versnellingsbaktype in autogegevens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 12:20 #1194983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal proberen nooit meer verwarring te zaaien

Het gaat dus om wel of geen W/S/E schakelaar bij de automaatpook ?
mvg
Marcel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 12:28 #1194986 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Knopjes..

Jachtgroen schreef :

Het gaat dus om wel of geen W/S/E schakelaar bij de automaatpook ?
mvg
Marcel 

Bij wijze van spreken, schrijven, wel. Eigenlijk is dat het meest opvallendste verschil.Dank voor de verduidelijking.
En Marcel het was niet zo streng bedoeld als het misschien overkwam.
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 13:08 #1194988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plaatje 1 dus

hlambrechts schreef :

Jachtgroen schreef : Het gaat dus om wel of geen W/S/E schakelaar bij de automaatpook ?
mvg
Marcel 

Bij wijze van spreken, schrijven, wel. Eigenlijk is dat het meest opvallendste verschil.Dank voor de verduidelijking.
Hedwig

Ik heb wel een W/S/E schakelaar bij de pook, dus wat hangt er nu onder? Ik ben idd te gast bij Carlo volgende week, dan kunnen we het echt eens gaan zien. Vanaf 14.30u staat ze op de brug.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 14:44 #1194996 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic AW30-43
Is een AW30-43! 
Tenzij de knopjes er voor de sier instaan en ze er stiekem een AW70L ingelegd hebben. 
De fout treedt telkenmale op bij slechte VIN-decoder systemen.Het cijfer 6 dat net voor de jaarletter (T) staat is de code voor de versnellingsbak.Nu is die 6 voor verschillende bakken gebruikt maar door de koppeling te maken met de motor en of het model van wagen kan je feilloos bepalen welke bak erin ligt.Dat is echter wat te hoog gegrepen voor de meeste decoders.
<u>6 </u>staat dus niet alleen voor de <a href="/taxonomy/term/741"><acronym title="AW30: ">AW30</acronym></a>-43 maar ook voor:- <a href="/taxonomy/term/1390"><acronym title="AW30-40: ">AW30-40</acronym></a>- AW70L (vanaf mj 1988)- <a href="/taxonomy/term/1071"><acronym title="AW71L: ">AW71L</acronym></a> (vanaf mj 1988)- AW72L (vanaf mj 1988)
Nu is de vraag natuurlijk met welk systeem de dealer deze gegevens heeft verkregen.De motor is ook verkeerd benoemd want er staat B63004F en daar staat een nulletje teveel in.
Groeten.Hedwig

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 18:38 #1195015 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Geen dank.
Als de dealer het chassisnummer opgeeft in Vadis of in het nieuwe systeem van Volvo zal dat systeem wel de goede bak opgeven.Althans dat hoop ik toch anders is er iets serieus mis in hun database.
Groeten en tot bij Carlo.Hedwig
Eigenlijk wel jammer dat het niet zo is, ik hou wel van dergelijke speciale rariteiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 19:30 #1195024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok

hlambrechts schreef : Eigenlijk wel jammer dat het niet zo is, ik hou wel van dergelijke speciale rariteiten.

Ja, ik ook. Dat zou de auto nog unieker maken. Ik kreeg al visioenen van een "onmogelijke" auto, die eigenlijk helemaal niet zou bestaan...
Ik zal nog wel even bij de dealer vertellen van deze zaak, en vragen met welk systeem zij werken.
Groetz, Tom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 19:34 #1195010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
voor de moeite, ik heb het inmiddels (wederom) aangepast in de autogegevens, het mooie was dat ik bij het uitpuzzelen van de VIN code ook al deze bak had gevonden. Ik verkeerde in de (mijns inziens juiste) veronderstelling dat de autogegevens die direct van een officiele VOLVO dealer worden betrokken, ook de goede zijn. Het kan verkeren dus. Is het zinvol de dealer aan te geven dat er iets niet goed zit in zijn systeem? Of is het iets onbelangrijks? Gegroet, Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 21:58 #1195044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interieur

hlambrechts schreef : Het gaat in dit geval niet over het interieur maar alleen over de versnellingsbak.

Met excuses voor mijn interieur vergelijking. Hoewel plaatje 2 qua kleur wel meer op Tom's interieur lijkt dan plaatje 1
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 22:01 #1195045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja

Jan-Willem schreef :

hlambrechts schreef : Het gaat in dit geval niet over het interieur maar alleen over de versnellingsbak.

Met excuses voor mijn interieur vergelijking. Hoewel plaatje 2 qua kleur wel meer op Tom's interieur lijkt dan plaatje 1
Groet,
Jan-Willem

tja, ach, iedereen is weleens de weg kwijt, toch?? Maar qua kleur heb je gelijk!
Groetz, tom

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC