Beschoten...!?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 22:30 #1066380 door V700 register
Beschoten...!? is gemaakt door V700 register
Heren,Zoals jullie weten ben ik erg tevreden over mijn 740 B20FT 16V Turbo intercooler Estate.Zó tevreden, dat ik al lange tijd bezig ben om de historie van de auto boven tafel te krijgen. Zo weet ik bijvorbeeld in welke perioden de auto in verschillende handen is geweest sinds augustus 1997, toen de auto uit België in Nederland werd geïmporteerd.Ook weet ik inmiddels wie de laatste Belgische eigenaar is geweest. Om die reden heb ik hem eens een briefje gestuurd. Met van de week de volgende leuke reactie:"Geachte heer Osinga, ik ben inderdaad eigenaar geweest van deze wagen met de nummerplaat ABC 123. Ik heb de wagen tweedehands gekocht (ik vermoed eind 1993, begin 1994) bij garage XXX in YYY. Toen we problemen kregen met de turbo heb ik hem (denk ik aan dezelfde garage) verkocht. Bij aankoop vertelde de garagist mij dat er een nieuwe motor in zat. Hij zei dat de vorige eigenaar een jager was die per ongeluk met hagel in het motorblok had geschoten.Met vriendelijke groeten, XXX"Kijk! Dit soort informatie maakt het Volvo-leven nóg leuker!! Uiteraard ga ik contact opnemen met die garage in België! (vanuit privacy-oogpunt heb ik de namen voor de zekerheid weggelaten) Groet, Lieme Huib   

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 22:36 #1208251 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Há!
Mooi verhaal! Bijzondere reden voor een nieuw blok.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 22:43 #1208253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kogelgaten
zo'n verhaal zullen ze zich zeker herinneren.. ;-) maar dat het ijzeren blok niet eens tegen een schot hagel kan.. of het moet wel van erg dicht bij zijn geweest:
"eens even kijken wat hier voor typeplaatje zit en hij duwde met de loop van het geweer een slangetje terzijde.. oeps gaat daar toch het geweer af.."
Heb je nou ook van die kogelgat stickers op de auto ;-))

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 00:05 #1208257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Agent Vondelaar?
Uit Guust Flater.
"Ïk kan het niet meer aanzien!", en agent Vondelaar staat met getrokken dienstpistool op het motorblok van Guust te mikken dat hij zojuist verloren heeft.
Of
De Belgische methode van loodvervanger voor loodvrije benzine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 09:22 #1208263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad...

jwielsma schreef : Uit Guust Flater.
"Ïk kan het niet meer aanzien!", en agent Vondelaar staat met getrokken dienstpistool op het motorblok van Guust te mikken dat hij zojuist verloren heeft.
Of
De Belgische methode van loodvervanger voor loodvrije benzine.

Inderdaad een geniale scene.Ik heb die strip hier ook nog ergens liggen.
Doet me denken aan m'n oude Corolla. Roesten als een gek maar dat motortje bleef maar doorgaan.Ik verbeelde me al eens dat hij uitelkaar zou vallen en dat dat onverwoestbare motortje op straat zou doorpruttelen...
Bij m'n baksteen gaat het motortje ook braaf door, alleen wil dat roesten nog niet zo lukken...

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 19:45 #1209383 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Zwaar geschut!
Naar ik vernomen heb moet het wat anders geweest zijn dan wat hagel...
Hoe het juist zit laat ik aan Lieme Huib om uit te zoeken heb de contact gegevens doorgespeeld.Heb namelijk terloops met de baas van de destijds verkopende garage kunnen spreken.Het zou gebeurd zijn tijdens het testen van nieuw schietgerief en een projectiel(?) moet per ongeluk in de verkeerde richting afgegaan zijn en heeft de wagen vooraan vol in de motor getroffen.
Nu hoop ik dat Lieme Huib verder informatie inwint want nu ben ik ook wel erg nieuwsgieriug naar wat er in werkelijkheid is gebeurd.
Groeten.Hedwig

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC