Zijn er alternatieven voor de ANWB pechhulp?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De VCD is een vereniging, die in duitsland de zelfde service biedt als de ADAC (de duitse ANWB), maar ook als je niet met de auto pech hebt maar ook met een fiets of in het openbaar vervoer.
Zijn er in Nederland ook zulke verenigingen?
Groet
Sawatzki
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Routemobiel, alhoewel ik dat zelf eigenlijk geen optie vind en of ze er nog zijn, weet ik niet , want alle madia-aandacht rond routemobiel is volledig verdwenen.
Een andere optie, maar daar zjn wel voorwaarden aan verbonden, is Volvo Assistance.De belangrijkste voorwaarde, is dat de auto zijn beurten krijgt bij de Volvo Dealer en dan kun je voor 90 euro (dacht is) per jaar Volvo Assistance europa 'kopen'. Informeer eens naar de mogelijkheden bij de dealer.
Ik heb bij toeval nu zowel ANWB en Volvo Assistance, maar omdat ik alle onderhoud zelf doe, loopt de Volvo Assistance eind februari 2009 af en blijf ik nog steeds vervent ANWB aanhanger.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onnodig te zeggen maar onderhoud is wel belangrijk. En bij een ongeval word je doorgaans door de verzekeraar wel opgehaald. Dat heeft toch elke verzekeraar in het pakket.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed checken (kleine letters lezen dus). Bij mij is dat niet het geval, maar misschien is dat des Begie? Want: WIE is er verantwoordelijk geweest voor het ongeval? De verantwoordelijke partij moet namelijk dan, uiteraard, opdraaien voor de kosten geweest aan het vervangende vervoer, anders word je zelf nog financieel de dupe van het aanvragen van vervangend vervoer (schadevrijejaren vervallen misschien deels). Ik denk daarom dat vervangend vervoer eigenrisico is tegen meerbetaling.MSuidgeest schreef : En bij een ongeval word je doorgaans door de verzekeraar wel opgehaald. Dat heeft toch elke verzekeraar in het pakket.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is binnen 30 minuten iemand terplaatse die kijkt of ze de auto weer op gang kunnen helpen. Zo niet dan nemen ze je mee en heb je recht op vervangend vervoer als die die dag niet gerepareerd kan worden.
Ik zit nog bij de anwb omdat ik te laat was met opzeggen, maar voor mij wordt het Route mobiel.
Groet,
Michiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk zijn er bij de ANWB ook voorwaarden en uitsluitingen, maar er staan er hier toch wel een paar tussen waarvan bij de helft van ons het recht op hulp al is verstreken.Michiel Gorter schreef : Zo niet dan nemen ze je mee en heb je recht op vervangend vervoer als die die dag niet gerepareerd kan worden.
Bijzondere uitsluitingenDaarnaast bestaat er geen recht op hulp als:a. de verzekeringnemer en/of verzekerde onvolledige ofonware opgave heeft gedaan over de oorzaak, aard ofomvang van de pech of over zijn adresgegevens;b. de verzekerde niet heeft gewacht op de komst van deingeschakelde hulpverlener;c. de verzekerde een onjuiste pechlocatie heeft opgegeven;d. plaatselijke wetten of regels overtreden moeten wordenom hulp te bieden;e. het voertuig werd bestuurd door een bestuurder welkede rijbevoegdheid was ontzegd;f. er sprake is van pech op een racebaan, bij sportautoevenementenof tijdens behendigheids- of snelheidswedstrijden;g. het voertuig zo zwaar beladen was dat pech redelijkerwijste voorzien was;h. er meer dan het wettelijk toegestane aantal inzittendenin het voertuig aanwezig zijn/waren;i. de storing bij aanvang van de reis was te voorzienvanwege een slechte staat van onderhoud;j. pech het gevolg is van het gebruik van alcoholhoudendedranken of andere bedwelmende of opwekkendemiddelen;k. voor het voertuig het APK-bewijs ontbreekt terwijl ditwel wettelijk verplicht is;l. het voertuig niet voldoet aan de wettelijke eisen;m. Europ Assistance aanwijzigen heeft dat de verzekerdeoneigenlijk gebruik wil maken van hulp;n. pech het gevolg is van handelingen die op enigerleiwijze in strijd zijn met wettelijke bepalingen en/ofregelingen, voorzover de verzekerde verwijtbaar;o. de verzekerde zijn/haar verplichtingen niet nakomt;p. de hulpverlening geheel of gedeeltelijk door een anderdan Europ Assistance is/wordt georganiseerd;q. er veranderingen aan het voertuig zijn aangebrachtzonder toestemming van de fabrikant c.q. de importeur;r. de stranding opzettelijk is veroorzaakt;s. de verzekerde het voertuig gebruikt voor lesdoeleinden,verhuur of vervoer van personen of goederen tegeneen vergoeding die een bijdrage in de kosten te bovengaat, commercieel vervoer van goederen dan wel alsrechthebbende zakelijk gebruik maakt van het voertuig;t. het voertuig geen geldig kentekenbewijs heeft of eengeschorst kenteken, exportkenteken of handelaarkenteken(groene platen) heeft;u. het voertuig ten tijde van de pech niet was verzekerdtegen Wettelijke Aansprakelijkheid.v. met het voertuig goederen worden vervoerd waardoorde wet wordt overtreden;w. de verzekerde tegenover de door Europ Assistanceingeschakelde hulpverlener(s), fysiek, psychisch ofverbaal geweld heeft gebruikt, hen heeft bedreigd ofzich op één of andere manier agressief heeft opgesteld.Met als gevolg dat door dit gedrag van verzekerde inalle redelijkheid niet kan worden verlangd dat er nog(langer) hulp wordt verleend. E.e.a. wordt beoordeelddoor de ingeschakelde hulpverlener(s);x. de verzekerde voor een tweede keer hulp vraagt na deeerste hulpverlening. Europ Assistance kan dit verzoekweigeren als:1. met de eerste hulpverlening werd gestopt op verzoekof toedoen van de verzekerde;2. het opnieuw uitvallen van het voertuig het gevolg isvan het niet opvolgen van adviezen van de hulpverlener(s);y. er sprake is van voertuighulp, als genoemd in artikelBA 2 en de totale massa van het voertuig enaangekoppelde (geladen) aanhangwagen meerbedraagt dan 3.500 kg.
Punt Q bijvoorbeeld.
ANWB verlangt een pasje. Punt.Je betaald voor hulp, daarvoor ben je ANWB lid. Je betaalt meer, ruim meer dan routemobiel, maar de primaire zorg van ANWB is je terplaatse weer op weg te helpen, niet om je zo snel mogelijk van de weg te krijgen.
Overigens is dat laatste wel een eis op Franse snelwegen, dus daar ga je al, met je Routemobiel Europa abo: Punt B.
Ik ben zelf dus (zoals wel blijkt) niet zo'n grote fan van RouteMobiel, maar een ieder moet zijn eigen keuzes maken.k heb mijn mening al eens eerder geventileerd, gebruik de zoekfunctie maar eens op routemobiel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Maar heel belangrijk vind ik vooral dat ze, net als de Fehac, een behoorlijke politieke lobby hebben in Den Haag om onze over het algemeen autovijandige politici het nodige tegengas te bieden.
Succes met je beslissing.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Begon als een pechgevalletje, loopt uit in voors en tegens.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Onze auto's zijn minimaal 10 jaar oud................