Brandstofmeter 60 ltr tank, doet ie dit altijd?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 23:13 #1064349 door Mathy van Nisselroy
Brandstofmeter 60 ltr tank, doet ie dit altijd? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik dacht altijd, dat het waarschuwingslampje van de brandstofmeter (60 ltr tank) pas aan ging, als de wijzer in het rood en tegen de aanslag ligt.  Vandaag zag ik dat het lampje aan gaat/is, terwijl de wijzer nog niet tegen de aanslag aan ligt en volgens mij staat ie nog net voor het rood.
Kan iemand me zeggen hoe deze meter (voor de 60 liter tank, Yazaki, 945 GLE uit 1991) hoort te werken?  En als ie niet werkt zoals het hoort, waar dat aan kan liggen?
Groetjes
Mathy  (die hoopt binnenkort alle onderdelen bij elkaar te hebben, zodat ie z'n 75 ltr tank in kan bouwen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 23:25 #1194648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Mathy,
Hey Mathy,
in mn 944 (55 liter?) en mn 945(60 liter?) deed/doet het metertje hetzelfde. Meestal pas aan bij in het rood zijn (dacht dan ook eerst dat het lampje gewoon niet meer werkte), maar soms bij het nemen van een scherpe bocht vloog het lampje al eerder aan. Zou het kunnen dat er op de wijzer een grotere vertraging zit dan op het lampje? Ik tank altijd met draaiende motor (jeetje! dat mag niet!) waarna het zeker nog 2 minuten duurt voordat de meter "vol" aangeeft na het tanken.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 23:30 #1194650 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Yep

Mathy schreef : Ik dacht altijd, dat het waarschuwingslampje van de brandstofmeter (60 ltr tank) pas aan ging, als de wijzer in het rood en tegen de aanslag ligt. Vandaag zag ik dat het lampje aan gaat/is, terwijl de wijzer nog niet tegen de aanslag aan ligt en volgens mij staat ie nog net voor het rood.

Dat is bij mij ook zo, Mathy. Ik denk dat het zo hoort.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 23:35 #1194653 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1 of 2? Ja die!
Hallo Eric
Welke van de twee bedoel je?
Groetjes
Mathy

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 10:26 #1194681 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic 2

Mathy schreef : Vandaag zag ik dat het lampje aan gaat/is, terwijl de wijzer nog niet tegen de aanslag aan ligt en volgens mij staat ie nog net voor het rood

Dit is bij mij ook zo. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 00:58 #1194822 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet voor niks
Hallo Volvisti
Ik ben vanavond, ondanks dat er nog net geen 500 km op de dagteler stonden, toch maar even naar het tankstation gereden.  (De brandstofprijzen zijn weer wat gedaald, dus de pijn is niet te hoog)
Er ging ruim 55 liter in, dus het lampje was niet voor niks aan.  Ik vraag me alleen nog steeds af, waarom de wijzer niet tegen de aanslag aan ligt.  Zou ie weten, dat ie (hopelijk) binnenkort vervangen wordt?
Groetjes
Mathy (die nog even moet wachten op de laatste onderdelen voor z'n 75 liter tank)

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2008 00:05 #1194963 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Modeljaarinformatie

Mathy schreef : Er ging ruim 55 liter in, dus het lampje was niet voor niks aan. Ik vraag me alleen nog steeds af, waarom de wijzer niet tegen de aanslag aan ligt. Zou ie weten, dat ie (hopelijk) binnenkort vervangen wordt?

Volgens de modeljaarinformatie 1993 (op <a href="/node/11095" target="_blank" title="Modeljaarinformatie">deze pagina</a>, een schat van informatie die volgens mij nog weinig leden ontdekt hebben) is bij de 75 liter tank de meetwaarde van de meter omgekeerd om een nauwkeuriger meting te krijgen bij het leegste gedeelte van de tank. (Ik zeg het krom, maar je begrijpt me hopelijk toch).
Misschien was het inderdaad een probleem het voldoende nauwkeurig te krijgen bij de ouder modeljaren (van voor 1993). 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC