Onderscheid orgineel - imitatie lichtunit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 12:04 #1066296 door V700 register
Onderscheid orgineel - imitatie lichtunit is gemaakt door V700 register
Wat is het verschil tussen een orginele lichtunit (in dit geval achterlicht unit estate) en een imitatie unit? M.a.w. hoe zie ik of ik een orginele koop of dat het een imitatie is? (Soms wordt er namelijk zo goed nagemaakt dat het niet te onderscheiden is)
Groet,
Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 12:20 #1207704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergelijken
je moet ze vergelijken (origineel en goede kopie) om een evt. kopie te kunnen herkennen. maw; je moet ze beide los in de hand hebben. je kunt kijken naar volvo logo's en bestel/nummers. maar die zitten in goede kopieen vast ook dus daar zul je alleen de slechte kopieen mee uitfilteren. prijsverschil is nog iets, maar goede kopieen zullen vast ook niet goedkoop zijn dus pik je daar ook weer alleen de slechte eruit ("voor dat geld kan het niet origineel zijn')d

waarom zou je geen goede kopie willen ? in het geval van lampunits hoor je nog wel eens klachten over immitatie mbt de pasvorm. dus als je ze vergeleken hebt en de pasvorm komt overeen, what's the problem ? levensduur zal wel niet zoveel uitmaken.

je hoort wel eens over namaak dat gewoon door de echte, officiele leveranciers geleverd is. ook zij konden de goede namaak niet onderscheiden van origineel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 13:01 #1207707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom

Van mijn lichtunit rechtsachter is een hoek afgebroken. Vandaar dat ik al van plan was om een setje imitatie units bij Wytze te bestellen. Een setje omdat je anders verschil ziet tussen de oude orginele en de nieuwe imitatie. Nu kan ik echter ergens anders een enkele unit voor rechtsachter vandaan halen en wil ik er wel zeker van zijn dat deze orgineel is zodat links en rechts hetzelfde zijn. Vandaar dus mijn vraag. En één kost nog altijd minder dan twee
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 13:06 #1207708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergelijken
als je ze met je auto op gaat halen en de kapotte (demonteert en) meeneemt, kun je ze vergelijken en kijken of je L - R verschil ziet. op die 1.5 meter dat ze uit elkaar zitten, zie je kleine verschillen al snel niet meer.

maar de afstand tussen jou en de lampen is n beetje groot om voor te gaan rijden ? 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2008 14:38 #1207711 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ScanTech
Hallo Jan-Willem
Ook als je origineel door origineel of imitatie van merk x door imitatie van merk x vervangt, loop je het risico, als je maar één unit vervangt, dat je kleurverschil ziet. In de doos verkleuren ze nu eenmaal nog net wat minder snel dan op de auto.
Ik heb momenteel imitatie achterlichtunits op de 945 (GLE uit 1991) zitten die Wytze geleverd heeft. Ik heb inmiddels bij de dealer nieuwe originele afdichtrubbers bestelt (á iets meer dan 17 euro per stuk meen ik) omdat de rubbers niet mooi zitten en nu al barsten vertonen. Ze zitten er misschien een jaar op.
Op de achterlichtunits zit een ijzeren strip, waar de massa (van fittingen en auto) op aangesloten wordt. Bij de originele zit de aansluiting voor de massa van de auto links op een andere plek dan rechts. Bij de imitaten die er nu op zitten (Scan-Tech meen ik) is de rechter unit gelijk aan het origineel en de linker het spiegelbeeld daarvan. Oppassen dus met het overzetten van de draden. Bij de originele units kun je het draadje dat de massastrip met de auto verbindt, gemakkelijk losmaken. Bij de imitatieunits wil het stekkertje niet echt los en als je eraan trekt, trek je het slappere (dan origineel) massastrip er redelijk gemakkelijk af. Dat het draadje er niet af wil, wil zeggen dat je de originele massadraadjes los moet schroeven. En die zitten bij de estate onder de zijbekleding. Die er dus deels af moet om erbij te komen.
De units op zich zien er goed uit als ze op de auto zitten.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 19:02 #1207815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic imitatie
Er zit absoluut verschil in kwaliteit van het kunststof. Bij sommige imitaties wordt een kunststof gebruikt die sneller uitdroogt in UV licht. Deze vertonen sneller barsten dan bij de originele.
Het is echt afhankelijk van ervaringen van anderen of je voor imitatie kiest of niet. (imitatie voor modeljaar '95 zijn lastig te vinden?)
Ik heb ook imitatie op de achterkant en ik moet zeggen dat de pasvorm goed is en de rubbers goed afsluiten. De aansluitpinnen zijn idd iets anders, maar ook op mijn estate was het eenvoudig monteren.
Ik heb beide originele (ouder model) nog liggen (zijn goed en geen barsten oid), ze zijn te koop mocht iemand ze willen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC