mijn 740 aangerand door 100.000 carpoolende aardbeien! Een 240 super polar gekocht! En vorige week de 940 van RSmeets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2008 01:46 #1065923
door V700 register
mijn 740 aangerand door 100.000 carpoolende aardbeien! Een 240 super polar gekocht! En vorige week de 940 van RSmeets. is gemaakt door V700 register
Vanmiddag mijn 240 super polar 93 gekocht. Vanmorgen werd mijn brandweerrode 740 gl uit 89 aangerand door een vrachtwagen met een miljoen carpoolende aardbeien... Er is kennelijk een vrachtwagen voor nodig om mijn volvo totall loss te krijgen. Dagelijks heb ik 'm nodig, volgeladen en wel. Toevallig kom ik - nadat ik bij mijn verzekeringsagent was geweest- Gina tegen, de wulpse 240 uit Italie. 15 jaar jong! Electrische spiegels!Koude lucht uit het dashboard! (nou ja, kóud). Leder, en ik heb de hoge zit weer terug die ik nog ken uit mijn witte gl uit 87. Via een zzp-bus en een schattig BX-je kwam ik in het verleden bij de 740 uit. Dat is nu geschiedenis. Toevallig kocht ik vorige week voor moeders de 940 2.3.ic op g3 (en wel van RSmeets, dus de auto blijft in de familie...) omdat zij 40.000/j rijdt en ik niet graag naar kroatie rij met in een benzine 740 1:10 zonder airco. Bovendien had ze een scénic, daar heb ik me nou werkelijk lang genoeg aan geërgerd. Nu staan er dus zomaar de drie beste volvo's ooit gemaakt voor de deur, zij het dat er één verkreukeld is. Wat is de 240 toch oerrijden vergeleken met de 7 en al helemaal met Olijfje (zo doopte mijn dochter de mooie groene die ik van Roger kocht).Ik maak nog even wat plaatjes, dat gebeurt me niet vaak meer...Gina heeft wat TLC nodig, maar dat hoop ik via een ander topic te doen...alles heeft zijn plaats.Ik hoop maar dat jullie met mij meelijden om het vroegtijdig verscheiden van mijn rode maatje, en welwillend meeleven met mijn nieuwe vlam. En nu moet ik gaan uitzoeken in welke mate ik de 740 kan kannibaliseren voor de 240. Resp 230f vs 200f. Wie weet er iets meer van?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2008 07:12 #1205333
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Weer een minder
Helaas: weer eentje minder... maar de hoofdzaak is, dat de inzittende(n) er heelhuids uitgekomen zijn. Als ik dat zo lees, is dat in dit geval in orde gelukkig!
Knap dat je zo snel een vervanger hebt gevonden, veel succes ermee!
Als de 230 uit de 740 nog in goede staat is, is het een prima blok om op voorraad te houden voor de 240: past zonde4 meer en is ook in de 240 geleverd. Je krijgt daarmee weer wat meer trekkracht in de lage toeren: de tweeliters zijn toch wat onderbemeten. Kwa interieur en plaatwerk is natuuurlijk alles anders, maar technisch, in ieder geval motorisch, past er heel veel.
De remmen van de 740 zijn wat zwaarder uitgevoerd, maar kunnen ook op de 240 gebruikt worden, als je daarop 15 inch of grotere wielen monteert.
Knap dat je zo snel een vervanger hebt gevonden, veel succes ermee!
Als de 230 uit de 740 nog in goede staat is, is het een prima blok om op voorraad te houden voor de 240: past zonde4 meer en is ook in de 240 geleverd. Je krijgt daarmee weer wat meer trekkracht in de lage toeren: de tweeliters zijn toch wat onderbemeten. Kwa interieur en plaatwerk is natuuurlijk alles anders, maar technisch, in ieder geval motorisch, past er heel veel.
De remmen van de 740 zijn wat zwaarder uitgevoerd, maar kunnen ook op de 240 gebruikt worden, als je daarop 15 inch of grotere wielen monteert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2008 11:12 #1205349
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ai, zo'n rode 740 valt
Ai, zo'n rode 740 valt natuurlijk ook niet op tussen de aardbeien! Logisch dat de chauffeur je over het hoofd zag...
(jaja, een flauwe doch onvermijdelijke inkopper...)
(jaja, een flauwe doch onvermijdelijke inkopper...)
Moderators: Jerry Stam