Pininfarina gestorven
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 15:07 #1069240
door Mathy van Nisselroy
Pininfarina gestorven is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Hij heeft voor zover ik weet nooit voor Volvo gewerkt, maar velen van ons zullen z'n werk toch waarderen, vandaar even het volgende:
NOS-teletext meldt:
Groetjes
Mathy
Hij heeft voor zover ik weet nooit voor Volvo gewerkt, maar velen van ons zullen z'n werk toch waarderen, vandaar even het volgende:
NOS-teletext meldt:
Pininfarina werkte ook voor andere werken, waaronder uiteraard Fiat (inmiddels eigenaar van Ferrari). Bij het overtypen van bovenstaande, vroeg ik me ineens af of ie misschien is aangereden door een van z'n eigen ontwerpen.De Italiaanse auto-ontwerper Andrea Pininfarina is bij een autoongeluk bij Turijn omgekomen. De 51-jarige Pininfarina werd op zijn scooter door een auto geschept. Zij designbedrijf werkt voor Ferrari en maakte onder meer de klassiekers Dino en Testarossa.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 15:23 #1208957
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic What's in a name.
De beste man heette volgens mij gewoon Andrea Farina.
- Siang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2008 21:29 #1209021
door Siang
Beantwoord door Siang in topic eind van een tijdperk?
De achternaam van deze grootmeester van design is Pininfarina; zijn grootvader heeft het "Pinin" bij de familienaam toegevoegd. En neen, het was geen auto van eigen ontwerp die hem noodlottig geworden is, maar een Ford Fiesta. Voor Volvo heeft hij de C70 mede ontworpen, alhoewel ik moet zeggen dat ik het ontwerp van de Peugeot 406 coupé veel geslaagder vind. Andere huis- tuin- en keuken meesterwerkjes: Alfa Guilietta Spider, Alfa Duetto, Peugeot 404, 504 en 205 en dan natuurlijk alle exotica.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2008 22:27 #1209114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic einde
Ik voel geen behoefte om het werk van Pininfarina te bekritiseren maar die 406 Coupe ziet er niet uit als een Peugeot. Zet er maar een Ferrari naast en je ziet meteen het verschil (niet meer).
Moderators: Jerry Stam