Uitstapverlichting aangebracht.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik wil het straks links en rechts hebben, maar voorlopig met links begonnen.Uit het zicht, zitten er nu (helaas) twee gaatjes in het plastic, maar gelukkig in het stuk met loze ruimte erachter:
Zo zag het er na een minuutje of tien solderen eruit, aan de buitenkant zie je (als je onder de deur naar boven kijkt, alleen twee transparante LED's:
Ik had dus meerdere zakjes met LED's liggen, met keurig er op geschreven, wat er in zat.Blind op vertrouwd, maar helaas:
Gelukkig zaten in het zakje met ultra bright red erop, dus de high power white lampjes, die ik had willen gebruiken.Met slechts een kwart van de werkspanning erop, zag het er zo uit:
Waarom ik het met jullie deel? Ach, geen idee, leek me wel aardig en wellicht voor iemand anders een leuke tip.
De foto met hoe het er dus 'savonds uit ziet, volgt nog, het is inmiddels donker, dus dat komt wel goed.
En een foto bij donker. Het lichtbeeld valt me een beetje tegen, al moet ik zeggen dat het op de foto heel erg veel donkerder uitkomt, dan het in werkelijkheid is. Je ziet precies waar je uitstapt of waar je in stapt als de deur open is.De uitstraalhoek is 15 graden, maar ik denk dat dat toch beter 60 graden kan worden.Nu ja, dat is voor de volgede upgrade.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar waarom deze topic niet bij Elektro?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik meen dat Volvo zelf ook instapverlichting ingebouwd heeft in een baksteen. Ik meen in een executive. Zal nog eens kijken op de microfiches.
Voor wie in Vadis wil kijken of ik me niet vergis:
- Instapverlichting 6806 296
- Gloeilampje 949 671
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die zit in de tas met spullen van de Volvo dealer, die ik donderdag gehaald heb.Samen met en hele rits afdichtdoppen, sierstripjes, lampjes, de middenconsole, die inmiddels al is ingebouwd, een klepdekselpakking, achterklepgreeprubber en nog wat klein spul.Mathy schreef : Ik meen dat Volvo zelf ook instapverlichting ingebouwd heeft in een baksteen. Ik meen in een executive. Zal nog eens kijken op de microfiches.
Het staat inderdaad in VADIS, onder instapverlichting en in de engelse variant als courtesy-lights meen ik.
@JJager: Hoe denk je dat ik op het idee kwam? Juist, bedankt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zou je daar een foto van willen maken? Ben benieuwd hoe ze uitzien. En hoe groot ze zijn. Ik neem aan dat Volvo er maar één per deur ingebouwd heeft?Baseman schreef : Die zit in de tas met spullen van de Volvo dealer, die ik donderdag gehaald heb.
BTW waarom heb je ervoor gekozen, om LEDs in te bouwen i.p.v. de originele instapverlichting? En wat hebben ze gekost als ik vragen mag?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wilde verlichting om te zien waar ik in stap bij het uitstappen en dat heb ik gemakshalve (maar wel bewust) uitstapverlichting genoemd.
Ik zal effe een plaatje schieten.
Done:
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb de microfichelezer maar even opengeklapt. Op "35 513" ziet het er inderdaad uit, alsof de verlichting boven de voeten van de bestuurder en passagier ingebouwd wordt. Maar op "98 2075" wordt de indruk gewekt, alsof ie bij de deurbekleding van de achterdeuren hoort.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je voor mij de moeite nemen, een plaatje te schieten van waar ze zitten?Ik heb in VADIS (omdat ik wist wat ik wilde) alleen het nummer op gezocht, maar de locatie van het lampje is me onduidelijk.MSuidgeest schreef : Deze verlichting heb ik in de auto.