storing 1.4.4.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 15:49 #1069163 door V700 register
storing 1.4.4. is gemaakt door V700 register
HALLO Volvo vrienden,

Het is nu een jaar (Vakantie)geleden dat ik een storing kreeg van mijn volvo 940 GL automaat van '92 (1.4.4.) motor sloeg bij het rijden in een keer af en na het starten bleeft het lampje lambda sonde branden.
Terug van vakantie gelijk naar mijn Volvo garage gegaan,bij het uitlezen daarvan gereset, heeft hij het helejaar deze storing niet meer aan gegeven.
Totdat wij dit jaar weer met vakantie gingen weer hezelfde probleem.(zelf weer gereset bij thuiskomst)en nu is het weer over.
Zou het aan de stekkerdoos van mijn trekhaak kunnen liggen ?,want als ik de fietsendrager gebruikt dan heb ik dit probleem . (denk ik)
Groetjes
Gerrit.L.J.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 16:19 #1208534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais.
Ik zet een flesje wijn op een kapot brandstofpomprelais........
Zoek maar eens op kapot brandstofpomprelais en kijk hoe of wat en sluit het uit als mogelijkheid.Foutcode tabel staat trouwens hier: <a href="/node/376">Foutcodetabel EZ116K: electronische ontstekings unit</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 17:52 #1208548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Baseman, Nu denk
Beste Baseman,

Nu denk ik het ook dat het een kapotte brandstofpomprelais is, want ik ruik heel soms ook een benzinelucht bij het starten !
Is het ook makkelijk om het brandstofpomprelais zelf te vervangen,of moet ik er mee naar de garrage?

Als het zo is staat de fles wijn voor je klaar Hoor!

Gr,

Gerrit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 19:01 #1208557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kenner
Zag jij (Bas) als kenner meteen dat het om een EZK (ontsteking) foutcode gaat ? Heb het zelf even nagekeken, maar EZK heeft 1-4-4 wel, LH Jetronic gaat tot 1-3-3 ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 19:07 #1208559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je moet sowieso naar een garage.
Want zonder een nieuw relais, zou ik niet gaan slopen.Ik had met mijn 940 hetzelfde euvel, gesoldeerd, maar toch weer een weekje later hetzelfde probleem.
Nieuw relais lijkt me de beste optie. Nordicar verkoopt ze dacht ik, estate services vast ook, richtprijs tussen de 15 en 20 euro.
Bereikbaarheid:Asbak eruit en de asbakhouder eruit.Klepje van de sigarenaansteker eraf, daarachter zitten twee schroeven, twee kruiskopjes.Die moeten er ook uit.
Dan kun je het opbergvakje en de aanstekerplug verwijderen (is 1 stuk) en vervolgens kun je de relaistray zien.De (meestal) witte op de tweede rij van voren en de meest linkse is de boosdoener.
Doorsolderen van de contactpunten (kapje eraf en soldeerbout erop zetten tot het tin vloeit, gebruik indien nodig S39) wil tijdelijk wel eens helpen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 15:40 #1209272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
Vandaag, 11 augustus naar mijn Volvo garage geweest,  brandstofpomp-relais vervangen (5 minuten) en nu maar afwachten of het geholpen heeft.

Gerrit 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC