Leuke ontmoeting ,CV gescoord en rij-impressie

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 00:15 #1065941 door Eric Bakker (GAST)
Leuke ontmoeting ,CV gescoord en rij-impressie is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Vanavond had ik een leuke ontmoeting met Nick Grootendorst. Hij bood mij zijn (nieuwe en ongebruikte) CV-motortje aan, voor in mijn bestuurdersportier. En hij kwam het motortje zelfs persoonlijk brengen. Nu ben ik hem nog appeltaart schuldig, want voor wat hoort wat!
Reden voor de motoraanschaf is dat de inbouwer van het alarm (met AB) in mijn portier een universeel CV-motortje heeft gemonteerd, maar dat dit eigenlijk niet lekker past en moeizaam openen tot gevolg heeft. Daar gaat nu dus een mooi origineel motortje in.
Een leuke ervaring was ook nog dat we even in elkaars auto hebben gereden. En een ontdekking voor mij was dat zijn 945 Lpt (1995) echt heel lekker reed. Het verschil tussen een 740 en een 960 is enorm qua rijden, maar het verschil tussen deze 940 en mijn 960 is veel kleiner. Ik had eigenlijk niet in de gaten dat een 940 zoveel beter rijdt dan een 740.
Een gezellige en leerzame avond. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 08:16 #1205419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ai ai ai......

Eric Bakker schreef : Ik had eigenlijk niet in de gaten dat een 940 zoveel beter rijdt dan een 740.

........als dat maar goed gaat. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 11:05 #1205430 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Schenen?

Baseman schreef : ........als dat maar goed gaat. 

Laat ik het alvast nuanceren: de lpt-motor in de 940 t.o.v. de ongeblazen 8-klepper in de 740.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 11:30 #1205431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah....
Dan ligt dat dus niet aan de 7-serie, maar aan het blok wat in de koets ligt.
De 8-klepper in mijn 940 sedan, liep met slechts 4Pk minder, beduidend minder vlot door het verkeer dan de TurboIC die ik nu heb. Echt een enorm verschil.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 11:37 #1205432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960
Het zou zomaar eens kunnen dat ik binnen niet al te lange tijd met een 965 over  'slands wegen zoef!! (als ik een goede kan vinden natuurlijk en in de zelfde staat als Reina )
Wat een genot zo'n 6 cilinder!
verder niets toe te voegen, gezellig, leerzaam.
wel ga ik mijn 945 maar eens onderhanden nemen met een goede poetsdoek want als je Reina van dichtbij hebt gezien dan schaam ik mij voor mijn auto .

groet Nick

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 11:57 #1205435 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Niet alleen motor

Baseman schreef : Dan ligt dat dus niet aan de 7-serie, maar aan het blok wat in de koets ligt.

Maar ik denk dat er ook wat aan de wielophanging is gedaan en de geluidsisolatie.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC