intovolvo auto's
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Komen we weer op het thema vertrouwen. Ik doe dagelijks zaken, ook voor grote bedragen en dan moet je goed op je tellen passen. Maar heeft iemand je volledige vertrouwen, dan kun je daar van afwijken. Ook ik had bij Carlo de auto reeds betaald en na 3 maanden is ie afgeleverd. Wellicht dom, er had theoretisch gezien van alles mis kunnen gaan. Maar als je elkaar goed kent, zelfs als vrienden met elkaar omgaat, dan moet zoiets kunnen. En zoiets is er ook in het geval van Irving van Dijk gebeurd. En dan is het verschrikkelijk als je vertrouwen op zo'n manier beschaamd wordt, zowel in menselijk als financieel opzicht.
Zelf had ik dit jaar bij een bevriende MB handelaar een op het oog mooie 480 Turbo gekocht. Had er al vier maal eerder een auto ( met de Ster) gekocht, was er al jarenlang klant van het eerste uur , altijd topkwaliteit. Dus zonder proefrit de auto oppervlakkig bekeken en gekocht. Eenmaal thuis bleek het niet zo'n frisse auto te zijn, helemaal overgespoten ( wel heel netjes) en aan de achterste balken en wielkasten behoorlijk krokant. Op dat moment kon ik me dus wel voor mijn kop slaan. Maar eenmaal teruggegaan geen enkel probleem: hij nam de auto zonder morren terug, duizend excuses. Kwam mede doordat hij van Volvo's en dit specifieke type ook niet zoveel kennis had en had de auto omdat ie hem leuk vond gekocht. Hij heeft de auto meteen voor weinig geld naar de "handel" doorgestoten, wilde er niets meer mee te maken hebben. Kan gebeuren en ik ben mijn vertrouwen niet kwijtgeraakt in deze man. Wel heb ik er natuurlijk ook mijn lesje van geleerd: voortaan toch zelf beter en kritisch kijken. In mijn geval is het goed afgelopen omdat de handelaar in kwestie dus wel ter goeder trouw was. Maar anders had ook ik met een flinke zeperd gezeten, zowel in menselijk als financieel opzicht. De moraal van het verhaal: Vertrouwen is goed maar controle is beter! Maar ik heb in mijn leven inmiddels wel geleerd dat ik zoveel mogelijk zaken doe met alleen maar solide mensen. Ik laat de zgn. "buitenkansjes" meestal maar voor wat ze zijn onder het motto:"Sinterklaas bestaat niet". Meestal kruipen er bij die zgn. buitenkansjes vele slangen onder het gras.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
Richard
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Maar het was geen aanval op Richard's reactie. Dus Henk had mijn verhaal goed begrepen/gelezen.
Groeten, Jan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik had Jan's reactie ook niet als aanval op jou geinterpreteerd. Probleem met geschreven tekst is dat je, zelfs met smilies, beperkt bent in de communicatie. Geen stemvolume, geen intonatie, geen lichaamshouding, geen gezichtsuitdrukking. En vaak is moeilijk te zien, waarop nu eigenlijk gereageerd wordt.
Groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
In deze 780 lag vroeger een B200ET in en ik denk dat die er nu nog altijd inligt.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Wat de auto's betreft, ben ik wel heel nieuwsgierig naar de goedkoopste van de twee 780's: V6 met handbak-overdrive! Zou er een B28 inliggen, of past de M46 ook achter een B280?
Groeten.Hedwig
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar goed, foutjes in advertenties komen vaker voor: ik ben ook naar een Jaguar XJ met handbak wezen kijken, die ook gewoon automatisch bleek te schakelen. En dat bij een van de grootse Jaguar-dealers van het land! Ik moet zeggen, dat de verkoper het wel ter plekke in zijn advertenties en website heeft aangepast, dat dan weer wel. En ik was toch in de buurt...