banden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mn banden, merk Roadstone, type Radial SB-650 195/65 R15 91T -made in Korea-, zijn aan vervanging toe.Een van mn achterbanden loopt langzaam leeg via t ventiel (als ik dat op en neer beweeg ontsnapt de lucht met een luide psssssst) en alle 4 vertonen haarscheurtjes. Ik heb er al 60 a 70.000 km mee gereden, dus opzich niet slecht. Het profiel is enkel van de voorbanden aan de zijkanten wat kaal/afgesleten.
Ik denk dat het verstandig is maar gewoon 4 nieuw banden erop te leggen.
Ik heb op het forum wat gekeken naar welke banden er gebruikt/geadviseerd worden, maar kan niet echt helder een goed merk of type gevonden krijgen...wel lees her en der ik dat michellin en pirelli goed zijn.
Diverse sites als www.ej-banden.nl en www.autobandenmarkt.nl stonden ook op de site, lijkt me een goed idee daar te bestellen, zeker gezien de KwikFit verhalen.
Ik heb een kleine afwijking naar onder v.w.b. wat m'n snelheidsmeter aan geeft. Op de teller staat bijvoorbeeld 120, maar ik rijd dan 125/128, zo ongeveer. (gezien via TomTom en de "u rijdt ...km/u" borden) Ik neem aan dat dat aan de banden zal liggen?
Welke maat en merk kan ik t beste onder mijn auto doen? In het instructieboekje adviseren ze geen concrete maten, behalve voor winterbanden.
weer b.v.d.!
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is al heel veel over gesproken.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Pirelli P6, die als tweede uit de test kwamen.Ze liggen bij mij (een beetje breed wangend) om mijn Aries velgen, in de maat 195/65R15.
Ze zijn beduidend stiller dan de voorganger, de P6000.
Ik kocht ze voor 75 euro, een half jaar geleden, inclusief loodje (aan de binnenkant) nieuw ventiel en uitbalanceren, per stuk.Best schappelijk.
Doe er mee wat je goeddunkt, als het in de buurt is, is BWC-Oss.nl een aanrader.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien dat iemand de verzamelde kennis eens bij elkaar kan brengen op een info pagina, scheelt steeds dezelfde discussies960 estate 1996 schreef : Is al heel veel over gesproken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou bij voorkeur voor vervanging, of niet al te lang erna, eens nazien of de rubbers van de ophanging aan de voorzijde niet aan vervanging toe zijn, dat is meestal een reden van ongelijke slijtage.Dat wil zeggen, de meest waarschijnlijke, in ons geval, er zijn meer oorzaken natuurlijk.Niels van Roij schreef : Het profiel is enkel van de voorbanden aan de zijkanten wat kaal/afgesleten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Naar mijn belevingen een goed doorontwikkelde band die al jaren op de markt te koop is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor allerlei onderwerpen zou dat van pas komen. Ik kom maar af en toe op de site en heb idd bij zoeken "banden" ingevuld. Maar dan krijg je dus ook een hele hoop niet (zo) relevante info. De link "Banden, welke merken/types zijn (objectief) wel/niet geschikt voor onze Volvo's" heb ik ook niet gevonden via de zoekmachine... terwijl dat juist een goeie was!
De twee torsiestangen zijn een paar dagen geleden vervangen, rubber was helemaal op. De onregelmatige slijtage kan dus daar aan gelegen hebben, als ik jullie goed begrijp.
Anyway; Ik zie vooral Pirelli P6 en Michellin terug komen. Aangezien de P6 erg hoog komt bij de ANWB tests denk ik dat ik er maar Pirelli P6 en onder leg. Bedankt voor jullie info!