Blue Diamond is in Lelystad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 20:47 #1066018 door V700 register
Blue Diamond is in Lelystad is gemaakt door V700 register
Vandaag Blue Diamond opgehaald. Stond klaar met verse APK en twee gebruikte voorbandjes, ik had al gezien dat ze de APK niet zou halen op die banden -:)) Dus heeft de handelaar er iets betere opgezet, die overleven de zomer nog wel.
Aangenaam genieten zo'n B230FT. Helemaal geen spraken van een krachtsexplosie die ik had verwacht maar gewoon altijd veel trekkracht! De ECC werkt ook bij 33 graden uitstekend, de auto rijdt en schakelt zoals het hoort (een M90 schakelt toch veel beter dan een M47) en zelfs de benzinemeter werkt nog!
Vanmiddag gelijk aan het werk geweest: distributieriem met spanner vervangen inclusief alle V snaren en de olie ververst. Jammer bij een turbo moet het oliefilter van onderaf -:(( Verder het zwetende klepdeksel wat aangedraaid (lekt hij nog dan vervang ik de pakking wel).
Nog in de planning: 1 dashboardlampje achter de tempmeter werkt niet, bougies vervangen (had ik geen zin meer in) en een nieuwe luchtfilterbak opzoeken, alle klemmen zijn gebroken, zit met ducktape vast. Heeft iemand nog een onderbak van een B230FT (misschien past FK ook wel), batterij van Volvo guard vervangen en een V700 kentekenplaathouder monteren.
Overigens heeft het alarmsysteem een sleuteltje voor als de batterij van de AB leeg is, het is net zo'n sleuteltje als wat je vroeger bij startblokkeringssystemen wel zag. Nu nog het gaatje vinden om het stiftje in te steken, weet iemand waar ze dat verstoppen?
Foto's volgen als het droog is.
Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 21:03 #1205989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic solexpaul schreef: Jammer

solexpaul schreef : Jammer bij een turbo moet het oliefilter van onderaf -:(

die ene keer dat ik het nu pas gedaan heb bij mijn LPT liep ik hier ook tegenaan. helaas heb ik geen garage, oprijbokken, brug of smeerkuil tot mijn beschikking. armeluisoplossing: scherp naar links sturen voordat je m neerzet om het filter te vervangen. je kunt dan achter de rechter voorband gaan liggen en dan onder de auto schuiven. de band geeft je in die stand (scherp naar links) wat meer ruimte zodat je er wat verder tussen/onder kunt komen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 21:04 #1205990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed te horen
Het is goed te horen dat het bevalt.

Dat sleuteltje is waarschijnlijk om de sirene af te zetten, dus zoek eens op de kast van de sirene.
Je kan zo het alarm uitschakelen (handig als er aan de auto gewerkt moet worden, de sirenes werken vaak op een interne accu zodat het alarm ook werkt bij losgetrokken accu)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 21:15 #1205993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
Begin nu wel steeds nieuwsgieriger te worden naar hoe een M90 schakelt...
Hoe dan ook, gefeliciteerd, ben wel benieuwd naar de foto's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 21:20 #1205996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekker !
wat mij betreft precies goed.

wat steviger/nauwkeuriger als de M47 uit de 240 van mijn broertje en wat minder "klinisch" als de V70 D5 waar mijn vader in rijdt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 21:23 #1205997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alarm
Dat slotje zit (bij mij althans) tegen de onderkant van het dashboard aan de bestuurderskant. 
Enjoy!
Niels 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 21:31 #1205999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alarmsysteem gaatje
Bij mijn 850, zat dat alarmsysteem gaatje in het Desboard kastje.
Succes Mart,lidnr.:950, Volvo940,B230FK,LPi,M90.1998 Estate.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2008 10:02 #1206032 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Bij mij...
... en bij mijn 940 weer onder een rubber dopje op het alarm zelf, onder de motorkap!

Gulle Groet,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2008 19:59 #1206076 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Langevingergilde
Hallo Volvisti
Houden jullie er bij het "verraden" van de locatie van het gaatje rekening mee, dat we ons in de kletshoek bevinden? En dus in het gedeelte dat door jan en alleman gelezen kan worden. Dus ook door de dames en heren die het op je auto hebben voorzien.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC