Heerlijke proefrit...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de 240 estate altijd prachtig gevonden, voor mij de meest Volvo-achtige Volvo ooit gebouwd. Maar alle proefritten die ik er in maakte vielen tegen: het rijgenot was iedere keer onvoldoende. Deze keer was anders, het reed super! Helaas was dit exemplaar niet mooi genoeg om mee in zee te gaan. Voor iemand met iets meer tijd voor en zin in een klein beetje carosserie-werk, is het volgens mij een goed exemplaar. Op Marktplaats is de vraagprijs 2750 Euro. Zij staat in Wijlre in Zuid-Limburg.
Ik zoek rustig verder, haast kost geld. De heel mooie 850 estate van mijn buurman is ook nog altijd een optie. Ik zal proberen daar morgen een stukje mee te rijden, dan kan ik 240 en 850 mooi met elkaar vergelijken.
Oh ja, mijn 945 blijft gewoon. Dat comfort wil ik nooit meer kwijt. De Golf moet langzaamaan gaan wennen aan het idee van een nieuwe eigenaar, ik wil een volledig Zweeds wagenpark!
Groeten uit Zuid-Limburg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch zie je de 240 nog erg vaak rijden. Ik denk dat de 240 nog bij velen een speciaal gevoel oproept en daar zijn de oerdegelijke rijeigenschappen zeker medeverantwoordelijk voor...
Groet,
Tamas
- Siang
- Nieuw lid
-
Met gezinsleden erbij is hun keus doorslaggevend, de meesten verkiezen de 940, omdat die verreweg de meest comfortabele is. MAAR.... waar ging de topic over? Subjectief rijgevoel, en daarbij staan de Amazon en de Mini voor mij boven de 940. De langste dagtrip die ik met de Amazon gemaakt heb was overigens 1400 km.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over de rijkwaliteiten was ik in de jaren tachtig en negentig (ik heb nog een van de laatsten nieuw gekocht) zeer te spreken. Helaas kan ik er, na verwend te zijn met 700/900 en 850 series, niet meer aan wennen. Elke keer als ik weer een stuk in zo'n 240/260 series rijdt valt me op hoe gedateerd de auto eigenlijk wel niet is.
De 850 even buiten beschouwing latend, want met uitzondering van de T5R en R gewoon een rammelbak met ook nog eens voorwielaandrijving: de grotere broers van de 2 met vier dan wel zes cylinders zijn toch echt veel comfortabeler, preciezer etc..
Voor geen geld kruip ik dan ook voor dagelijks gebruik nog achter het stuur van een 2-serie. Misschien ooit nog eens om een ''veteranenrondje'' te rijden, maar dat is het dan wel.
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vorige week weer een nachtrit gehad met de 240. Zo'n volvo kan op de snelweg prima mee, daar is deze eigenlijk in zijn element.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, vooral de estate, de moeder aller stationwagens.wart schreef : De 240 de meest Volvo achtige auto ooit gebouwd? Ik denk van wel. Qua uiterlijk lijkt niets de auto op dat punt te kunnen verslaan.
helemaal mee eenswart schreef : Over de rijkwaliteiten was ik in de jaren tachtig en negentig (ik heb nog een van de laatsten nieuw gekocht) zeer te spreken. Helaas kan ik er, na verwend te zijn met 700/900 en 850 series, niet meer aan wennen. Elke keer als ik weer een stuk in zo'n 240/260 series rijdt valt me op hoe gedateerd de auto eigenlijk wel niet is.
eindelijk iemand die mijn mening deelt, had een V70 classic (een doorontwikkelde 850) en is dus inderdaad gewoon een rammelbak!wart schreef : De 850 even buiten beschouwing latend, want met uitzondering van de T5R en R gewoon een rammelbak met ook nog eens voorwielaandrijving: de grotere broers van de 2 met vier dan wel zes cylinders zijn toch echt veel comfortabeler, preciezer etc..
verstandelijk gezien ben ik het hiermee eens, maar als de middelen het zouden toelaten komt er toch echt een 265 GLE in de meest luxueuze uitvoering bij.wart schreef : Voor geen geld kruip ik dan ook voor dagelijks gebruik nog achter het stuur van een 2-serie. Misschien ooit nog eens om een ''veteranenrondje'' te rijden, maar dat is het dan wel.