Terugblik sleuteldag bij Hooftman
- V700 register
- Nieuw lid
-
-De kabelboom van de extra 12V aansluiting werkt niet, ook niet met contact aan een draaiende motor.
-Op de terugweg bleek er een kabelbreuk in mijn knipperlichtdraad te zitten. Dat kwam omdat ik had willen kijken hoe ik mijn knipperlichten moest vervangen. Inmiddels al wel hersteld thuis
- er lekt "iets" maar wat?
- de bak onder de auto op een alternatieve manier vast gezet.
- de prijs van de Vårfärd had Frits thuis laten liggen (maar die komt er aan!)
- De racebanen waren op..
-Me dood geërgerd aan al die bejaarden die de snelwegen blokkeerden met hun caravans.
Ondanks dat: het was wel een gezellige dag! en zeer goed georganiseerd
<a href="/image/tid/1657" target="_blank">Maar gelukkig hebben we de foto's nog.</a>
<div style="width:426px"><embed src=" apps.rockyou.com/rockyou.swf?instanceid=111189618&ver=102906 " quality="high" salign="lt" width="426" height="319" wmode="transparent" name="rockyou" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage=" www.macromedia.com/go/getflashplayer"/ >
www.rockyou.com/?type=slideshow&refid=111189618 ">
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco
- Nieuw lid
-
Komen er niet twee mannetjes bij elkaar aan de antenne kabels. De originele kabeleinden van de elektrische antenne en de in-car kabel beschikken beide over een vaste male-stekker. Om deze te koppelen zijn er losse antenne kabel adapters in female/female.
In dit losse buisje worden beide male-stekkers geschoven. Dit is Partnr 3533551 en kost geloof ik 5,- Euro. Het kan dus best zijn dat jij er nu twee van deze adapters, op beide kabeluiteinden één, hebt zitten. Even kijken of je één van beide er af kunt trekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was al in het andere lijntje jou een hart onder de riem aan het steken, maar zag later dit lijntje. Ik kom je helpen. Bij mij is alles thuis alsnog gelukt. Tja, het lot van een rc, thuis afmaken want tijdens de sleuteldag is er te weinig tijd. Na de GB trip spreken we wat af, het moet bij jou ook lukken.
Hartetikke leuke foto's trouwens!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eenmaal thuis ben ik nog even doorgegaan, bij gebrek aan tijd bij Hooftman. De 12 Volts aansluitingen achterin doen het perfect. Het Volvo lichtbakje schittert blauw in de duisternis, en de koelkast geeft frisdrank. En dankzij de hulp van Maarten werkt de nieuwe carkit ook goed. In Engeland maken we de klus af, de mute box inbouwen. En Hein, bedankt voor je hulp bij het ruitenwisser relay (oeps, mee gebrachte etenswaren mogen niet genuttigd worden). Maar gezien de enorme rekening aan onderdelen die ik bij Hooftman heb afgenomen maakten ze daar geen probleem van. Nu nog wachten op de miezer buien om het definitief te gebruiken. Mag van mij nog wel een paar maanden wachten...
En voor diegenen die het niet mee gekregen hebben: Ik heb een half jaar rond gereden met wielmoeren die verkeerd om gemonteerd waren. Raad eens waar?? BIj mijn echte Volvo dealer in Culemborg. Dankzij de ervaring van de Hooftman mannen is dat nu rechtgezet. Ware kwaliteit laat zich niet verlochen. En ik nog denken dat ze mij in de maling namen.....
@ Jan, in verband met zijn lange antenne: variatie op een thema: life is too short for small cigars. Nog bedankt voor de opsteker op de terugweg. Heerlijk!!
HULDE aan iedereen die heeft mee geholpen aan de plezierige dag, in een perfecte samenwerkings sfeer! En natuurlijk aan de mannen van Hooftman. Waarom nooit vrouwen?? Morgen ga ik koffie drinken bij ze, met taarten als dank!
Al met al was mijn hele weekend geweldig!! Eerst de sleuteldag, en vandaag Feijenoord bekerwinnaar. Het kan niet meer stuk. Nu lekker slapen, en morgen weer.... Hooftman
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik zie dat er in minstens twee verschillende estates een extra 12V aansluiting is gemaakt. Er zal toch wel iemand zijn, die dit via een bericht (lees: pagina) met foto('s) kan bewijzen?! Of niet?
Groetjes
Mathy
- Walter Saris
- Nieuw lid
-

Namens mijn collega's wil ik iedereen hartelijk danken voor de gezellige dag! Alles is soepel verlopen en de sfeer was erg goed. René, bedankt voor de strakke planning én voor de heerlijke taart!
Leuk iedereen weer eens te spreken. Wens de Engeland-vaarders een prettige reis!Met vriendelijke groet,
Walter Saris
Hooftman Volvo
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
- Nieuwe remblokken voor, bleek inderdaad nodig te zijn.
- Nieuwe accu geplaatst. Ik vond al dat de accu snel leeg was als ik even met open deuren en radio aan stond te klussen. Het "bonnetje" uit de accutester (test met belasting!) door Floris gaf aan dat de accu er nog net mee door kon. Gezien de komende vakantieperioden en het dagelijkse gebruik van mijn 940 heb ik er maar een nieuwe accu ingezet. Meteen een 70A versie die er inderdaad "zuigend" inpast. Misschien had ik ergens anders een iets goedkopere accu kunnen vinden maar ik vind dat ik op zo'n sleuteldag gewoon bij de gastheer zoiets moet aanschaffen. Laat het me €10 euro schelen. Nu heb ik een mooie blauwe Volvo accu die precies past bij de kleur van de wagen
. Nog dank aan Co van Vliet voor de ondersteuning. Scheelt zomaar 20 minuten uitvogelen wat eerst losgedraaid moet worden. - enkele lampjes in de klokkenwinkel en schakelaars vervangen. Niet is irritanters dan één niet werkend lampje in de klokkenwinkelverlichting en ik kan nu weer mijn achterruitverwarmingsschakelaar in het donker vinden.
- koplampen afgesteld. Op de valreep, eigenlijk na het fluitsignaal nog even de stand van de koplampen gemeten. Links stond ie naar mijn zin te hoog. Dat klopte ook wel want het stond heel veel te hoog. Volgens Floris zat de spiegel los. Dus in een recordtijd het glas verwijderd en samen met Floris (of eigenlijk alleen door Floris) e.e.a. weer vastgezet. Nu staan beide koplampen weer zoals de RDW het bedoeld heeft.
- losse klusjes en ondersteuning van anderen. Als je door sommige "figuren" binnen deze club (m.i. onterecht) als superklusser wordt geoormerkt, dan moet je natuurlijk wel een poging doen om je "enorme" kennis te herbruiken. Die ondersteuning bestaat natuurlijk uit het gezellig praten over Volvo's, uitlenen van gereedschap en nadoen van klusjes die ik reeds een keer gedaan heb. Met een gore blauwe overall aan lijkt het dan al snel wat.
Laat de sessie van volgend jaar bij Hooftman maar weer komen.....(maar eerst weer naar Nordicar)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Marco schreef : @ Rudiger
Komen er niet twee mannetjes bij elkaar aan de antenne kabels. De originele kabeleinden van de elektrische antenne en de in-car kabel beschikken beide over een vaste male-stekker. Om deze te koppelen zijn er losse antenne kabel adapters in female/female.Even kijken of je één van beide er af kunt trekken.
Neen raar maar waar 2 female onlosmakelijk aan dekabel verbonden. Vandaag bij Halfords een verloopstukje gehaald 7,99 en ik hoef niet te solderen..
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Lieme Huib, helaas bij gebrek aan niet rokende clubleden met zeer grote longinhoud hebben we het nog niet kunnen bewijzen dat het echt kan...LHOsinga schreef : Dag Rudiger,
Is het nog gelukt om de motor uit te blazen (al dan niet samen met Hedwig...)
Lieme Huib, die zich nog steeds kostelijk vermaakt als hij aan deze belgenmop denkt...