Mijn auto heeft manieren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 21:49 #1065102 door V700 register
Mijn auto heeft manieren is gemaakt door V700 register
Jawel ze heeft manieren, om te voorkomen dat je zou verder rijden als de dodenherdenking begint, kwart vóór acht precies reed ik op de ringweg Noord en ik hoor een plof onder de motorkap en vervolgens is er een dikke stoomwolk waar te nemen in m'n spiegels.
Nou maar eens de vluchtstrook opzoeken en kijken wat er aan de hand is, wat blijkt de flens op de radiateur van de bovenste koelwaterslang is afgebroken, waar is toch de goede oude tijd gebleven dat we nog radiateurs van blik hadden in plaats van die kunstof rommel.
Kortom ik de ANWB gebeld en ondertussen de slang nog net over het overgebleven stukje flens gewurmt en weer voorzichtig de boel aangedraaid nu maar wachten op de ANWB voor wat vocht.
Ondertussen werdt het acht uur en ik verbaas mij er over hoe veel mensen het blijkbaar weinig intresseerd dat de dodenherdenking bezig is, want ze komen toeterend voorbij rijden in de cabrio's met hun duim omhoog naar mij terwijl ik op de vluchtstrook sta.
Ik ben zelf 26 en de oorlog is toch al ver bij mijn generatie vandaan, wat voor mij niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor de mensen die er voor hebben gezorgt dat wij nu in vrijheid kunnen leven.
Vind het dan ook erg wat ik zag op de snelweg, iedereen die vrolijk door rijd met telefoon in de hand, zonder eenig benul wat er aan de hand is, erg respectloos en jammer.......

Gr Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 01:56 #1199620 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Manieren
M'n vrouw kwam vanavond terug van paard voeren, op de fiets.
Bij het oorlogs monument werd om 20.00 uur door de politie het verkeer tegen gehouden.
Auto's stopten en zette de motor uit, m'n vrouw stopte met de fiets, twee minuten stil.
Toch waren er een paar jonge grapjassen, oorspronkelijk komend uit een land rond de middelandse zee, die nog even moesten toeteren, Bass kast nog even opendraaien enz enz enz
We moeten er blijkbaar maar aan wennen dat m'n kind op school gevraagd word geen varkensvlees meer te eten in het bijzijn van moslim kinderen, doden herdenking te vergeten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 08:44 #1199629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, ik kan mij daar ook
Ja, ik kan mij daar ook mateloos aan ergeren. Eigenlijk heb ik gewoon geen enkel respect voor mensen die dodenherdenking niet respecteren. Je hoeft er niet actief mee bezig te zijn, maar twee minuten eventjes stil, da`s toch wel erg weinig gevraagd lijkt mij zo.
Groeten,
Richard

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 08:56 #1199630 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic manieren

struis schreef : We moeten er blijkbaar maar aan wennen dat m'n kind op school gevraagd word geen varkensvlees meer te eten in het bijzijn van moslim kinderen, doden herdenking te vergeten.

Daarmee heb je wat mij betreft wel een punt: ik wil best normen en waarden van niet-oorspronkelijke nederlanders respecteren, maar dat geldt omgekeerd in minstens even sterke mate.
Het probleem is een beetje, dat de groep die dat niet doet (jongeren!), waarschijnlijk evenmin de normen en waarden van hun eigen afkomst respecteert. De meeste moslims die ik zelf ken houden ook best rekening met ons.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 14:32 #1199645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergelijk

struis schreef : We moeten er blijkbaar maar aan wennen dat m'n kind op school gevraagd word geen varkensvlees meer te eten in het bijzijn van moslim kinderen, doden herdenking te vergeten.

Lekker vergelijk zeg: een lawaaimakend en respectloos individu met een een hele groep Moslims over één kam scheren... Zo is de tweede wereldoorlog ook begonnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 15:23 #1199646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic randje
het is allemaal nog voor het randje, maar om al te politieke uitingen te vermijden, is dit draadje op slot gezet.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC