,

740 estate 89 en Suzuki Swift SA310 1988

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 00:25 #1213065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach ja, het is als oude wijn...

JP Elverding schreef : 736.000 kilometer, die auto is allang afgeeschreven, dat wat je er in steekt haal je er never nooit niet uit, waarom koop je geen jongere, dan hebje veel minder ellende...
Kortom, niet naar luisteren! Zou zelf ook kiezen voor de volgorde chassis, techniek en dan plaatwerk, maar als je er plezier in hebt: GEWOON DOEN!
Hoop dat de mijne met 800.000 kan worden gerestaureerd zodat ik de auto in beter dan origineel staat ga krijgen. Zal klauwen met geld kosten, financieel volkomen onverantwoord, maar als ik de kans (lees geld) krijg gaat het zeker gebeuren.
Wens jou in elk geval heel veel plezier!
JP

Ach ja, het is met Volvo's als met oude wijn... Hoe meer km's, hoe beter...
Lijkt me fantastisch om over 18 jaar ook die stand op m'n teller te hebben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 11:45 #1213080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik stel mij die vraag ook
Ik stel mij die vraag ook regelmatig. Economisch zou ik allang gestopt moeten zijn met het mooi maken van mijn wagen. Maar ik zou mijn wagen nooit inruilen voor een ander. Dat maakt het de investering voor mij al waard.
Gewoon een heerlijke auto die je niet meer zo veel tegenkomt.
Leeft dat bij jullie ook zo?
Groet,
Tamas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 12:07 #1213082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gestoord of niet , ja toch
Kan zelf eigenlijk ook geen afstand doen van de 740's daarom heb ik er nu twee geschorst staan en op een boerderij gestald eigenlijk zouden ze gewoon weg moeten maar ja waarom eigenlijk wie weet wil je ze later zelf nog weleens op gaan knappen of gaat een van de andere kinderen er mee rijden dan zouden er 4 Volvo voor de deur staan.
En wel de volgende :
1:Volvo 740 1989 Estate GL  blauw
2:Volvo 7401989 Estate Gl ook blauw (de tweeling dus)
3:Volvo 740 1988 Sedan GLE
4:Volvo 940 2.3 IC    1996
Fred

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC