nieuwe foto's van mijn trouwe volvo 740 estate '86 (met km stand foto)
- V700 register
- Nieuw lid
-
lelijk? (ouderdom en gebruikersschade) ja. maar dat maakt dit gebak zo leuk vind ik.
er gaat in de komende tijd ook nog veel veranderen. maar dat komt stapsgewijs.
hij word niet verlaagd, of "getuned"......maar gewoon orgineel.
hier dus de foto sessie van schouwen duiveland (zeeland)
oja, temperatuur metertje is defect. dus te hoog is he tniet hoor.
en de tellerstand............niet schrikken.
en de show off.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die temperatuurmeter is inderdaad niet in orde haha...
Die velgen zijn ook mooi, die zou ik ook nog wel willen. Zijn dit nou alu velgen of wieldoppen van RVS(?) of wat dan ook.
Volvo heeft meerdere typen velgen die een beetje een ''moondisc'' uiterlijk hebben dacht ik.
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-

Mooie kar. Waar heb je m gekocht?
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar leuk bakkie voor het geld Ik heb ook niet zo lang geleden een 740 gekocht voor weinig. Toevallig ook een B230K, met carburateur dus, en het doet me goed dat die van jou al zoveel km's heeft gelopen. Hopelijk haalt die van mij dat ook ooit eens (staat nu 335000 op).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooie wieldoppen...Ik heb ze vorig jaar ook aangeschaft via Marktplaats (van 2 setjes weer 1 mooie gemaakt) en vind ze prachtig staan.Ik wilde ze als tussenoplossing voor LM velgen maar ben er zo tevreden over dat ik het maar zo laat (tot het verveelt ).RoelandB schreef : @flip_21: Zijn 14" wieldoppen. Zitten ook onder mijn 740. Gaan waarschijnlijk de deur uit als ik een setje Hydra's op de kop weet te tikken (maar eerst nog even audio inbouwen).
Ik heb ook niet zo lang geleden een 740 gekocht voor weinig. Toevallig ook een B230K, met carburateur dus, en het doet me goed dat die van jou al zoveel km's heeft gelopen. Hopelijk haalt die van mij dat ook ooit eens (staat nu 335000 op).
Maar leuk bakkie voor het geld
En wat een prachtige KM stand! Daar ben ik nog láng niet aan toe...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien heeft hij er nog 4,....

En anders heb ik nog wel mooie Rigel Velgen ( 15" met goede banden zie m,n adv. hier op de site)

- V700 register
- Nieuw lid
-
de meesten die naar de tellerunit kijken geloven het ook niet.
krijg je als commentaar: "auto is al 23 jaar en 7 ton op de teller, die hoort op de sloop". of " hoe kon je nou zo een auto kopen" . etc
heel eenvoudig. ik koop volvo 740 estate van 86 omdat de meeste moderne "winkel" wagentjes amper 100.000 km vol kunnen houden voordat ze wegrotten of uit elkaar vallen van ellende
die wielkappen zit wel snor. eraf krijg je ze niet. teminste ben met alle macht al bezig geweest om die eraf te krijgen. zit denk ik aan de velg zelf vast?
@ Rob Hiemstra:
waar zit die kabeltje dan? welke kleur? en waar gaat hij naartoe?
want als het zo simpel op te lossen is........... trouwens. mijn oudere auto. de scorpio cosworth uit 94 had exact hetzelfde. isolatie van de kabels was zo pureus dat het in je hand uit lkaar valt.
@ RoelandB:
& MaGNeT:
laten we het hopen. met de juiste onderhoud en omgang van de motor kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan.
tuurlijk. als er iets in het blok kapot gaat zodat je een gat in je motorkap hebt door een onderdeel van het blok.....is dat onmacht. misschien dat mijn blok het ook over 1 maand begeeft....kan ook misschien na 3 ton afgelopen zijn. nu klinkt de motor alsof er knikkers in zitten. kleppen eens afstellen en uitlaat repareren.
hoeveel koste je 740er dan?
met al. ben trots op de volvo. en zal niet vrijwilig bij mij weg gaan. ook al moet ik honger lijden.....ik zal de 740 houden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Februari 2007 heb ik er 950 euro betaald, mét LPG installatie en 262.000 op de teller.Scorpio29GLX schreef : & MaGNeT:
laten we het hopen. met de juiste onderhoud en omgang van de motor kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan.
tuurlijk. als er iets in het blok kapot gaat zodat je een gat in je motorkap hebt door een onderdeel van het blok.....is dat onmacht. misschien dat mijn blok het ook over 1 maand begeeft....kan ook misschien na 3 ton afgelopen zijn. nu klinkt de motor alsof er knikkers in zitten. kleppen eens afstellen en uitlaat repareren.
hoeveel koste je 740er dan?
met al. ben trots op de volvo. en zal niet vrijwilig bij mij weg gaan. ook al moet ik honger lijden.....ik zal de 740 houden
Inmiddels ruim 42.000km afgelegd en wat achterstallig onderhoud weggewerkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dashoardverlichting..............elke lampje (en dat zijn er bij de 740 erg veel) moest ik vervangen..............
olie was zo dik als stroop en oliefilter.............merk" unifilter" ..............
interieurdelen kapot / gescheurd. goedkoopste lampen voor en achter gebruikt...............
totale kostenplaatje voor verlichting was niet schrikken: 93,- euro!!!!
koplamp lampjes hebben alleen al 56,- euro setprijsje gekost...... maar heb wel een berg licht (ook eens de koplampen van binnen schoon gemaakt...scheelt een hele hoop)
olie was even de goedkoopste van de goedkoopste. maar binnenkort komen er nieuwe kleppen erin...koppakking, krukaskering, etc erop. kleppendeksel word weer mooi zwart gespoten. onderblok weer rood. nieuwe leidingen voor koelwater en remmen. en nieuwe D-Riem met V-riemen. oliepomp en waterpomp ook meteen maar. want die krijgen een rotklap te verduren als er nieuwe riemen op komen. en zou zonde zijn als de d-riem er weer af moet....met spanrollen.
remmen moeten ook gedaan worden. maar zou ik voor orgineel volvo remschijven gaan of voor een wat duurder merk als bijvoorbeeld Brembo?
en welke banden zijn er eigenlijk goed? uniroyal? goodyear? michelin? sugestie's aub...
wat ik ook nog wil doen is de zonnedak repareren. nu zit er een metalen plaat als vervanger voor de schuif kanteldak. en wil het weer orgineel maken.
ook de volvo opnieuw spuiten. doe ik zelf. scorpio heb ik ook gedaan gehad. dus oogt weer frisser als hij een net lakdeken heeft niet?
en andere achterlicht units. rood -geel-wit-rood. dus de orginele maar wel schoon en zonder scheuren. geld ook voor de voorste knipperlicht en stadslicht gedeelte.
al met al. ik kan weer dat opknappen wat de vorige eigenaren hadden verzuimt/verpest.
maar dat vind ik juist nu zo leuk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze zitten vast door zich te klemmen in een richeltje bij de naaf. Goed sjorren en alles moet er wel afkomen (wieldop plus naafdop)Scorpio29GLX schreef : die wielkappen zit wel snor. eraf krijg je ze niet. teminste ben met alle macht al bezig geweest om die eraf te krijgen. zit denk ik aan de velg zelf vast?
Ik heb zelf trouwens 600 betaald voor m'n 740 sedan uit '88. Van buiten hier en daar wat krasjes (ga nog wel de voorlip eens spuiten), maar technisch goed. Binnen moet ik alleen nog eens wat aan het hemeltje doen (nu wit geschilderd) en ik wil nieuwe voorstoelen (versleten aan de zijkant). Maar zoals je zelf al zegt, het maakt allemaal niet uit! Rijden in zo'n RWD tank die meer asfalt heeft gezien dan 10 Alfa's bij elkaar maakt alles goed.