reorganisatie VOLVO
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2008 10:12 #1065930
door V700 register
reorganisatie VOLVO is gemaakt door V700 register
gelezen op AUTOMOTIVE.NL:
Volvo gaat in de komende zes maanden tweeduizend banen schrappen. Op de buitenlandse verkoopafdelingen verdwijnen in totaal driehonderd banen. Ook bij de Nederlandse importeur in Beesd gaan banen verdwijnen. "Wij weten dat er bij ons ook gesneden gaat worden", zegt Huib de Vries, woordvoerder van Volvo Nederland. "Maar het is nog onduidelijk op welke termijn en om hoeveel banen het gaat." De Zweedse autofabrikant bezuinigt omdat het in het eerste kwartaal een verlies leed van 97 miljoen. De herstructurering is onderdeel van een programma om in totaal 424 miljoen euro aan kosten te besparen.
Groetz,
Volvo gaat in de komende zes maanden tweeduizend banen schrappen. Op de buitenlandse verkoopafdelingen verdwijnen in totaal driehonderd banen. Ook bij de Nederlandse importeur in Beesd gaan banen verdwijnen. "Wij weten dat er bij ons ook gesneden gaat worden", zegt Huib de Vries, woordvoerder van Volvo Nederland. "Maar het is nog onduidelijk op welke termijn en om hoeveel banen het gaat." De Zweedse autofabrikant bezuinigt omdat het in het eerste kwartaal een verlies leed van 97 miljoen. De herstructurering is onderdeel van een programma om in totaal 424 miljoen euro aan kosten te besparen.
Groetz,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2008 11:35 #1205354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic XC90
ik hoorde ook al dat de XC90 niet meer te configureren was hoewel hij nog wel op de site staat.. Zouden ze er mee gestopt zijn?
maar de XC60 is al wel samen te stellen :
en dit was er al aan de hand.Volvo is gestopt met de ontwikkeling van de nieuwe generatie XC90, zo bericht het Zweedse autotijdschrift Auto, Motor Sport. Het model zou in 2009 op de markt moeten komen, maar moederconcern Ford heeft de stekker er uit gehaald. Reden is de teruglopende vraag naar de X5 van collega/concurrent BMW X5 wegens het ontbreken van een hybride variant. Ford schat in dat een dergelijke milieuvriendelijke variant in 2009 onmisbaar is om nog serieus genomen te worden op de Amerikaanse markt. Ook beschikt Volvo niet (op tijd) over start/stop technologie, waardoor het verbruik van relatief hoog blijft. De huidige XC90 ondervindt momenteel namelijk stevige kritiek vanwege het bizar hoge verbruik van de benzineversies. Ford wil Volvo positioneren als milieuvriendelijk en verantwoord merk; de introductie van een brandstofverkwistende nieuwe SUV kan dit imago in één keer onderuit halen. De Amerikanen hebben besloten om dit risico niet te lopen. Dan maar geen nieuwe XC90. Een aanvullende reden voor Ford om een dikke rode streep door de nieuwe XC90 te halen is het feit dat het model veel te duur dreigde te worden. Om gewicht te besparen waren de Zweden namelijk van plan om intensief gebruik te maken van magnesium, maar de kosten liepen gigantisch uit de hand. Dat Ford nu de beslissing neemt om de 2e generatie XC90 te annuleren, komt doordat het punt is aangebroken om productieapparatuur te bestellen en om contracten te sluiten met toeleveranciers. De Amerikanen staan als het ware voor de rivier en hebben op het laatste moment besloten deze niet over te steken. Een derde factor die meespeelde was het feit dat de nieuwe XC90 gebruik zou blijven maken van het onderstel van het huidige model, P2 genaamd. Om kosten te besparen, heeft Ford na de zomer echter besloten dat alle grotere Europese modellen van het concern gebaseerd dienen te worden op het eigen, modernere EUCD2 platform. Deze eis betekent dat men in Zweden de verrichte arbeid in de prullenbak kan gooien en dat men opnieuw dient te beginnen. Het ziet er nu naar uit dat de huidige, uit 2002 stammende XC90 tot minimaal 2012 in productie blijft. Omdat we toch spreken van één van de steunpilaren onder het Volvo gamma, last Volvo nu snel een facelift in, welke over dik een jaar klaar moet zijn. Bepaalde carrosseriedelen zullen dan worden gewijzigd, evenals de lichtunits en het interieur. De bestaande motoren blijven leverbaar, maar zullen wel onder handen worden genomen om het verbruik te reduceren. Volvo zal de bakens verzetten richting kleinere SUV modellen. Naast de in maart, op de autosalon van Genève te presenteren XC60, kunnen we ook een XC50 verwachten (volgens V70/XC70 recept). Daarnaast wordt momenteel de businesscase voor een XC30 bestudeert. Autointernationaal.nl sluit niet uit dat Volvo in 2012 alsnog een 'grote' SUV krijgt, als de volgende generatie Amerikaanse cross-overs van moedermerk Ford klaar is. De productie van de XC90 verhuist dan naar de Verenigde Staten. Hierdoor, en door gebruik te maken van aandrijftechniek van Ford, zal de investering in een nieuw model wel kunnen verantwoord zijn. De Amerikanen kopiëren hiermee de aanpak van landgenoot General Motors, die er voor gekozen heeft om de Cadillac BTX en Saab 9-4X te baseren op hetzelfde basisontwerp en om beide modellen in dezelfde, in dit geval Mexicaanse, fabriek te gaan bouwen.
maar de XC60 is al wel samen te stellen :
en dit was er al aan de hand.Volvo is gestopt met de ontwikkeling van de nieuwe generatie XC90, zo bericht het Zweedse autotijdschrift Auto, Motor Sport. Het model zou in 2009 op de markt moeten komen, maar moederconcern Ford heeft de stekker er uit gehaald. Reden is de teruglopende vraag naar de X5 van collega/concurrent BMW X5 wegens het ontbreken van een hybride variant. Ford schat in dat een dergelijke milieuvriendelijke variant in 2009 onmisbaar is om nog serieus genomen te worden op de Amerikaanse markt. Ook beschikt Volvo niet (op tijd) over start/stop technologie, waardoor het verbruik van relatief hoog blijft. De huidige XC90 ondervindt momenteel namelijk stevige kritiek vanwege het bizar hoge verbruik van de benzineversies. Ford wil Volvo positioneren als milieuvriendelijk en verantwoord merk; de introductie van een brandstofverkwistende nieuwe SUV kan dit imago in één keer onderuit halen. De Amerikanen hebben besloten om dit risico niet te lopen. Dan maar geen nieuwe XC90. Een aanvullende reden voor Ford om een dikke rode streep door de nieuwe XC90 te halen is het feit dat het model veel te duur dreigde te worden. Om gewicht te besparen waren de Zweden namelijk van plan om intensief gebruik te maken van magnesium, maar de kosten liepen gigantisch uit de hand. Dat Ford nu de beslissing neemt om de 2e generatie XC90 te annuleren, komt doordat het punt is aangebroken om productieapparatuur te bestellen en om contracten te sluiten met toeleveranciers. De Amerikanen staan als het ware voor de rivier en hebben op het laatste moment besloten deze niet over te steken. Een derde factor die meespeelde was het feit dat de nieuwe XC90 gebruik zou blijven maken van het onderstel van het huidige model, P2 genaamd. Om kosten te besparen, heeft Ford na de zomer echter besloten dat alle grotere Europese modellen van het concern gebaseerd dienen te worden op het eigen, modernere EUCD2 platform. Deze eis betekent dat men in Zweden de verrichte arbeid in de prullenbak kan gooien en dat men opnieuw dient te beginnen. Het ziet er nu naar uit dat de huidige, uit 2002 stammende XC90 tot minimaal 2012 in productie blijft. Omdat we toch spreken van één van de steunpilaren onder het Volvo gamma, last Volvo nu snel een facelift in, welke over dik een jaar klaar moet zijn. Bepaalde carrosseriedelen zullen dan worden gewijzigd, evenals de lichtunits en het interieur. De bestaande motoren blijven leverbaar, maar zullen wel onder handen worden genomen om het verbruik te reduceren. Volvo zal de bakens verzetten richting kleinere SUV modellen. Naast de in maart, op de autosalon van Genève te presenteren XC60, kunnen we ook een XC50 verwachten (volgens V70/XC70 recept). Daarnaast wordt momenteel de businesscase voor een XC30 bestudeert. Autointernationaal.nl sluit niet uit dat Volvo in 2012 alsnog een 'grote' SUV krijgt, als de volgende generatie Amerikaanse cross-overs van moedermerk Ford klaar is. De productie van de XC90 verhuist dan naar de Verenigde Staten. Hierdoor, en door gebruik te maken van aandrijftechniek van Ford, zal de investering in een nieuw model wel kunnen verantwoord zijn. De Amerikanen kopiëren hiermee de aanpak van landgenoot General Motors, die er voor gekozen heeft om de Cadillac BTX en Saab 9-4X te baseren op hetzelfde basisontwerp en om beide modellen in dezelfde, in dit geval Mexicaanse, fabriek te gaan bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2008 13:30 #1205737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SWEDEN: Chinese talking
SWEDEN: Chinese talking Volvo buy - reports 26 June 2008 | Source: just-auto.com editorial team Ford is negotiating to sell Volvo to a group of Chinese investors. According to a Swedish press report, a Russian investor is also interested in the brand. The potential Chinese buyer is Shanghai_Automotive, according to Automotive News Europe. Ford has repeatedly said that it is not selling Volvo, although shareholder Kirk Kerkorian would welcome the sale. Volvo announced today that it would cut around 2,000 jobs as part of an extensive cost reduction programme
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





