intovolvo auto's

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2008 21:54 #1210546 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Hobby.
Hoe unieker de auto, dan is de prijs wat de gek er voor geeft. Ook ik heb voor de 760 bij Carlo een flinke prijs betaald. Maar vindt maar eens een niet gerestaureerde 760 met 47000 km uit de eerste serie. Dus prijzen zijn ook wat de gek er voor geeft. En bij Carlo weet je gewoon dat een goede auto ook een goede auto is.
Komen we weer op het thema vertrouwen. Ik doe dagelijks zaken, ook voor grote bedragen en dan moet je goed op je tellen passen. Maar heeft iemand je volledige vertrouwen, dan kun je daar van afwijken. Ook ik had bij Carlo de auto reeds betaald en na 3 maanden is ie afgeleverd. Wellicht dom, er had theoretisch gezien van alles mis kunnen gaan. Maar als je elkaar goed kent, zelfs als vrienden met elkaar omgaat, dan moet zoiets kunnen. En zoiets is er ook in het geval van Irving van Dijk gebeurd. En dan is het verschrikkelijk als je vertrouwen op zo'n manier beschaamd wordt, zowel in menselijk als financieel opzicht.
Zelf had ik dit jaar bij een bevriende MB handelaar een op het oog mooie 480 Turbo gekocht. Had er al vier maal eerder een auto ( met de Ster) gekocht, was er al jarenlang klant van het eerste uur , altijd topkwaliteit. Dus zonder proefrit de auto oppervlakkig bekeken en gekocht. Eenmaal thuis bleek het niet zo'n frisse auto te zijn, helemaal overgespoten ( wel heel netjes) en aan de achterste balken en wielkasten behoorlijk krokant. Op dat moment kon ik me dus wel voor mijn kop slaan. Maar eenmaal teruggegaan geen enkel probleem: hij nam de auto zonder morren terug, duizend excuses. Kwam mede doordat hij van Volvo's en dit specifieke type ook niet zoveel kennis had en had de auto omdat ie hem leuk vond gekocht. Hij heeft de auto meteen voor weinig geld naar de "handel" doorgestoten, wilde er niets meer mee te maken hebben. Kan gebeuren en ik ben mijn vertrouwen niet kwijtgeraakt in deze man. Wel heb ik er natuurlijk ook mijn lesje van geleerd: voortaan toch zelf beter en kritisch kijken. In mijn geval is het goed afgelopen omdat de handelaar in kwestie dus wel ter goeder trouw was. Maar anders had ook ik met een flinke zeperd gezeten, zowel in menselijk als financieel opzicht. De moraal van het verhaal: Vertrouwen is goed maar controle is beter! Maar ik heb in mijn leven inmiddels wel geleerd dat ik zoveel mogelijk zaken doe met alleen maar solide mensen. Ik laat de zgn. "buitenkansjes" meestal maar voor wat ze zijn onder het motto:"Sinterklaas bestaat niet". Meestal kruipen er bij die zgn. buitenkansjes vele slangen onder het gras.
Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2008 23:28 #1210560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even ter verduidelijking,
Even ter verduidelijking, het enige dat mij wat interesseerde was dat er een paar prachtexemplaren tussen de aangeboden auto`s zitten. Zo zal ik in het wild mij vaak genoeg vergaapt hebben aan prachtige auto`s, terwijl deze best van onzuivere figuren geweest kunnen zijn. Het maakt de auto`s er niet minder mooi om. Zo ook in dit geval. Of de aanbieder nou wel of niet betrouwbaar is, er leken een paar prachtexemplaren tussen te zitten. Da`s het enige wat ik wilde zeggen. Ik hoop dus dat de voorgaande reactie niet impliciet aan mijn adres is gericht.
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2008 07:50 #1210567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lezen
Zoals ik m lees niet Richard. Gewoon de goede raad om, van je wie een auto ook koopt, zelf altijd goed te checken of wat je koopt is zoals de verkoper beweert. Door goed te checken kun je allemaal lastige discussies voorkomen die de relatie (koper/verkoper) kunnen verstoren. Ik vind het zelf eigenlijk ook wel van respect voor de relatie die je hebt getuigen: Je wilt die niet beschadigen, daarom zorg je ervoor dat je niet in vervelende discussies terechtkomt.Helaas krijgt niet iedereen een coulante behandeling zoals Jan, laat staan de mensen die de pech hebben gehad een moedwillige oplichter tegen het lijf te lopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2008 09:25 #1210570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had hem wel zo gelezen,
Ik had hem wel zo gelezen, vooral omdat het een reactie op mijn post lijkt te zijn. Niet zo heel far fetched in dat geval om te denken dat het aan mij geadresseerd is lijkt mij. Maar als jij hem niet zo leest, mooi zo. Ik hoop dat anderen dat ook niet zo lezen.
Groeten,
Richard

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2008 11:06 #1210572 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Niet expliciet.
Mijn reactie was ingegeven door het feit dat de bewuste man ter sprake kwam in dit draadje en ik zo iedereen nog eventjes subtiel wilde waarschuwen voor de jungle die autowereld/-handel heet. Maar ook dat je nooit altijd maar wantrouwen moet tonen, daar wordt je zelf niet gelukkig van.
Maar het was geen aanval op Richard's reactie. Dus Henk had mijn verhaal goed begrepen/gelezen.

Groeten, Jan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2008 00:12 #1210633 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ook niet
Hallo Richard
Ik had Jan's reactie ook niet als aanval op jou geinterpreteerd. Probleem met geschreven tekst is dat je, zelfs met smilies, beperkt bent in de communicatie. Geen stemvolume, geen intonatie, geen lichaamshouding, geen gezichtsuitdrukking. En vaak is moeilijk te zien, waarop nu eigenlijk gereageerd wordt.
Groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 19:49 #1211161 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mooi
Wel mooie Volvo's, en de man heeft ons toch ook aan een paar mooie magazines geholpen, dat moet je 'm nageven. Al lijkt het erop, dat ik dit jaar op de VKB mijn voorraad van die dingen niet hoef aan te vullen... Gelukkig heb ik het abonnement maar twee jaar gehad, en is in die twee jaar het magazine redelijk op tijd verschenen.<>Wat de auto's betreft, ben ik wel heel nieuwsgierig naar de goedkoopste van de twee 780's: V6 met handbak-overdrive! Zou er een B28 inliggen, of past de M46 ook achter een B280?

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 20:43 #1211175 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic B200ET

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Wat de auto's betreft, ben ik wel heel nieuwsgierig naar de goedkoopste van de twee 780's: V6 met handbak-overdrive! Zou er een B28 inliggen, of past de M46 ook achter een B280?

In deze 780 lag vroeger een B200ET in en ik denk dat die er nu nog altijd inligt.
Groeten.Hedwig

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2008 20:50 #1211178 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dan
Dan is ' ie dus niet zo interessant (voor mij dan). Hebben ze overigens wel een paar foutjes in de advertentie staan: die staat aangekondigd als 2847 cc en 147 pk, hetgeen een B280F zou betekenen. En DAT zou bijzonder zijn, met een M46...
Maar goed, foutjes in advertenties komen vaker voor: ik ben ook naar een Jaguar XJ met handbak wezen kijken, die ook gewoon automatisch bleek te schakelen. En dat bij een van de grootse Jaguar-dealers van het land! Ik moet zeggen, dat de verkoper het wel ter plekke in zijn advertenties en website heeft aangepast, dat dan weer wel. En ik was toch in de buurt...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC