Ik hoor er ook bij... krassen op de auto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2008 18:50 #1211897
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd?
De auto's van mijn familie die hier in het dorp staan, worden altijd erger toegetakeld dan de auto's van familieleden in Amsterdam. De enige schade's op mijn auto's (in ieder geval die er bij gekomen zijn in de tijd dat ze in mijn bezit waren/zijn) heb ik er zelf op gemaakt trouwens. En ik sta regelmatig op grachten en wijken waar veel mensen (onterecht) huiverig voor zijn. Achja.
Edit: Zou het er mee te maken hebben dat er in "de grote stad" altijd wel wat te doen is, en dat er in de meeste dorpen na een uur of 1, 2 's nachts niets meer te doen is?
Edit: Zou het er mee te maken hebben dat er in "de grote stad" altijd wel wat te doen is, en dat er in de meeste dorpen na een uur of 1, 2 's nachts niets meer te doen is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2008 09:59 #1211941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tjeeses,
wat heb jij een pech. Overigens vind ik het in Eindhoven nog wel meevallen met de baldadigheid. Alhoewel je in het weekend precies kunt zien wat de uitgaansroute is.
Niels, ik hoor nog wel wanneer je het relais op komt halen en beterschap gewenst. ( ik vraag me wel af wat mensen bezield om diegene die een service of dienst verleent in elkaar te moeten slaan)
Niels, ik hoor nog wel wanneer je het relais op komt halen en beterschap gewenst. ( ik vraag me wel af wat mensen bezield om diegene die een service of dienst verleent in elkaar te moeten slaan)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2008 11:49 #1211948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan me herinneren dat er
Ik kan me herinneren dat er een beetje een verlaten 740 stond in Eindhoven, ene week in ingebroken, week later ruiten ingeslagen en lampen stuk, het komt voor.... maar gelukkig niet al te vaak in Eindhoven, mijn 240 heeft er ook wel wat weekenden gestaan zonder iets.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2008 19:42 #1211973
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Triest.
Inderdaad een triest gegeven om te weten dat je kostbare bezit nergens veilig staat. Ik deel de ervaring dat de grote stad vaak minder gevaarlijk voor je auto is dan voor de deur. Ik woon aan een rustig plein maar door alle schade die ik in de 23 jaar die ik er woon aan mijn diverse auto's heb opgelopen ( variërend van putten in deuren en krassen van kinderfietsjes) huur ik de laatste anderhalf jaar ook voor mijn dagelijkse auto maar een stallingsruimte, net om de hoek. Dit is goedkoper dan ieder jaar alle schade te laten herstellen. In het centrum van Rotterdam en de oude havenwijken waar ik regelmatig kom, is eigenlijk nooit wat gebeurd, ondanks dat ik daar ook wel bang voor ben. De putten in de zijkant van de auto zijn helaas onvermijdelijk. Mensen zijn niet meer zuinig op hun auto's en gooien maar te pas en te onpas hun deuren open. Ten koste van een andermans auto. Dus ik heb knarsetandend per jaar aan mijn dagelijkse auto een extra aftrekpost van ca. 300 euro om alle deukjes er uit te laten halen( zonder spuiten) . Maar ik erger me er zo aan dat ik dat maar voor lief moet nemen.( de laatste keer duurde het wel 3 hele weken voordat de eerste er weer inzat) Maar ik begrijp dat als je dit financieel niet kunt doen, de ergernis nog groter is want je wordt de rest van de tijd dat je je auto hebt hiermee geconfronteerd en er is geen aardigheid meer aan om je auto dan mooi te houden. En het is mij 10 jaar geleden één keer overkomen dat iemand in mijn bijzijn het nodig vond om zijn deur dusdanig open te smijten dat er een flinke put in mijn auto zat en vervolgens het maar raar te vinden dat ik hier pissig over werd. Hij wilde nergens van weten en ik ben toen zo in woede ontstoken dat ik in zijn bijzijn ook een leuke surprise op zijn auto heb verzorgd en toen de politie heb gebeld. Met als resultaat: ieder zijn eigen schade.
In ieder geval sterkte ermee en wellicht kun je met een lakstift of een potje verf met een tandenstoker de kras netjes opvullen en daarna polijsten met cleaner. Daar kun je vaak nog verbluffende resultaten mee bereiken zonder dat er meteen een F-16 door je portomonnee heen giert.
Groeten, Jan.
In ieder geval sterkte ermee en wellicht kun je met een lakstift of een potje verf met een tandenstoker de kras netjes opvullen en daarna polijsten met cleaner. Daar kun je vaak nog verbluffende resultaten mee bereiken zonder dat er meteen een F-16 door je portomonnee heen giert.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 03:20 #1212049
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeker triest
Ik kan me voorstellen dat je zo boos word dat je een ander een fraaie schade terug geeft, als hij niets wil weten van de boel netjes oplossen. Ongelofelijk! Ik snap niet waarom mensen het elkaar zo moelijk maken.
Ik trek het financieel als student gewoon niet om mijn auto te laten uitdeuken en overspuiten. Ik wil gaan studeren in het buitenland na mijn afstuderen van de Design Academy in Eindhoven -bij voorkeur Zweden- en dus is feitelijk iedere Euro die ik nu uit geef er een die ik daar niet meer kan uitgeven.
Daarom ben ik vooral heel zuinig op mijn auto. Onderhoud wanneer nodig etc, netjes wassen, schoonhouden. Maar overspuiten en uitdeuken is niet iets wat absoluut noodzakelijk is en heeft in die zin geen prioriteit.
Die tip van de lakstift met tandenstoker is een goede! Bedankt! Binnenkort kom ik langs bij Nordicar. Dan mogen ze voor mij meteen zo'n lakstift bestellen. Dan ziet het er in ieder geval ietsje toonbaarder uit.
Niels
Ik trek het financieel als student gewoon niet om mijn auto te laten uitdeuken en overspuiten. Ik wil gaan studeren in het buitenland na mijn afstuderen van de Design Academy in Eindhoven -bij voorkeur Zweden- en dus is feitelijk iedere Euro die ik nu uit geef er een die ik daar niet meer kan uitgeven.
Daarom ben ik vooral heel zuinig op mijn auto. Onderhoud wanneer nodig etc, netjes wassen, schoonhouden. Maar overspuiten en uitdeuken is niet iets wat absoluut noodzakelijk is en heeft in die zin geen prioriteit.
Die tip van de lakstift met tandenstoker is een goede! Bedankt! Binnenkort kom ik langs bij Nordicar. Dan mogen ze voor mij meteen zo'n lakstift bestellen. Dan ziet het er in ieder geval ietsje toonbaarder uit.
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 09:53 #1212053
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laatst heb ik voor een
laatst heb ik voor een dergelijke lakstift 9 euro bij de dealer betaald. dat is dan nog een meevaller qua kosten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2008 21:29 #1212349
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
Heel erg vervelend dit soort zaken. Ik heb al eerder mijn ervaringen van vandalisme ge-uit op het forum: de kosten ten gevolge van vandalisme zijn v-e-l-e malen groter dan de bekeuringen. Schande!!! Wat is het ergste of opvallende? Alle vandalisme aan mijn wagens zijn gebeurd in Nederland. In Belgie en Duitsland: geen enkel schrammetje in de 13 jaar dat ik inmiddels in Belgie woon, daarbij in NL werk en regelmatig in Duitsland ben voor de zaak (Duesseldorf. Voor de statistieken).
Je kunt je er enorm kwaad om maken op die momenten. Ik heb de schadeherstellingen gestaakt.
Robert
Je kunt je er enorm kwaad om maken op die momenten. Ik heb de schadeherstellingen gestaakt.
Robert
Moderators: Jerry Stam