Mag ik hiermee naar een sleuteldag komen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 02:41 #1069779 door V700 register
Mag ik hiermee naar een sleuteldag komen? is gemaakt door V700 register
Dag allemaal,
Aan mijn 944 mankeren wat kleinere en ook wat grotere dingen:
-Gordelhouder bijrijder zit veel dieper dan de bedoeling is (Deze is door het kunststof heen gescheurd, ik weet dat de auto ooit een aanrijding heeft gehad, wellicht is dat de oorzaak?)
-Antenne (moet een nieuwe in, is kapot getrokken. Ik zie een draad in de kofferbak ter hoogte van de antenne dus ik denk een electrische?)
-Stuurstangen (advies elders gekregen deze te vervangen)
-Neus/koplampen staan wat scheef. (Ik heb gehoord dat dit is te stellen?)
-ABS lampje band soms (stopt vaak bij opnieuw starten)
-De uitlaat bromt/brult wat. Bij hoge toerentallen (boven 4/4,5K) vette herrie. (Een gat ergens denk ik, pakking bij de motor is recent vervangen. Het klinkt als een gat voor en een gat achter. Kan zelf niets ontdekken)
-Er trilt iets mee onder de auto bij stationair toerental. (Klinkt als een losse trillende schroef.o.i.d.)
-Balansaspoelie/meelooprolletje (Bleek aan vervanging toe na vervanging distributie)
Ik ben zelf zeer a-technisch dus heb geen idee of het geen wat ik hier opsom een uur of een complete dag werk in beslag neemt. En ook geen idee wat dit kost. Kan ik me met een dergelijke lijst inschrijven voor een sleuteldag bij Nordicar of Smidt Gemert? Of is dat asociaal?
Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 04:15 #1211862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo Niels, Ik heb weer
Zo Niels,Ik heb weer genoeg te doen aan jou bolide als ik het zo zie, de meeste dingen zijn geen probleem.Voor de volgende zaken hebben we een brug nodig, stuurstangen vervangen, uitlaat en het trillen onder de auto.De rest van de zaken kan allemaal wel vervangen/gerepareerd worden zonder brug.Gordelhouder is een kwestie van even de stoel los schroeven en sloop gordelhouder monteren.Antenne kan een nieuwe spriet worden gemonteerd als het een electrische is dan wel even van te voren bestellen of bellen of deze op voorraad is.Stuurstangen heeft Nordicar op voorraad, prijs rond 30 euro voor twee stuks.koplampen stellen is geen probleem, 5 min werk.ABS lampje moeten we even kijken, we beginnen maar eens met uitlezen van de storingscode'sEven kijken of het nog is te lassen, maar als de uitlaat in z'n geheel slecht is dan zou ik deze gewoon lekker vervangen, kosten demperset van af de cat is rond 140,- euro en montage set is rond 27 euro.Trillen onder de auto kan een kapot schot zijn in een demper een hitteschild en nog zo'n duizend andere dingen, maar gaan we ook even naar kijken.Balansaspoelie kijken wat je daar mee wil, er zijn mensen die de riemen door knippen en de balansassen zo buiten werking stellen, je kan de boel ook vervangen.Ik weet niet hoe de constructie is van de balansassen, maar moet de Distributie worden verwijderd dan neemt dit wel aardig wat tijd in beslag en komen we niet echt meer aan de rest toe, aan jou de keuze wat je hier mee wil.De onderdelen moet je wel even over bellen met Nordicar, kan zijn dat 16V hier en daar wat anders is dan 8V. Ik weet niet hoe veel brugtijd je van Mark krijgt maar dat regelen julie maar onderling, tot op de sleuteldag, neem aan dat je bij Nordicar komt 22 september...Gr Bart.   

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 17:47 #1211890 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic kalenderverwarring

snoek38 schreef : neem aan dat je bij Nordicar komt 22 september...

Hey Bart,
Ik neem aan dat je bedoelt de sleuteldag op 18 oktober?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 18:15 #1211893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inschrijven
En een beetje snel is wel handig.

De aanmeldingen stromen ineens binnen en de klussen dus ook. Maar gezien je wensen lijkt het verstandig om van te voren te weten wat je wilt doen en wat je daarbij nodig denkt te hebben.
Onnodig om te zeggen dat je de materialen bij de Nordicar moet afnemen ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 18:31 #1211896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic over de balans-assen, je
over de balans-assen, je kunt ook de riem weglaten, ik heb gemerkt dat de spanrollen en andere spullen voor die constructie behoorlijk duur zijn. ik zou, als je het laat zitten, voor volvo origineel gaan, dat is vaak de beste kwaliteit.

over weghalen balansassen is al wat geschreven door flip_21. heb ook al diverse malen gereden met auto zonder die riem er op, werkt ook goed, kan een (tijdellijke) oplossing zijn als je geen tijd hebt voor een vervanging van een rolletje, zonder het risico dat er schade ontstaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 21:23 #1211908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik loop een jaartje achter....

Eric Bakker schreef :

snoek38 schreef : neem aan dat je bij Nordicar komt 22 september...

Hey Bart,
Ik neem aan dat je bedoelt de sleuteldag op 18 oktober?

Sorry, ja Eric 22 oktober bedoel ik, 22 september was zeker vorig jaar, kan geen andere reden bedenken hoe ik anders op deze datum kom.....Oh en Mark ik ben er ook bij maar ga niets aan mijn eigen wagen doen, kom gewoon om een beetje te helpen als daar behoefte aan is.Dan hoef ik toch geen formulier in te sturen dacht ik zo.....?Gr Bart. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 21:35 #1211912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jaja ... 22 oktober
Sleuteldagen zijn op zaterdag en niet op woensdag ...

En nee, ik hoef geen formulier. Clubleden zijn natuurlijk welkom om te helpen. Graag zelfs, want het wordt erg op prijs gesteld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2008 23:11 #1211920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo, dat zijn een hoop
Zo, dat zijn een hoop reactie's!
Ik wil t liefst alles maar orgineel houden. Ik ben bang dat de garantie (neem aan dat ik die heb) van de dealer op de vervanging van de distributieriem vervalt als ik de connectie met de balansassen van het systeem haal. Want niet orgineel Volvo. En om die paar pk's die dat opleverd is het mij ook niet echt te doen.
@ Bart: Super! Als je bereid bent me een helpende hand te bieden, heel erg graag! (weet waar je aan begint...)
@ Mark: Ik heb het inschrijvingsformulier al naar de secretaris gemaild. Neem aan dat dat genoeg is. Ik ben al op een paar sleuteldagen geweest en snap dat ik daar de spullen moet kopen. Ik zou bij Nordicar niet anders durven, zeker gezien hoe ze me vorige sleuteldag hebben geholpen!
Over wat ik wil laten doen; 't liefst alles, natuurlijk.
Het lijkt me alleen zonde het poelietje te vervangen als t nog niet echt nodig is. Omdat dat nogal prijzig schijnt te zijn. Het liefst zou ik ook een van jullie daarom ermee laten rijden op die dag. Gewoon maar om eventuele andere dingen uit te sluiten. Als 't ding dan aan vervanging toe is dan kan het altijd nog bij een volgende sleuteldag gebeuren. En mocht de nood aan de man/poelie zijn dan had ik bedacht dat ik wellicht voor JW's noodoplossing kan gaan.
Niels

Moderators: Jerry Stam