Duplicaatcode
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb voor mijn project om mijn auto te voorzien van een automaat ipv een handbak een donorauto gekocht(die van Koen Sieben).
Nu staat er op het kentekenbewijs bij duplicaatcode 01.
Nou weet ik wel dat als je bijvoorbeeld je kentekenplaat verlies je vervangende platen krijgt met een kleine 1-tje erop en dat je dus een duplicaatcode krijgt, maar de donor auto heeft geen 1-tje op het kentekenplaat staan.
Wat kan de 01 dan betekenen?
Groetjes Harnt
PS Auto wordt geheel gedemonteerd dus tzt komen er onderdelen vrij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toevallig heb ik gisteravond voor mijn XC70 een vervangend kentekenbewijs aangevraagd wegens vermissing.
(Gaat erg makkelijk op de RDW-site, betalen met I-deal en binnen enkele dagen in huis).
Die krijgen dan duplicaatcode 01 en dan moet je ook nieuwe platen bestellen met een 1-tje.
Ik vermoed dat dat bij jou niet gebeurd is...
Groeten,
Arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus het kan zomaar zijn, dat de platen op de donorauto afgegeven zijn, na de wijziging, die ik meen afgelopen april is ingegegaan.RDW-site schreef : Procedure verlies kentekenbewijs of kentekenplaat gaat veranderen De RDW is van plan de procedure rondom het aanvragen van een vervangend kentekenbewijs te wijzigen. Nog steeds moeten voertuigbezitters bij het verlies van een kentekenbewijs of -plaat beide vernieuwen. Wie zijn kentekenpapieren straks kwijt raakt, hoeft geen nieuwe kentekenplaten met een zogeheten duplicaatcode aan te schaffen.De huidige aanvraagprocedure kost voertuigeigenaren onnodig geld en bezorgt de RDW extra handelingen. Om deze te veranderen gaat de RDW dit jaar nog de duplicaatcode splitsen naar een duplicaatcode voor het kentekenbewijs en een aparte duplicaatcode voor de kentekenplaten. Bij verlies van uw kentekenbewijs hoeft u dan geen nieuwe kentekenplaten meer aan te schaffen. Andersom geldt hetzelfde bij verlies van uw kentekenplaat. U hoeft dan ook geen nieuwe papieren aan te vragen. De wijziging van de regeling gaat waarschijnlijk in de tweede helft van dit jaar nog in.De duplicaatcode is een cijfertoevoeging, meestal een kleine 1, die op de kentekenplaat en de kentekenpapieren vermeld wordt. Bij vervanging van het kentekenbewijs kregen beide dezelfde duplicaatcode. Deze koppeling is ingevoerd in de strijd tegen het misbruik van gestolen of verloren kentekenplaten en -bewijzen.
Helaas kan ik even gauw niet méér bewijs vinden, dan bovenstaande aankondiging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik weet dit absoluut niet zeker.
Groetjes Harnt